بهترین زمان برای سفر به قونیه


قونیه شهری افسانه‌ای است که آرامگاه یکی از معروف‌ترین عارفان و شاعران جهان، یعنی مولانا، در آن است. این آرامگاه و مراسم پیرامون آن، از شهرت جهانی برخوردار است و مردم از شهرها و کشورهای گوناگون، خودشان را به قونیه می‌رسانند تا بتوانند در مراسم ویژه...

بهترین زمان برای سفر به قونیه

قونیه شهری افسانه‌ای است که آرامگاه یکی از معروف‌ترین عارفان و شاعران جهان، یعنی مولانا، در آن است. این آرامگاه و مراسم پیرامون آن، از شهرت جهانی برخوردار است و مردم از شهرها و کشورهای گوناگون، خودشان را به قونیه می‌رسانند تا بتوانند در مراسم ویژه قونیه شرکت کنند. علاوه بر این مراسم، قونیه دیدنی‌ها، موزه، جاذبه‌های فرهنگی و جاذبه‌های دیگری نیز دارد که درخور توجه هستند. اگر می‌خواهید به قونیه سفر کنید و به‌دنبال زمانی مناسب برای انتخاب تور قونیه هستید، در این مقاله همراه‌مان باشید. ما برای کشف بهترین زمان سفر به قونیه به‌سراغ یکی از بهترین مراجع رفته‌ایم. مرجع ما آژانس گردشگری دالاهو با بیش از ۱۸ سال سابقه در برگزاری تورهای خارجی و طبیعت‌گردی خاص است. این آژانس گردشگری تابه‌امروز بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر را به‌سفر برده و آنها را با مقاصد جذاب و شگفت‌انگیزی آشنا کرده است. در اینجا با همراهی دالاهو بیشتر درباره تور قونیه، بهترین زمان سفر به آن و دیدنی‌هایش برای‌تان گفته‌ایم.

قونیه کجاست؟

شهر قونیه در واقع مرکز پهناورترین استان ترکیه یعنی قونیه است و در جنوب آنکارا پایتخت ترکیه قرار دارد. شاعر و متفکر صوفی ایرانی یعنی مولانا مدتی در این شهر سکونت داشته و امروزه آرامگاه او در این شهر، به یکی از جاذبه‌های گردشگری آن بدل شده است. شهر قونیه یک مرکز عرفانی و اسلامی در کشور ترکیه محسوب می‌شود و بازدید از آن به دلیل حضور فضای عرفانی ناشی از آرامگاه مولانا برای بسیاری از بازدیدکنندگان در تور قونیه بسیار جذاب است.

جاذبه‌های تور قونیه چیست؟

سفر به قونیه سفری به عمق تاریخ و زمانی است که مولانا در آن می‌زیسته است. پس از رسیدن به قونیه تجربه‌های سفر با شرکت در مراسم سماع آغاز می‌شود و مسافران رقص سماع را که رقص عرفانی مختص صوفیان است، مشاهده می‌کنند. در ادامه تور قونیه مسافران به سمت کاپادوکیه حرکت می‌کنند و در این میان از کاروان‌سرای سلطان حانی، دره پاشا باغ و دره کبوترها دیدن خواهند کرد. پس از این گشت یک‌روزه، مسافران به قونیه باز می‌گردند تا در برنامه‌های بزرگداشت مولانا شرکت کنند. در ادامه، بازدید از موزه پانورامای مولانا و مقبره و موزه مولانا تجربه خواهند شد و تجربه بی‌نظیر مشاهده محل ملاقات شمس و مولانا به مسافران هدیه می‌شود.

رویدادها و فستیوال‌های مهم قونیه

قونیه شهری است که در بیشتر مواقع در آن فستیوال‌های فرهنگی در حال اجرا هستند. اگر به دنبال مهم‌ترین‌ها هستید باید در «جشنواره بین‌المللی مولانا» و «رقص سماع (رقص صوفیان)» شرکت کنید. این دو جشنواره در ماه دسامبر یا آذر برگزار می‌شوند و برای افرادی که به دنبال تجربه یک مراسم عرفانی هستند بسیار جذاب‌اند. رویداد مهم دیگر در قونیه «جشن سبای آرس» است که این جشن نیز مصادف با درگذشت مولانا در ماه آذر برگزار می‌شود و در آن نمایش‌هایی با موضوع مولانا به اجرا در می‌آید.

بهترین زمان برای سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به قونیه

فصل بهار از تاریخ ۲۳ آوریل تا ۲۲ جولای (۳ اردیبهشت تا ۳۱ تیر) و فصل پاییز از تاریخ ۲۰ آگوست تا ۲۱ اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۹ مهر) فصل مناسب سفر به قونیه از لحاظ آب و هوا می‌باشد. میانگین دما در شهر قونیه در زمان‌های متفاوت سال متغیر است، بر اساس رطوبت، هوا در نیمی از سال سرد و در نیمی دیگر بسیار مطبوع است. احتمال بارندگی باران و برف در سال به میزان کم می‌باشداگر سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال را ترجیح می‌دهید، ماه‌های جولای، آگوست و ژوئن می‌باشد و اواخر ماه جولای (اوایل مرداد)، گرم‌ترین روزها را در شهر قونیه تجربه می‌کنید.

فصل پاییز، فصل بسیار شلوغ سال نیست اما ماه‌های پاییز نیز به همان اندازه زیبا هستند. در ماه اکتبر می‌توانید دمای هوای به‌طور متوسط ​​۲۰ درجه سانتی‌گراد را با وزش باد شدید در شب‌ها تجربه کنید. معمولاً در طول پاییز ماهانه ۲-۳ بار باران رخ می‌دهد که هنوز هم بسیار کم است و باعث تغییر حس و حال شهر نمی‌شود. بازی‌های Javelin Games که یک رویداد ورزشی ترکیه است معمولاً هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و یک بازی هیجان‌انگیز است که با اسب انجام می‌شود، در صورت علاقه به این رویداد ورزشی، این فصل می‌تواند فصل مناسب سفر به قونیه برای شما باشد.

آب و هوا در سراسر ترکیه در زمستان بسیار سرد می‌شود و در شهر قونیه در فصل زمستان و در ماه‌های زمستانی دمای هوا می‌تواند تا صفر درجه سانتیگراد کاهش یابد. در این فصل می‌توان چند روز برف و باران را تجربه کرد. این فصل، کمترین میزان گردشگران را دارا می‌باشد، به همین دلیل می‌توانید خوش‌شانس باشید و از برخی نرخ‌های خارج از فصل لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به قونیه

چرا با دالاهو به قونیه برویم؟

دالاهو از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آژانس‌های گردشگری است که در برگزاری تور قونیه فعالیت می‌کند. دالاهو می‌داند دقیقا چه زمانی، در چه مکانی باشد و تا به‌امروز ۳۶ بار تور قونیه را برگزار کرده است. ضمنا از مبدا ایران، تورلیدر فارسی‌زبان کاملا مسلط به‌مقصد همراهی‌تان می‌کند تا بدون دغدغه از سفرتان لذت ببرید. اگر دوست دارید آذرماه امسال و همزمان با مراسم ویژه قونیه در تور ترکیه شرکت کنید، هم‌اکنون برای ثبت‌نام در تور قونیه به سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۴۱۶۶۳۰۰۰ تماس بگیرید. دالاهو علاوه بر تور قونیه، برگزار کننده تور خارجی خاص از جمله تور ژاپن، تور برزیل، تور نپال، تور ماداگاسکار، تور آفریقا، تور سریلانکا، تور تونس و دیگر برنامه‌های جذاب است که اطلاعات تمام تورها همراه با قیمت، زمان دقیق حرکت و دیگر اطلاعات مورد نیازتان روی سایت دالاهو درج شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محبی در آستانه کسب یک جایزه جدید