معرفی کتاب تاب آوری در اسلام و روانشناسی


معرفی کتاب تاب آوری در اسلام و روانشناسی

تاب آوری در اسلام و روانشناسی نوشته سید مهدی شاهمیری و توسط توسط انتشارات اخلاق وتربیت و دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های دینی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به چاپ رسیده است. این کتاب در دو فصل به موضوعات...

معرفی کتاب تاب آوری در اسلام و روانشناسی
تاب آوری در اسلام و روانشناسی نوشته سید مهدی شاهمیری و توسط توسط انتشارات اخلاق وتربیت و دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های دینی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به چاپ رسیده است.
این کتاب در دو فصل به موضوعات «کلیات تاب آوری و روانشناختی» و «تاب آوری از دیدگاه اسلامی» پرداخته است .
آموزه‌های اسلامی و نصوص دینی دارای ابعاد روان‌شناختی متعددی برای مقابله با چالش‌ها هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.آنچه مورد نظر این کتاب است، ارائه مفهوم تاب آوری با رویکرد اسلامی است.
با توجه به تغییر نگرش در پژوهش‌های علم روان‌شناسی مثبت‌گرا (از تمرکز روی عوامل خطرآفرین و نقاط ضعف به سوی پرورش توانمندی‌ها و نقاط قوت مهم) به نظر می‌آید که تاب‌آوری در منابع اسلامی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران این کتاب سیری در روان شناسی و تاب آوری دارد و از آخرین یافته‌های روان‌شناسی هم در این خصوص بهره گرفته است تا در مراجعه به منابع اسلامی بدون اینکه چیزی بر آن تحمیل شود، با ذهنی بازتر، تاب‌‌آوری با رویکرد اسلامی ارائه و معرفی گردد؛ به همین جهت این کتاب، در پی آن نیست که تاب‌آوری در روان‌شناسی غربی را، بومی کند؛ بلکه به دنبال ارائه و تبیین مفهوم تاب‌آوری با رویکرد اسلامی جهت کاهش آسیب‌های روانی در مواجهه با مشکلات می‌باشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان