رقیب جدید ایلان ماسک / یک ایرانی روی دست تسلا بلند شد + عکس


رقیب جدید ایلان ماسک / یک ایرانی روی دست تسلا بلند شد + عکس

برند نوپای آواتار که ماحصل همکاری چند کمپانی بزرگ چینی است، خود را برای معرفی یک محصول جدید آماده‌سازی می‌کند. این خودروی برقی آواتار ۱۲ نام دارد و در دسته سدان‌های فول‌سایز قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، آورده جدید چینی‌ها توسط نادر فقیه‌زاده طراحی شده و از لحاظ مشخصات فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف جذابیت‌های آواتار ۱۲ همین بس که پیشرانه آن ۵۷۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند!شاید بدانید برند آواتار نتیجه همکاری چانگان با هواوی و شرکت باتری‌سازی CATL است. این برند چند ماه قبل با رونمایی از کراس‌اوور زیبای آواتار ۱۱ وارد عرصه خودروسازی شد. سدان آواتار ۱۲ هنوز به‎‌طور رسمی رونمایی نشده و مشخصات آن از طریق سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز کرده است.

رقیب جدید ایلان ماسک / یک ایرانی روی دست تسلا بلند شد + عکس

طراحی آواتار ۱۲

سدان آواتار ۱۲ از نظر طراحی شباهت فراوانی به برادر کراس‌اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی سیال و فاقد خطوط و زوایای تیز است. مثل آواتار ۱۱، چراغ‌های این خودرو نیز دارای ساختار بسیار باریکی هستند. سپر هم فرم اسپرتی دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است. تصاویر اولیه گویای آن هستند که در آواتار ۱۲ خبری از آینه‌های جانبی رایج نیست و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند.

آواتار ۱۲ در نمای عقب هم طراحی پویا و دلربایی دارد. همانند نمای روبرو، در این نما نیز چراغ‌ها خیلی باریک هستند. سپر عقب هم متورم و پف‌کرده به‌نظر می‌رسد. روی صندوق عقب بخشی وجود دارد که ظاهراً محل قرارگیری باله متحرک است.

منبع: خبر آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی