تانک‌‌های آمریکایی آبرامز به دست اوکراین رسید


تانک‌‌های آمریکایی آبرامز به دست اوکراین رسید

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داد که اولین سری از تانک های آبرامز روز شنبه گذشته و چند ماه زودتر از موعد تخمین زده شده به دست اوکراینی‌ها رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ در شرایطی که واشنگتن به خاطر کمکهای نظامی به اوکراین تحت فشار شدید داخلی قرار دارد دو مقام دفاعی آمریکایی اعلام کردند که آمریکا اولین سری از تانکهای آبرامز را برای اوکراین ارسال کرده‌ است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داد که اولین سری از تانک های آبرامز روز شنبه گذشته و چند ماه زودتر از موعد تخمین زده شده به دست اوکراینی‌ها رسیده است.

این مقامات دفاعی آمریکایی می‌گویند که آمریکا قرار است تانکهای آبرامز ام-1 بیشتری طی ماههای آینده برای ارتش اوکراین ارسال کند. تعداد تانکهای ارسال شده و همچنین نحوه انتقال این تانکها به اوکراین اعلام نشده است. ارسال این تانکها بخشی از 31 تانکی است که دولت جو بایدن قول داده است به اوکراین برای استفاده در ضدحملات ارتش این کشور علیه اروسیه ارسال کند.

ارسال تانکهای آمریکایی در شرایطی است که ضدحملات ارتش اوکراین به مدت چندین ماه متوقف مانده و به کندی پیش میرود. همچنین اخبار زیادی از شکار تجهیزات نظامی ارتش اوکراین به ویژه تانکهای اهدایی کشورهای غربی مثل تانکهای لئوپارد به این کشور از سوی روسیه شنیده می‌شود.

«کایرلو بودانوف»، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، هشدار داده است که تانکهای آبرامز باید برای عملیاتهای بسیار خاص و خوب برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار بگیرد در غیر این صورت خطر نابودی وجود دارد.

ژنرال بودانوف می‌گوید: اگر این تانکها را خیلی ساده به خط مقدم بفرستیم تا به مواضع دفاعی روسیه آسیب بزنند خیلی در میدان نبرد دوام نخواهند اورد. آنها باید در عملیاتهای موفقیت آمیز و عملیاتهایی که به خوبی طراحی شده‌اند مورد استفاده قرار بگیرند.

نیویورک تایمز میگوید که این دو مقام آمریکایی نخواسته‌اند نامشان فاش شود و مقامات اوکراینی نیز هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

هم جو بایدن و هم «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفته بودند که ارسال این تانکها طی چند روز آینده عملیاتی خواهد شد

ارسال کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین در شرایطی است که دولت بایدن هم از سوی نمایندگان کنگره و از طرف افکار عمومی این کشور برای ارسال کمکهای بیشتر به اوکراین تحت فشار زیاد قرار دارند.

شبکهٔ آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» در گزارشی به پول‌هایی که مالیات‌دهندگان آمریکایی به دولت خود پرداخت می‌کنند تا صرف رفاه بیشتر شود اما در عوض هزینهٔ تسلیحاتی می‌شود که برای نبرد با روسیه به اوکراین فرستاده می‌شود، پرداخت.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!