مخالفت شرکتهای مخابراتی ژاپن با تغییر قانون NTT


ICTna.ir - شرکت های KDDI، سافت بانک و Rakuten Mobile مخالفت خود را با پیشنهاد دولت ژاپن برای لغو برخی قوانین حاکم بر NTT قبلی به طور رسمی اعلام کردند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سه شرکت...

مخالفت شرکتهای مخابراتی ژاپن با تغییر قانون NTT
ICTna.ir - شرکت های KDDI، سافت بانک و Rakuten Mobile مخالفت خود را با پیشنهاد دولت ژاپن برای لغو برخی قوانین حاکم بر NTT قبلی به طور رسمی اعلام کردند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سه شرکت مخابراتی روز سه شنبه بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در آن سه زمینه اصلی نگرانی در صورت لغو قانون NTT را به اشتراک گذاشتند. این بیانیه دو هفته پس از آن منتشر می شود که آنها اعلام کردند که در مجموع 180 نهاد، از جمله اپراتورهای مخابراتی و دولت های محلی، به طور رسمی مخالفت خود را با لغو این قانون به ارگان های دولتی مربوطه اعلام کرده اند.
در این موج مخالفت اپراتورها به شدت روی آسیب احتمالی برای مصرف کنندگان متمرکز هستند. اولین نکته آنها این است که قانون به حمایت از رقابت منصفانه در بازار کمک می کند و از دست دادن آن می تواند منجر به افزایش قیمت و رکود در توسعه خدمات جدید شود. آنها همچنین می ترسند که تعهد خدمات جهانی به اندازه کافی در قانون تجارت ارتباطات از راه دور ادغام نشود، چیزی که NTT هدف آن است، که تأثیر منفی بر خدمات در مناطق محروم، از جمله مناطق روستایی دارد.
در نهایت، اپراتورها همچنین حذف مقررات سرمایه گذاری خارجی برای NTT را برجسته می کنند.
شرکت‌های مخابراتی می‌گویند: قانون NTT مؤثرترین ابزار برای تنظیم مالکیت خارجی برای محافظت از NTT و دارایی‌های ویژه آن است، با اشاره به اینکه این دارایی‌های ویژه به دلیل زمان آن به عنوان یک شرکت دولتی به ارث رسیده است. KDDI، سافت بانک و راکوتن موبایل ادعا می‌کنند که حذف قانون NTT به این معنی است که NTT می‌تواند اکثر سهام خود را به افراد غیر ژاپنی یا دولت‌های خارجی بفروشد و این به طور بالقوه امنیت زیرساخت‌های مخابراتی ژاپن را به خطر می‌اندازد»
شایعات حاکی از آن است که این دقیقاً همان چیزی است که در راه است. Nikkei Asia در ماه ژوئیه گزارش داد که دولت ژاپن مایل است 34 درصد سهام خود در NTT را بفروشد. این بزرگترین سهامدار تک شرکت مخابراتی است. هدف این است که دولت پول نقد را در هزینه های دفاعی صرف کند. به همین دلیل است که حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به دنبال تغییر قانون است.
به نظر می رسد NTT به دلایل مختلفی از این حرکت حمایت می کند. بر اساس همین خبرگزاری در گزارشی جداگانه نوشته NTT مشتاق است تا قید و بندهای قانونی را که نام خود را دارد از بین ببرد زیرا احساس می‌کند توانایی خود را برای رقابت در صحنه جهانی مختل می‌کند.
به طور خاص، شرکت مخابراتی می‌گوید که شرکای احتمالی از انجام تجارت با آن خودداری کرده‌اند، زیرا طبق قانون موظف است نتایج فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را به اطلاع عموم برساند. این گزارش به نقل از آکیرا شیمادا، رئیس NTT در ماه سپتامبر گفت: با توجه به اینکه توسعه فناوری معمولاً از طریق مشارکت های تجاری حاصل می شود، این یک مشکل است.
در ادامه اشاره شده که NTT روی شبکه نوآورانه نوری و بی‌سیم (IOWN) کار می‌کند و هدف آن کاهش مصرف برق به یک صدم سطح فعلی است که البته می‌تواند تاثیر زیادی بر استانداردسازی و راه‌اندازی شبکه موبایل 6G داشته باشد. بیش از 100 شریک در سراسر جهان در پروژه IOWN مشارکت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج