شرکت مالی علی‌بابا برای خدمات هوش مصنوعی مجوز گرفت


شرکت خدمات مالی گروه آنت که زیرمجموعه گروه علی‌بابا است، از دولت چین برای عرضه محصولات مجهز به هوش مصنوعی مجوز گرفت. شو پنگ، نائب رئیس گروه آنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدل زبان بزرگ بیلینگ (Bailing) در خدمات مختلف گروه آنت بکار گرفته خواهد شد...

شرکت خدمات مالی گروه آنت که زیرمجموعه گروه علی‌بابا است، از دولت چین برای عرضه محصولات مجهز به هوش مصنوعی مجوز گرفت.
شو پنگ، نائب رئیس گروه آنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدل زبان بزرگ بیلینگ (Bailing) در خدمات مختلف گروه آنت بکار گرفته خواهد شد و به نوآوری کمک می‌کند.
شرکت‌های فناوری چینی از علی بابا گرفته تا تنسنت هولدینگز و بایدو، به استارتاپ‌هایی نظیر بایچوان و ژیپو پیوسته‌اند تا محصولات مشابه چت‌بات هوش مصنوعی آمریکایی چت‌جی‌پی‌تی را عرضه کنند و به رقابت جهانی برای بهره برداری از پتانسیل هوش مصنوعی مولد بپیوندند.
شرکت خدمات مالی آنت که مالک سرویس Alipayاست، می‌تواند از محبوبیت این سرویس پرداخت موبایلی برای به دست آوردن اطلاعات و بینش بیشتر در خصوص عادات کاربر استفاده کند.
گروه علی‌بابا در مسیر تجزیه شش گانه این امپراطوری، هوش مصنوعی را به عنوان یکی از دو استراتژی اصلی خود تعریف کرده است. موافقت دولت چین با تلاش‌های گروه علی‌بابا همخوانی دارد. واحد بازرگانی این شرکت روز دوشنبه، همچنین مجموعه‌ای از ابزارها از جمله چت‌بات‌ها را برای کسب‌ و کارهای کوچکی که در تلاش برای گسترش فعالیت به خارج از کشور هستند، ارائه کرد.
«علی‌بابا کلود» که اکنون میزبان نیمی از شرکت‌های هوش مصنوعی مولد در چین است و به حدود ۸۰ درصد از شرکت‌های فناوری چین خدمات می‌دهد، هفته گذشته مدل زبانی بزرگ Tongyi Qianwen ۲ را رونمایی کرد. همچنین چندین مدل متمرکز بر صنعت را در کنفرانس فناوری سالانه این شرکت در هانگژو معرفی کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، گروه آنت در سپتامبر، دو اپلیکیشن مجهز به مدل زبان بزرگ مالی خود را رونمایی کرد که یکی، به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهد و دیگری، دستیار متخصصان مالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید