جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی


جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

ساعاتی قبل خبر تلخ و هولناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش منتشر شد.

بر اساس اعلام پلیس البرز جسد داریوش مهرجویی در اولین ساعات بامداد امروز در ویلای شخصی‌اش در کرج کشف شد. به طور دقیق تر باید گفت ساعت ۲۳ شنبه ۲۲ مهر، کشف جسد داریوش مهرجویی و همسرش از سوی دخترشان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم های داریوش مهرجویی

اولین عکس از داخل ویلای شخصی داریوش مهرجویی

اولین تصویر از ویلای شخصی داریوش مهرجویی بعد از قتل منتشر شد.

جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

شایعه سر بریدن کارگردان معروف

خبرگزاری صدا و سیما در اولین ساعت انتشار این خبر در گزارشی نوع قتل داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر را «به صورت سربری» بیان کرده بود. که این فرضیه ابعد این خبر هولناک را پیچیده تر می کرد.

اما دقایقی بعد ایسنا به نقل از پلیس البرز این خبر را تکذیب کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز، درباره جزئیات قتل هولناک آقای کارگردان گفت: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

او ادامه داد: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

سرقت ۲ تلفن‌همراه و طلا از خانواده مهرجویی
همسر مهرجویی یکی دو النگو در دست داشته که در جسد وجود ندارد؛ همچنین دو گوشی موبایل نیز به سرقت رفته است. هیچ شکایتی از طرف مهرجویی و همسرش دربارهٔ تهدیدشدنشان به قتل ثبت نشده بود.

با توجه به نوع جنایت و خشونت آن احتمال کینه شخصی وجود دارد. ممکن است سرقت جزیی طلا و موبایل‌ها با هدف ردگم‌کنی صورت گرفته باشد.

ماجرای تهدید به مرگ همسر مهرجویی

در حالی که خبر کشف جسد داریوش مهرجویی،‌کارگردان پرآوازه سینمای کشور از سوی خبرگزاری‌ها تایید شده، پست اینستاگرام همسرش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
همسر داریوش مهرجویی چند روز پیش پست گذاشته بود که تهدید به قتل شده است.

حضور بازپرس ویژه قتل و دادستان فردیس در محل حادثه

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داده است. طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

فاضلی هریکندی گفت: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

از نگرانی ساده مونا تا روبه‌رو شدن با جسد پدر و مادر
ما با حامد بهداد بازیگر مشهور وارد شهرک می‌شویم. نیمه شب یک‌شنبه است. شهرک بزرگ است و خانه مهرجویی درست انتهای یکی از کوچه‌های آن جا گرفته. می‌گویند ناصر ملک مطیعی بازگیر فقید سینما هم در همین کوچه زندگی می‌کرده است. روبه‌روی خانه پر است از ماموران آگاهی و لباس شخصی. جسدها را به تازگی برده‌اند، یعنی حوالی ساعت دوازده. دادستان فردیس اما تقریبا کمی بعد از ساعت سه از دورن خانه مهرجویی‌ها که اکنون محل وقوع جنایت است بیرون می‌آید. پلیس‌ها از چند ساعت قبل اینجا هستند. کمی بعد از اینکه مونا دختر نوجوان مهرجویی وارد خانه شده و به جای آغوش پدر و مادر با جسد آن‌ها روبه‌ور شده. او البته قبل از این حدود دو ساعتی از آن‌ها بی‌خبر بوده. همین بی‌خبری هم نگرانش کرده و با راننده معتمد خانواده تماس گرفته تا خودش را به خانه برساند. وقتی هم کلید را چرخانده جسدهای خون‌آلود را دیده و جیغ بلندی کشیده. این را راننده معتمد خانواده به ما می‌گوید. بعد هم با پلیس تماس گرفته می‌شود و بعد هم ادامه ماجرا.(خبرنگار فراز دیلی)

امین حیایی در ویلای شخصی مهرجویی

امین حیایی در اولین ساعات انتشار این خبر خود را به محل ویلای شخصی داریوش مهرجویی رساند.

پلیس: قاتل «مهرجویی» ‌به‌زودی دستگیر می‌شود

سخنگوی فراجا: پلیس عاملین این اقدام وحشیانه را به‌‌زودی دستگیر و به دستگاه عدالت خواهد سپرد. اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام و کاراگاهان درمحل حاضر و درحال بررسی سناریوهای محتمل می‌باشند.

دزدان، سنتور علی سنتوری را دزدیدند!

در عین ناباوری تیتر اصلی صفحه اول روزنامه اعتماد امروز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ مربوط به مصاحبه با همسر داریوش مهرجویی است!

جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

هنرمندان در بهت و ناباوری

بسیاری از بازیگران و چهره های هنری که از شنیدن خبر قتل این کارگردان محبوب شوکه شده اند، در صفحات شخصی خود به این حادثه تلخ واکنش نشان داده اند:

معمای پیچیده قتل کارگردان بزرگ سینمای ایران

سینمای ایران از ساعات پایانی شب گذشته در شوک قتل کارگردان سینمای ایران به سر میبرد که با بازنشر پست های اینستاگرامی همسر این کارگردان، ماجرای قتل مهرجویی ابعاد خیلی گسترده ای پیدا کرده است.

جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

طبق گزارش سینما اعتماد تاریخ پست پیج پرایوت خانم وحیده محمدی فر درباره تهدید به قتل شدن در ١۵ مهرماه بوده است.
برخلاف گفته برخی، پستی که ۲۹ ژانویه منتشر شده ربطی به این موضوع نداشته است.

هومن سیدی: مرگ افتاده به جانمان!

هومن سیدی هم پس از این حادثه تلخ پست زیر را به اشتراک گذاشت

چگونه در امن‌ترین مکان‌شان سلاخی شدند؟!
شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما و کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای مشترک در رابطه با قتل داریوش مهرجویی و همسرش درخواست کردند که هر چه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ روشن شود.

واکنش مهراب قاسمخانی به قتل داریوش مهرجویی

مهراب قاسم خانی با انتشار این پست به خبر تلخ قتل کارگردان مشهور واکنش نشان داد:
"انگار داریم توی یه کابوس زندگی میکنیم که هیچ وقت تموم نمیشه. توی یه شبی که هیچ وقت صبح نمیشه. دیگه حتی انتظار طلوع رو هم نمیکشیم. سیاهی پشت سیاهی. نکبت پشت نکبت…"

جلسه فوق‌العاده وزیر فرهنگ برای پیگیری ماجرای قتل داریوش مهرجویی

رییس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جلسه فوق‌العاده وزیر فرهنگ برای پیگیری ماجرای قتل داریوش مهرجویی خبر داد.

صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز نیز با انتشار پیامی نوشت: این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذیربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت مطالبه و دنبال خواهد کرد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی هم گفت: اطمینان خاطر می‌دهم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

هشدار: این ویدئو حاوی روایتی خشن درباره قتل خانواده مهرجویی است

۱۰۰ دقیقه جهنمی؛ روایت آنچه بر مهرجویی‌ها گذشت

اینجا زیبادشت، قتلگاه مهرجویی، ساعت ۴ بامداد؛ روایت آنچه بر مهرجویی‌ گذشت را در این ویدئو ببینید:

جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

رضا کیانیان: چرا و چگونه او را کشتند؟

رضا کیانیان با انتشار تصاویری از زنده یاد مهرجویی در واکنش به حادثه قتل این کارگردان نوشت:
"درد پشت درد! مرگ پشت مرگ! اما قتل؟ چرا قتل؟ الان خانه ی او چه شکلی به خود گرفته؟ سرخ شده؟پر از خون خشکیده به در و دیوار است؟ چرا و چگونه او را کشتند؟ در خواب؟ در بیداری؟ پیرمرد چقدر درد کشیده تا خلاص شده؟ همسرش چه طور؟ آیا مرگ یکدیگر را دیده اند؟ او نه پولدار بود، نه دشمنی تا این حد داشت. اگر پنج کارگردان نامی در تاریخ سینمای ایران بودند و هستند، بی هیچ شکی یکی از آن ها داریوش مهرجویی بود. اشک چشمان مان خشک شده. باید خون گریه کنیم.او یک خصلت برجسته داشت. کار می کرد. فیلم می ساخت. تا آخرین قطره ی جانش. مهم نیست فیلم های آخر او را دوست داشته باشیم یا نه. مهم این است که او خسته نمی شد.کنار نمی کشید.کار می کرد. به همین خاطر زنده بود. خودش خودش را نکشت. این برای من مهم ترین است. "

جزئیات جدید از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ دستگیری 4 مظنون به قتل مهرجویی

نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی مشخص نیست
مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیده بودند، مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است.

بازداشت 4 مظنون در پرونده قتل داریوش مهرجویی
پیگیری‌های مشرق نشان می‌دهد تا کنون چهار مظنون در جریان تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش بازداشت شده‌اند. هیچ یک از افراد بازداشت شده از اتباع بیگانه نبوده‌اند.

واکنش مهراب قاسمخانی به قتل داریوش مهرجویی

مهراب قاسم خانی با انتشار این پست به خبر تلخ قتل کارگردان مشهور واکنش نشان داد:
"انگار داریم توی یه کابوس زندگی میکنیم که هیچ وقت تموم نمیشه. توی یه شبی که هیچ وقت صبح نمیشه. دیگه حتی انتظار طلوع رو هم نمیکشیم. سیاهی پشت سیاهی. نکبت پشت نکبت…"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد