میزان هزینه زندگی در کانادا برای ایرانیان


میزان هزینه زندگی در کانادا برای ایرانیان

هزینه زندگی در کانادا از مهمترین موضوعاتی است که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا 2023 مطرح می شود. چرا که آنها با اطلاع از این هزینه می توانند برای یک زندگی راحت در کشور کانادا برنامه ریزی صحیحی انجام دهند. پس فرقی نمی کند که شما دانشجو باشد یا...

هزینه زندگی در کانادا از مهمترین موضوعاتی است که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا 2023 مطرح می شود. چرا که آنها با اطلاع از این هزینه می توانند برای یک زندگی راحت در کشور کانادا برنامه ریزی صحیحی انجام دهند. پس فرقی نمی کند که شما دانشجو باشد یا کارگر و یا یک سرمایه گذار موفقی که به دنبال آرزوهای خودش در کاناداست شما حتما بایستی به فکر مخارج خودتان در کانادا باشید. کانادایی که متوسط هزینه زندگی آن در سال 2023 در سطح منطقی قرار دارد. پس در صورت مقایسه با هزینه زندگی در کشورهای دیگر جهان مثل آمریکا، آلمان، فرانسه و غیره هزینه زندگی در کانادا پایین تر است. این در کنار کیفیت بالای زندگی از جمله دلایل مهم مهاجرت به کانادا محسوب می شود. برای آشنایی کامل در خصوص مهاجرت به کانادا و روش های مربوطه می توانید از مشاوره های تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

حقایق زندگی در کانادا

کانادا Canada کشوری بزرگ و پهناور در قاره آمریکای شمالی که به لحاظ جغرافیایی و مکانی نیز چسبیده به ایالات متحده آمریکاست. پایتخت این کشور و مرکز سیاسی آن شهر اوتاواست. اما از شهرهای معروفتر کانادا می توان به تورنتو، ونکوور و کبک نیز اشاره کرد. در واقع کانادا از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده است که از شرق به اقیانوس اطلس و از طرف غرب نیز به اقیانوس آرام متصل است. به دلیل همین وسعت بالاست که کانادا دومین کشور بزرگ جهان پس از فدراسیون روسیه است. این کشور دارای یک اقتصاد بازار مختلط بسیار توسعه یافته است و در سال 2022 با شاخص GDP اسمی به مبلغ $2.221 (دلار) به عنوان هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شد.

زندگی در کانادا 2023 همچنبن به دلیل سطح کیفیت بالای زندگی در کانون توجه مهاجران خارجی از هر قشری قرار دارد. پس آنها برای مهاجرت به کانادا انواع روش ها از جمله برنامه اکسپرس اینترای (شامل دسته کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه مشاغل مهارتی فدرال (FSTP) و دسته سابقه کار کانادایی (CEC))، برنامه استارت آپ، برنامه خود اشتغالی، برنامه الحاق خانواده و غیره را در اختیار دارند که اغلب نیز منجر به اخذ اقامت دائمی PR کانادا می گردد.

معایب زندگی در کانادا

از جمله معایب زندگی در کانادا 2023 ممکن است عبارت باشند از:

  • هزینه ‌های زندگی: کانادا یکی از کشورهای هزینه ‌بر در جهان است، به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تورنتو یا ونکوور که هزینه ها بطور سرسام آوری بالاست. هزینه‌ های مسکن، آموزش، سلامتی و مواد غذایی بالا می‌باشد.
  • آب و هوا: زمستان‌های سرد کانادا می‌تواند بسیار سخت و سوزناک باشد. برخی افراد ممکن است با این نوع آب و هوا سازگاری نداشته باشند.
  • بهداشت عمومی: در برخی کلانشهرهای کانادایی مانند ونکوور مشکلات مربوط به بی خانمانی، معتادان و جرائم خیابانی وجود دارد که می‌تواند بر روی برخی افراد تأثیر منفی بگذارد.
  • دوری از خانواده و دوستان: برخی افراد ممکن است به دلیل زندگی در کانادا از خانواده و دوستان خود دور شوند که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر روحیه و روان افراد درپی داشته باشد.
  • دوری از مراکز جهانی: کانادا یک کشور پهناور و دور افتاده است و ممکن است برخی افراد بر این عقیده باشند که دسترسی به برخی از مراکز جهانی مانند لندن یا نیویورک از طریق کانادا محدود تر است.

به هر ترتیب اینها جزء مهمترین معایب زندگی در کاناداست که البته بسته به شرایط افراد ممکن است برای برخی ها مشکل ساز باشد. ولی در عین حال مشکلی برای برخی ها نیز به حساب نیاید.

هزینه زندگی در کانادا برای یک نفر

با اینکه هزینه زندگی در کانادا 2023 کمی بالاست ولی در مقایسه با کشورهای همترازی مثل آمریکا، آلمان و یا فرانسه در سطح معقولی قرار دارد. مضاف بر اینکه اگر کسی در کانادا کار بکند به راحتی می تواند از عهده مخارجش برآید. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، شاخص هزینه زندگی در کشور کانادا با رقم 65.39 پایین تر از کشورهایی مثل آمریکا، آلمان و فرانسه است:

میزان هزینه زندگی در کانادا برای ایرانیان

مثلا متوسط هزینه زندگی در ایالات متحده حدود 22.3% بالاتر از کاناداست. به هر حال متوسط هزینه زندگی در کانادا برای یک نفر بدون محاسبه اجاره مسکن در حدود C$1344 (دلار کاتادا) معادل $990 (دلار آمریکا) است. که این رقم با محاسبه اجاره مسکن به حدود C$3022 (دلار کانادا) معادل تقریبی $2227 (دلار) خواهد رسید. در جدول زیر می توان با هزینه به روز برخی آیتم های زندگی در کانادا 2023 آشنا شد:

آیتم ها هزینه به دلار کانادا
یک وعده غذایی در رستوران ارزان 22.00
وعده غذایی 2 نفره در رستوران رنج متوسط 90.00
یک لیتر شیر 2.79
یک عدد نان 500 گرمی 3.31
1 کیلو فیله مرغ 14.94
1 کیلو گوشت گاوی 18.25
یک کیلو سیب زمینی 3.20
یک کیلو پیاز 3.29
یک کیلو گوجه فرنگی 5.01
آب بطری 1.5 لیتری 2.30
یکسره کاهو 3.19
یک کیلو سیب 5.13
یک کیلو موز 1.87
یک کیلو پرتغال 4.81
یک بطری نوشیدنی خنک غیرالکلی 3.55
بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 3.25
یک لیتر بنزین 1.61
هزینه اشتراک یک آپارتمان 85 متر مربعی 199.19
یک جفت شلوار جین 72.87
اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر 1678.34

قیمت خانه در کانادا

مسکن به همراه خرید از بازارها مشترکا بیشترین بودجه افراد در کشور کانادا را به خود اختصاص می دهند. منتها نباید از این نکته غافل شد که قیمت اجاره خانه در کانادا بسته به عوامل و فاکتورهای مختلفی مثل موقعیت جغرافیایی، شهر محل ساخت، متراژ خانه، نوع خانه یا مسکن، تعداد اتاق ها، امکانات و غیره کاملا متفاوت است. در حالت کلی متوسط هزینه اجاره آپارتمان در کشور کانادا از قرار زیر است:
نوع آپارتمان هزینه اجاره به دلار کانادا
آپارتمان 1 خواب وسط شهر 1678.34
آپارتمان 1 خواب حومه شهر 1450.10
آپارتمان 3 خواب وسط شهر 2720.23
آپارتمان 3 خواب حومه شهر 2379.19

گرانترین و ارزانترین شهر کانادا

همان طوری که در جریان هستید کانادا کشوری با شهرهای مختلف است. شهرهایی که برخی از آنها در سطح جهانی دارای شهرت هستند. از جمله این شهرها می توان به ویکتوریا، ونکوور، کالگری، تورنتو، اوتاوا، مونترال و غیره اشاره کرد. مسلما سطح هزینه زندگی در این شهرها با هم متفاوت است. بر همین اساس نیز گرانترین شهر کانادا ویکتوریا با رقم شاخص 75.1 و برامپتون با 60.0 ارزانترین شهر این کشور است:

میزان هزینه زندگی در کانادا برای ایرانیان

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

فعلا آسانترین و سریعترین روش مهاجرتی به کانادا روش مهاجرت تحصیلی است. که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی از همین طریق راهی کشور کانادا می شوند. منتها آنها بایستی به این نکته توجه کنند که مهاجرت تحصیلی به کانادا 2023 علاوه بر تامین یکسری شرایط همچنین هزینه هایی هم به همراه دارد. که این هزینه ها به دو دسته هزینه های تحصیلی و نیز هزینه زندگی در کانادا تقسیم بندی می شود. معمولا متوسط شهریه تحصیلی سالانه در کانادا از 550 الی56000 CAD (دلار کانادا) متغیر است و مشخصا لیسانس پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی از گرانترین برنامه های تحصیلی در این کشور محسوب می شود. در جدول زیر می توان با شهریه برخی از برنامه های تحصیلی در کانادا آشنا شد:

برنامه تحصیلی متوسط شهریه سالانه (دلار کانادا)
لیسانس مدیریت بازرگانی 550 الی CAD 56000
لیسانس علوم کامپیوتر و IT 1535 الی CAD 55500
لیسانس مهندسی و فنی 1350 الی CAD 55000
لیسانس علوم اجتماعی 1025 الی CAD 56000
لیسانس علوم طبیعی 1780 الی CAD 53000
نکته بعدی درباره هزینه زندگی دانشجویی در کاناداست که در اکثر استان های کانادا ماهیانه بین 800 الی CAD1500 (دلار کانادا) است. اما در ونکوور و کالگری به حدود CAD2000 (دلار) می رسد. در این میان بالاترین هزینه مربوط به اجاره خانه در کاناداست.

هدف ما از نگارش این مقاله ارایه اطلاعات کامل و مفیدی در خصوص شرایط و هزینه زندگی در کانادا بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است به تک تک سوالات شما عزیزان درباره کانادا و روش های قانونی و آسان مهاجرت به این کشور پاسخ دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک