قیمت طلای جهانی باز هم کاهش یافت


امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.

هشدار فدرال رزرو آمریکا در مورد بالا بردن نرخ بهره ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده و باعث کاهش قیمت طلا شده است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات آتی در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۵ درصدی به ۱۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسیده است.

شاخص دلار در روز دوشنبه به بالاترین رقم از نوامبر سال گذشته میلادی رسید. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد. قیمت دلار از هفته گذشته که فدرال رزرو از افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی خبر داده، رو به افزایش بوده است. بانک مرکزی آمریکا در اجلاس روز چهارشنبه نرخ بهره را برای ماه سپتامبر ثابت نگه داشت.

دورنمای افزایش دوباره نرخ بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد. سیاست افزایش نرخ بهره آسیب زیادی به طلا طی یک سال گذشته زده و مانع بهبود ارزش آن شده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس هفته گذشته اعلام کرد بانک مرکزی همچنان متعهد به پایین آوردن نرخ تورم تا هدف ۲ درصد است.

او گفت: «ما آماده هستیم در صورت لزوم نرخ بهره را باز هم بالاتر ببریم. این واقعیت که تصمیم گرفتیم نرخ بهره را در این جلسه ثابت نگه داریم بدین معنا نیست که به پایان روند افزایش نرخ بهره رسیده‌ایم».

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۱۱ بار از فوریه ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳ افزایش داد و آن را از ۰.۲۵ به ۵.۲۵ درصد رساند.

امروز قیمت نقره با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۲۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۱ درصد کاهش ۹۱۰ دلار و ۹۸ سنت معامله می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید