سی و پنج بار گلوله‌باران جمهوری دونتسک از سوی اوکراین طی 24 ساعت گذشته


سی و پنج بار گلوله‌باران جمهوری دونتسک از سوی اوکراین طی 24 ساعت گذشته

حملات با کمک پهپاد ضربتی ، توپخانه 155 میلیمتری،و استفاده از سلاح خوشه ای انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته، نیروهای اوکراینی 35 بار قلمرو جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند و 119 گلوله و مهمات جنگی شلیک شده است.
در گزارش مربوطه آمده است: "طی 24 ساعت گذشته، دفتر نمایندگی 35 مورد شلیک از سوی نیروهای مسلح اوکراین را گزارش کرده است. در جهت دونتسک، دشمن 18 حمله از سلاح"ای جی ام-88 هارم" انجام داده است، یک حمله با کمک پهپاد ضربتی ، توپخانه 155 میلیمتری،و استفاده از سلاح خوشه ای انجام شده است.
درگورلیفسکی، 12 گلوله از توپخانه 152 میلی متری شلیک شده است. در یاسینواتسکی - سه گلوله از توپخانه 155 میلی متری. در"سوتلودارسکی"، یک گلوله از توپخانه 155 میلی متری. در ولنوواخسکی، یک گلوله از توپخانه 155 میلی متری شلیک شده است".
مناطقی از هشت شهرک جمهوری زیر آتش قرار گرفتند: دونتسک، میرونوفسکی، گورلوفکا، گلموفسکی، یاسینواتایا، منطقه یاسینواتسکی، ماکیوکا و نیکولسکویه.
طی 24 ساعت گذشته، اطلاعاتی در مورد مجروح شدن یک غیرنظامی در نیکولسکویه و کشته شدن یک نفر دیگر در منطقه کویبیشفسکی دونتسک دریافت شده است. در روز گذشته، 14 گلوله باران توسط نیروهای اوکراینی به ثبت رسید.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه سال 2022عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان