ادامه اجرای پروژه توسعه ارتباطات سیار در روستاهای خوزستان


مدیر مخابرات منطقه خوزستان از بهره‌مندی روستای گردشگری کارتا ایذه از اینترنت پرسرعت همراه اول خبر داد و گفت: به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی در روستاهای استان هستیم. رحیم فلاح زاده...

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از بهره‌مندی روستای گردشگری کارتا ایذه از اینترنت پرسرعت همراه اول خبر داد و گفت: به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی در روستاهای استان هستیم.
رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای کارتا از توابع بخش مرکزی پیان شهرستان ایذه که یک منطقه گردشگری است تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و مشترکان در این روستای گردشگری از دیتای همراه با سرعت و کیفیت بالاتر بهره‌مند شدند.
وی افزود: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، با تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات خوزستان، تکنولوژی ۴G بر روی دکل روستایی کارتا نصب و راه‌اندازی شد.
فلاح زاده عنوان کرد: برای عملیات توسعه و ارتقای تکنولوژی سایت کارتا به تکنولوژی نسل ۴، یک سایت واسط به ارتفاع ۴۸ متر در روستای صعب العبور امامزاده سلطان ابراهیم و سه لینک رادیویی حد فاصل کارتا، سلطان ابراهیم، گلزار و تپه گردشگری گلزار نصب شده است.
وی ادامه داد: پس از به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت به شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای کارتا ایذه، جاده مواصلاتی و مناطق و روستاهای اطراف و نزدیک، از نعمت اینترنت پرسرعت همراه اول با کیفیت مطلوب برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت‌ بالا تجربه می‌کنند.
فلاح زاده با بیان اینکه به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی در روستاهای استان هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی استان از جمله این طرح، تحقق چنین مواردی است‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید