پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول


پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

پروژه عظیم کانال استانبول یکی از طرح های بزرگ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه برای تحول اقتصادی این کشور است.

پروژه عظیم کانال استانبول یکی از طرح های بزرگ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه برای تحول اقتصادی این کشور است.

به گزارش «دنیای سفر»، اگر دنبال کننده اخبار ترکیه باشید، حتماً درباره پروژه عظیم کانال استانبول شنیده اید. این پروژه یکی از طرح های بزرگ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه برای تحول اقتصادی این کشور است. گفته می شود این طرح تاکنون 25 میلیارد دلار هزینه داشته است، اما پس از نهایی شدن حداقل 1 میلیارد دلار به درآمد سالانه این کشور افزوده خواهد شد!

یکی از جنبه های مهم احداث کانال استانبول، تأثیر آن روی بازار املاک مناطق اطراف کانال جدید است. پس از راه اندازی کانال، بدون شک بازار خرید و فروش املاک اطراف آن به شدت متحول خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این پروژه و ابعاد مختلف آن، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

پروژه عظیم کانال استانبول

کانال استانبول، عظیم ترین پروژه عمرانی در طول تاریخ ترکیه و خاورمیانه است که دریای سیاه و دریای مرمره را به یکدیگر متصل می کند. این پروژه یک کانال مصنوعی شبیه به تنگه طبیعی بسفر است که به موازات آن در حال احداث است و دریای سیاه و دریای مرمره را به هم متصل می کند.

این آبراه استراتژیک، برای سهولت در تردد کشتی های عظیم الجثه طراحی و اجرا شده و بزرگ ترین مسیر حل و نقل دریایی منطقه خواهد بود. شرکت های مختلف ساخت و ساز از همین حالا روی زمین های اطراف کانال سرمایه گذاری کرده اند و در حال طرح ریزی برای احداث پروژه های عظیم ملکی هستند. در حال حاضر خرید خانه در استانبول و سرمایه گذاری بلند مدت روی این املاک، هوشمندانه ترین تصمیمی است که صاحبان سرمایه و علاقه مندان به بازار ملک و مسکن ترکیه می توانند انجام دهند!

مشخصات پروژه کانال استانبول

پروژه کانال استانبول از دریاچه طبیعی کوچوک چکمجه در منطقه Kucukcekmece Sazlidere Durusu شروع می شود، از کنار سد سازلیدره و روستای ساملار عبور کرده و به دریای سیاه منتهی می شود. تاکنون بیش از 25 میلیارد دلار بودجه به حفر این کانال تخصیص داده شده و زمان اتمام آن تا پایان سال 2025 در نظر گرفته شده است.

ظرفیت آبراه جدید عبور روزانه 185 کشتی است که تقریباً 30 درصد بیشتر از ظرفیت تنگه بسفر است.
با حفر کانال استانبول حدوداً 2.5 میلیارد متر مکعب خاک تولید می شود که قرار است از این حجم عظیم خاک، برای ساخت 3 جزیره مصنوعی در دریای مرمره استفاده شود.
حدود 2 میلیون مترمربع از زمین های کشاورزی اطراف کانال به ساخت دو شهر هوشمند با ظرفیت 1 میلیون نفر اختصاص خواهد یافت.
احداث این کانال به کاهش خطرات ناشی از حجم بالای ترافیک کشتی ها در تنگه بسفر کمک خواهد کرد.
به واسطه توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق اطراف کانال جدید، ده ها هزار فرصت شغلی جدید ایجاد و فرصت کار برای گروه های مختلف اهالی آن مناطق فراهم خواهد شد.
کانال جدید استانبول به بزرگ ترین بندر کانتینری دریای سیاه و فعال ترین بندر ویژه حمل و نقل آسیای میانه تا اروپای شرقی تبدیل خواهد شد.

پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

اهمیت احداث پروژه کانال استانبول

احداث کانال استانبول ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مختلفی دارد. این پروژه استراتژیک آینده ترکیه را متحول خواهد کرد، زیرا باعث رونق اقتصادی کشور، رونق بازار ملک و مسکن در استانبول و به ویژه مناطق اطراف کانال و افزایش جذب سرمایه خارجی برای خرید ملک در این مناطق خواهد شد. اگر بخواهیم به طور مفصل درباره مزایا و اهمیت احداث کانال مصنوعی استانبول صحبت کنیم، به این ترتیب خواهد بود:

1. بار ترافیکی سنگین تنگه بسفر و آثار مخرب زیست محیطی آن برطرف خواهد شد

ترافیک دریایی در خلیج شاخ طلایی روزبه روز در حال افزایش است. روزانه حدود 12 میلیارد تن محموله کشتی های سنگین در این منطقه حمل می شود. عبور این ابر کشتی ها منجر به ترافیک سنگین، توقف طولانی مدت کشتی ها در دریا و افزایش خطر تصادفات دریایی و آسیب های زیست محیطی می شود. طی 60 سال گذشته، بیش از 460 کشتی هنگام عبور از این تنگه و به دلیل همین دست حوادث، غرق شده اند.
ولی با ایجاد کانال جدید استانبول و خط دریایی جدید بین دریای سیاه و دریای مرمره، علاوه بر کاهش فشار بر تنگه طبیعی، مدت زمان توقف کشتی ها خروجی از دریای مرمره به دریای سیاه و بالعکس کاهش پیدا می کند و منطقه خلیج شاخ طلایی به منطقه آرام تری تبدیل خواهد شد. بر روی کانال استانبول ۶ پل هوایی ماشین رو احداث خواهد شد که به کاهش بار ترافیک شهری و نقل و انتقال پر سرعت کمک خواهد کرد.

2. کنترل ترکیه روی تردد کشتی ها بیشتر می شود

کانال جدید استانبول تابع پیمان مونترو که مربوط به کنترل بر تنگه های دریایی است و بین کشورهای حاشیه دریای سیاه منعقد شده، نیست و به این ترتیب دولت ترکیه کنترل بیشتری روی نوع کشتی هایی که از این منطقه تردد می کنند، خواهد داشت.

3. یک منبع درآمد جدید برای دولت ترکیه ایجاد می کند

احداث آبراه جدید استانبول با افزایش ظرفیت عبور و مرور کشتی های بزرگ از منطقه دریای سیاه و دریای مرمره، یک منبع درآمد اضافی و جدید برای دولت ترکیه ایجاد می کند. پیش بینی می شود، اگر کانال مصنوعی استانبول با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کند، در سال بیش از 8 میلیارد دلار درآمد برای دولت خواهد داشت.

3. 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود

حمل و نقل دریایی کارآمدتر و ارزان تر از سایر روش های حمل و نقل است و 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود. به همین دلیل کشورها در حال افزایش سرمایه گذاری در آبراه ها و بنادر هستند.

پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

پروژه کانال استانبول چه تأثیری در بازار ملک ترکیه خواهد داشت؟

نمی توان گفت که املاک حاشیه کانال جدید به اندازه املاک اطراف تنگه بسفر گران قیمت شوند، ولی قطعاً نسبت به گذشته رشد قیمت چشمگیری خواهند داشت. دلیل این اتفاق تأثیرات کانال استانبول روی بازار ملک و مسکن منطقه است:

• شروع مناقصات زمین های اطراف کانال جدید استانبول

نمایندگان صنعت ساختمان ترکیه پیش بینی کرده اند با شروع مناقصه های کانال استانبول، قیمت زمین های اطراف این منطقه حداقل 30 درصد رشد خواهد کرد. به گفته این مقام رسمی، با افزایش تقاضای زمین در استانبول و به ویژه در همین منطقه استراتژیک، قیمت ها افزایش بیشتری هم خواهد داشت. مناطق Tayakadın، Boyalık، Baklalı، Yassıören و Dursunköy مناطقی هستند که پیش بینی می شود بیشترین رشد قیمت را داشته باشند.

• حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در زمین های حاشیه کانال

کانال جدید استانبول با طول 45 کیلومتر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران کلان خارجی، زمین های اطراف کانال را برای احداث پروژه های جدید خود انتخاب کرده اند. یکی از بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه به نام Emlak Konut هم در این منطقه حضور دارد و برنامه های مختلفی را برای احداث پروژه های لوکس ملکی در نظر گرفته است.

• ایجاد فرصت های جذاب سرمایه گذاری

احداث کانال استانبول از سال 2015 شروع شده و تا پایان سال 2025 به اتمام می رسد. اگر جزو سرمایه گذارانی باشید که به پروژه های بلند مدت با سود بیشتر علاقه دارید، خرید ملک در این منطقه طی سال های باقی مانده تا اتمام پروژه قطعاً سوددهی کلانی را به همراه خواهد داشت. بنابراین نباید فرصت های سرمایه گذاری در هر دو طرف کانال استانبول را دست کم بگیرید.

هلدینگ هوم ترکی نیز به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری فعال در بخش املاک و مستغلات ترکیه و استانبول، برای حضور مشتریان خود در این منطقه آماده است. چنانچه قصد خرید ملک در ترکیه و مناطق اطراف کانال جدید استانبول را دارید، می توانید همین حالا و از طریق وب سایت hometurkie.com با کارشناسان هوم ترکی تماس بگیرید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان