مجلس پای شفافیت ایستاد/ مجمع طرح شفافیت را تعیین تکلیف کند


مجلس پای شفافیت ایستاد/ مجمع طرح شفافیت را تعیین تکلیف کند

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: مجلس پای شفافیت ایستاد و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و تأیید کردند. شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: دولت بخش زیادی از موضوعات و قوانینی را که در مجلس شورای اسلامی مصوب و در شورای نگهبان تأیید می‌شود، اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای مثال، موضوع همسان‌سازی حقوق کارمندان لشکری و کشوری به خوبی اجرا نشده است. حقوق معلمان بازنشسته یا سایر بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را هم نمی‌دهد، این در حالی است که بر اساس قانون مصوب مجلس حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود و بودجه آن هم مشخص شده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مجلس درباره واردات خودرو، تصریح کرد: واردات خودرو موجب رفاه می‌شود، ارزآوری داشته و اشتغال ایجاد می‌کند. اگر دولت می‌خواهد رفاه مردم را تأمین کند، باید قانون مصوب مجلس را اجرا کند و اگر اجرا نمی‌کند باید دلایل آن را بیان کند تا در صورت لزوم اصلاحات لازم انجام شود.

نیک‌بین با اشاره به مصوبه مجلس درباره شفافیت آرا، گفت: مجلس برای بررسی این موضوع ماه‌ها وقت گذاشت و کار کارشناسی انجام شد. مجلس پای شفافیت ایستاد و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و تأیید کردند. شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

وی از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: این چه وضعیتی است؟ مجلس شورای اسلامی قانون مصوب می‌کند، شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند اما مجمع تشخیص مصلحت تشخیص دیگری می‌دهد. زودتر باید این موضوع تعیین تکلیف شود تا مردم از بلاتکلیفی دربیایند و این قانونی که نقطه اوج مجلس بوده به پاشنه آشیل تبدیل نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان