تاسیس یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین


یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پکن تاسیس شده که قرار است پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ربات‌های انسان‌نما را بسازد. به گزارش ایسنا و به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین ایجاد شده است تا عرضه...

یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پکن تاسیس شده که قرار است پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ربات‌های انسان‌نما را بسازد.
به گزارش ایسنا و به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین ایجاد شده است تا عرضه فناوری و صنعتی شدن ربات‌های انسان‌نما را سرعت بدهد.
شرکت مرکز نوآوری ربات‌های انسان‌نمای پکن که به طور رسمی در منطقه توسعه اقتصادی-فناوری پکن ثبت شده، به طور مشترک توسط شرکت‌هایی ساخته شده است که ربات‌های کامل، اجزای اصلی آنها و مدل‌های بزرگ ربات‌ها را می‌سازند.
این مرکز، پلتفرم‌های اصلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را می‌سازد و روی حل کردن مشکلات کلیدی صنعت مانند سیستم کنترل عملیات و سیستم‌عامل منبع باز تمرکز خواهد کرد که باید فورا حل شوند.
تاسیس یک مرکز نوآوری ربات انسان‌نما در پایتخت چین
«سو گوبین»(Su Guobin) معاون اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن گفت: پکن دارای یک پلتفرم ملی بازرسی و آزمایش ربات و یک کمیته فنی استاندارد ملی ربات است و به زودی صندوق توسعه صنعت ربات را راه‌اندازی خواهد کرد. همچنین، پکن در حال ساخت یک مرکز پردازش مشترک است که به پردازش و ساخت ربات خدمات می‌دهد.
براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور تلاش خواهد کرد تا یک سیستم نوآوری اولیه را با تعدادی از شرکت‌های کوچک و متوسط ایجاد کند که در بازار ربات‌های انسان‌نما تخصص دارند و دارای فناوری‌های پیشرفته هستند. همچنین، چین سعی دارد دو تا سه شرکت ربات‌های انسان‌نما با نفوذ جهانی را تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی