مواجهه T-Mobile با شکایت خصوصی ضدانحصار بر سر ادغام 26 میلیارد دلاری اسپرینت


مواجهه T-Mobile با شکایت خصوصی ضدانحصار بر سر ادغام 26 میلیارد دلاری اسپرینت

ICTna.ir - برخی مشترکان تلفن همراه آمریکا معتقدند ادغام اپراتورهای T-Mobile و Sprint منجر به افزایش صورت‌حساب‌های آنها شده و خواهان بازگشت معامله شده‌اند. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس دستور یک قاضی فدرال در...

ICTna.ir - برخی مشترکان تلفن همراه آمریکا معتقدند ادغام اپراتورهای T-Mobile و Sprint منجر به افزایش صورت‌حساب‌های آنها شده و خواهان بازگشت معامله شده‌اند.

مواجهه T-Mobile با شکایت خصوصی ضدانحصار بر سر ادغام 26 میلیارد دلاری اسپرینت

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس دستور یک قاضی فدرال در شیکاگو به T-Mobile، این اپراتور با دعوی حقوقی از سوی مشترکان AT T و ورایزون مواجه شده است که مدعی هستند معامله غول اپراتورهای موبایل بر سر Sprint منجر به افزایش رقم صورتحساب‌های آنها و پرداخت میلیاردها دلار شده است.

توماس دورکین، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در حکمی ۴۱ صفحه‌ای گفته است که شاکیان به طور منطقی استدلال کرده‌اند که افزایش قیمت‌ها مستقیما ناشی از ادغام ۲۶ میلیارد دلاری بوده است.

این دعوی حقوقی گروهی از سوی ده‌ها تا صدها میلیون مشترک سال گذشته به ثبت رسید و به دنبال آن هستند تا ادغام T-Mobile وSprint در سال ۲۰۲۰ لغو شود.

در نهایت حکم صادره از سوی دورکین براساس ادعاهای مطرح شده که اکنون با پیشرفت پرونده مورد راستی‌آزمایی قرار خواهد گرفت، نبوده است. تصمیم دادگاه دعوی را خاتمه داده و سافت بانک ژاپن را به عنوان سهام‌دار غالب درSprint از جایگاه متهم حذف کرد.

هر دو اپراتور T-Mobile و سافت بانک ژاپن هنوز به اظهارنظرهای مطرح شده پاسخ نداده‌اند اما هر دو شرکت هرگونه انجام تخلف را رد کرده‌اند.

برندان گلاکین، وکیل شاکیان پرونده گفته است که آنها از «دستور سنجیده» دادگاه سپاسگزار و مشتاق ادامه پرونده هستند.

قانون ضد انحصار فدرال به مصرف‌کنندگان، مشاغل کوچک و دیگران اجازه می‌دهد تا چالش‌های خصوصی خود را ناشی از هرگونه ادغام دنبال کنند و پرونده‌ها جدای از اقدامات اجرایی دولت مطرح و پیگیری می‌شوند.

برخی از ایالت‌ها نیز پیش از این به خاطر قرارداد T-Mobile و Sprint شکایت کرده بودند اما یک قاضی فدرال منهتن در سال ۲۰۲۰ علیه آنها حکم داد و مسیری را برای این معامله باز کرد. وزارت دادگستری ایالات متحده بخشی از آن شکایت نبود اما با شرکت ادغام شده به توافق رسید و آن را ملزم به واگذاری برخی از دارایی‌ها به اپراتور ماهواره‌ای DISH Network کرد.

طرح دعوای دسته‌جمعی پیشنهادی مصرف‌کنندگان در شیکاگو توسط هفت مشترک AT T یا Verizon در ایلینوی و ایندیانا تنظیم شد. آنها قرارداد T-Mobile-Sprint را یکی از ضدرقابتی‌ترین خریدهای تاریخ توصیف کردند.

AT T و Verizon در این پرونده دخالتی ندارند و AT T در روز جمعه از هرگونه اظهارنظر در این باره خودداری کرده و Verizon هم به درخواست اظهارنظرها پاسخی نداده است.

وکلای T-Mobile این شکایت را بی‌سابقه عنوان کردند و به دادگاه گفتند: اگر شاکیان از Verizon و AT T ناراضی هستند، راه‌حل‌های دیگری در بازار بسیار رقابتی وجود دارد که امروزه مصرف‌کنندگان خدمات ارتباطی بی‌سیم می‌توانند از آنها بهره ببرند. مشترکان باید به T-Mobile روی بیاورند نه از آن شکایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه