یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای سامسونگ بازها؛ گلکسی S23 سامسونگ چه مزایایی دارد؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ


یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای سامسونگ بازها؛ گلکسی S23 سامسونگ  چه مزایایی دارد؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی سامسونگ می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ گلکسی S۲۳ سامسونگ با طراحی زیبا و چشم‌نواز به همراه سخت‌افزار قدرتمند در فوریه ۲۰۲۳ رونمایی شد. این گوشی هوشمند با تغییرات مثبتی در بخش دوربین، روشنایی، شارژدهی و سخت‌افزار پا به میدان گذاشت. اگر طرفدار گوشی‌های سامسونگ باشید به‌احتمال زیاد در مورد گلکسی اس ۲۳ و مزایا و معایب آن بسیار مشتاق هستید. اگر این‌طور است با ما همراه باشید که در ادامه به بررسی کلی مزایا و معایب گلکسی S۲۳ سامسونگ می‌پردازیم و شما را به‌صورت کامل با مشخصات آن آشنا می‌کنیم.

مزایای گلکسی S۲۳ سامسونگ

در ابتدا بررسی مزایا و معایب گلکسی S۲۳ سامسونگ به معرفی مزیت‌های آن می‌پردازیم. این گوشی قابلیت‌ها و مشخصات مهمی در بخش‌های مختلف مثل دوربین، نمایشگر، طراحی، سخت‌افزار و… دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

نمایشگر گلکسی اس ۲۳

از مزایای گوشی Samsung Galaxy S۲۳ می‌توان به صفحه‌نمایش آن اشاره کرد. در پنل جلویی گلکسی اس ۲۳ شاهد یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Dynamic AMOLED ۲X هستیم. این نمایشگر دقت بالایی داشته و رنگ‌ها را به‌صورت طبیعی و همان‌طور که سازنده در نظر دارد، نمایش می‌دهد. محافظت از چشم در برابر نور آبی صفحه، مصرف کمتر باتری، کنتراست بالای تصویر، نمایش رنگ مشکی با وضوح و عمق بیشتر از دیگر مزایا و مشخصات نمایشگر گلکسی S۲۳ هستند.

در گلکسی اس ۲۳ شاهد افزایش روشنایی صفحه به میزان قابل‌توجهی هستیم. به‌طوری‌که روشنایی صفحه به ۱۷۵۰ نیت رسیده و از این نظر با نسخه اولترا برابری می‌کند. این موضوع باعث راحت شدن کار با گوشی در محیط‌های پرنور و ثابت ماندن وضوح نمایشگر می‌شود.

نمایشگر گلکسی S۲۳ از استاندارد HDR۱۰+ هم پشتیانی می‌کند که در خلق تصاویر باکیفیت، تأثیرگذار است. این گوشی همچنین میزان تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به گلکسی اس ۲۳ پلاس دارد. نکته دیگری دررابطه‌با این نمایشگر فوق‌العاده، وجود محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ روی نمایشگر است که استحکام و ضربه‌پذیری صفحه را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.

به‌طورکلی اگرچه مشخصات نمایشگر گلکسی S۲۳ تفاوت چندانی با نسخه قبل از خود یعنی گلکسی S۲۲ ندارد، اما این نمایشگر همچنان یک نقطه قوت برای این پرچم‌دار سامسونگ بوده و به نیاز کاربران مختلف پاسخ می‌دهد.

بدنه و طراحی گلکسی S۲۳ سامسونگ

سامسونگ با حذف ماژول دوربین‌ها تلاش کرده تا ظاهر گلکسی S۲۳ معمولی را به گلکسی S۲۳ اولترا نزدیک‌تر کند. لنز دوربین‌ها با بدنه ترکیب شده و با فریم آلومینیومی احاطه شده‌اند تا آسیب نبینند. برای فریم گلکسی اس ۲۳ از نوار فلزی از جنس آلومینیوم استفاده شده تا از گوشی در برابر ضربه و خط ‌وخش محافظت کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای گلکسی S۲۳ را می‌توان وزن کم و ابعاد کوچک این گوشی عنوان کرد. این اسمارت‌فون ۱۶۸ گرم وزن دارد و از نظر ابعاد، از دو نسخه گلکسی پلاس و اولترا کوچک‌تر است. کسانی که کار با گوشی‌های کوچک‌تر برایشان راحت‌تر است، می‌توانند مدل معمولی و استاندارد گلکسی اس ۲۳ را انتخاب کنند.

یکی دیگر از تغییرات مثبت در Samsung Galaxy S۲۳، جابه‌جا شدت دکمه‌های پاور و صدا است که مقداری پایین‌تر آمده‌اند و کار با گوشی را راحت‌تر کرده‌اند. قابل‌توجه است که مثل سایر نسخه‌ها، پنل جلو و پشتی گلکسی اس ۲۳ هم از جنس گوریلا گلس ویکتوس بوده که یک شیشه محافظ و فوق‌العاده کاربردی در محافظت از گوشی است.

مقاومت در برابر آب و گردوغبار

خانواده گلکسی اس ۲۳ که به‌تازگی عرضه شده‌اند از استاندارد IP۶۸ پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین در مقابل گردوغبار مقاوم‌اند و در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند. البته در این مورد رکوردهای بالاتری توسط آیفون ثبت شده اما به‌هرحال در مورد گلکسی S۲۳ این یک مزیت به شمار می‌رود.

باتری گلکسی اس ۲۳

سامسونگ در سری اس ۲۳ روی باتری تمرکز کرده و ظرفیت آن را ۲۰۰ میلی آمپرساعت افزایش داده است. در حال حاضر یک باتری بزرگ ۳۹۰۰ میلی آمپرساعتی روی Galaxy S۲۳ وجود دارد. البته سرعت شارژ تغییر چندانی نکرده اما عملکرد آن از نظر شارژدهی بهتر شده است. این باتری با شارژر ۲۵ واتی در عرض نیم ساعت، تا ۵۷ درصد شارژ می‌شود.

یک نکته مهم در مورد طول عمر باتری در گلکسی اس ۲۳ این است که تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ به میزان قابل‌توجهی روی کاهش مصرف انرژی توسط این گوشی، تأثیر گذاشته است. قابلیت‌های دیگری هم مثل شارژ بیسیم و شارژ معکوس بیسیم در این گلکسی پرچمدار به چشم می‌خورد.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲

امسال در خانواده گلکسی اس ۲۳ تراشه اگزینوس که اختصاصی شرکت سامسونگ بود، وجود دارد. این تراشه جای خود را به تراشه بهتر و قوی‌تر اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ داده است. این تراشه که ساخت شرکت کوالکام امریکا است، قوی‌ترین تراشه از این شرکت است و در نسل قبل گلکسی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. این مسئله باعث شد سامسونگ در نسل جدید گلکسی تراشه اگزینوس را به‌کلی حذف و تراشه اسنپ‌دراگون را به‌جای آن استفاده کند.

تراشه اسنپ‌دراگون در بخش GPU و CPU برای سامسونگ اختصاصی شده و قدرت پردازشی بالایی دارد. احتمالاً با این تراشه امکان برقراری تماس‌های ماهواره‌ای هم با گلکسی اس ۲۳ فراهم باشد اما فعلاً سامسونگ در این باره واکنشی نشان نداده است.

گلکسی S۲۳ با تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون، پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی مدل Adreno ۷۴۰ در حال حاضر دارای یکی از بهترین سخت‌افزارها در بین گوشی‌های هوشمند است.

رابط کاربری زیبا با ویژگی‌های شخصی‌سازی بیشتر

رابط کاربری One UI ۵.۱ در گلکسی اس ۲۳ با اندکی تغییرات و شخصی‌سازی‌های بیشتر، بر روی این گوشی اجرا شده است. این رابط همچنان جذاب، زیبا و سرگرم‌کننده است. خانواده اس ۲۳ از اندروید ۱۳ بهره برده‌اند و تا ۴ سال به‌روزرسانی‌های مربوط به سیستم عامل را دریافت می‌کند.

دوربین قدرتمند گلکسی S۲۳

اگرچه دوربین Samsung Galaxy S۲۳ با تغییرات و مشخصات جدیدی همراه نبوده اما همچنان یکی از مزایا و نقاط قوت این گوشی است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابر در کل سیستم تصویربرداری گلکسی اس ۲۳ را تشکیل می‌دهند. در حالت پیش‌فرض تصاویر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند اما کاربر می‌تواند با تغییر در تنظیمات، تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی هم بگیرد که جزئیات تصویر را افزایش می‌دهد.

تصاویری که با لنز تله فوتو ثبت می‌شوند، بسیار نزدیک به واقعیت هستند و به‌صورت پیش‌فرض با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل گرفته می‌شوند. لنز اولترا واید هم عملکرد بسیار خوبی داشته و از میدان دید ۱۲۰ درجه برخوردار است.

تصویربرداری در شب و ثبت تصاویر باکیفیت با استفاده از قابلیت Nightography، ممکن شده است. این قابلیت به‌منظور فیلم‌برداری و عکاسی در محیط‌های کم‌نور، کاربرد دارد و در سری S۲۳ سامسونگ با ویژگی‌های بهبودیافته‌ای، ارائه شده است. با گلکسی اس ۲۳ می‌توان تصاویر باکیفیت، بدون نویز و طبیعی‌تری در شب ثبت کرد.

دوربین سلفی تنها بخشی است که از ۱۰ به ۱۲ مگاپیکسل افزایش پیدا کرده و طبق گفته سامسونگ، عملکرد آن نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به لطف تراشه اسنپ‌دراگون، تصاویر با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند و در کل گلکسی S۲۳ از نظر ثبت تصاویر با کیفیت و جزئیات بالا یکی از بهترین گوشی‌های بازار است.

در بازار قیمت گوشی سامسونگ مدل Galaxy S۲۳ Ultra دو سیم کارت با ظرفیت ۵۱۲ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت مبلغ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است .

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین/ مگاپیکسل قیمت / تومان
Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲
۱۸,۴۸۰,۰۰۰
Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۱۵,۷۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۳ Ultra دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۲۰۰
۵۰,۰۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲
۱۹,۷۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۲ ۵G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲
۳۰,۸۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۲ ۵G دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۲۸,۸۰۰,۰۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید