شرور نازی آباد اعدام شد / قتل جوان 22 ساله آخرین خلاف او بود


شرور نازی آباد اعدام شد / قتل جوان 22 ساله آخرین خلاف او بود

حوادث رکنا: مردی جوان که به دلیل اختلاف با یکی از دوستانش او را کشته بود به دار آویخته شد.

به گزارش رکنا ، این محکوم به قصاص شامگاه ششم شهریورماه سال ۱۳۹۶ پسری ۲۲ ساله را با ضربه چاقو به گردنش در خیابان گودرزی محله یاخچی‌آباد به قتل رساند و ساعت ۲۱:۳۰ همان روز بود که مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد از وقوع قتل باخبر شدند.

بررسی‌های پلیس بعد از حضور ماموران در محل نشان داد عامل حادثه، مرد شروری بوده که در محل حضور دارد؛ اما شرور چاقوبه‌دست متوجه حضور ماموران شد و فرار کرد. پس از آن ماموران با هشدار و اخطاری که با صدای بلند دادند سعی در متوقف کردنش داشتند، اما هر چه هشدار دادند، او تسلیم نشد. پس از آن متهم تحت تعقیب خودش را به قهوه‌‌خانه‌ای رساند و وارد آنجا شد. به همین دلیل ماموران وارد قهوه‌خانه شدند و متهم را در حالی که مقاومت می‌کرد با شلیک گلوله به پاهایش بازداشت کردند. بعد از آن متهم تحت نظر ماموران و مراقبت پلیسی به بیمارستان منتقل شد تا اقدامات درمانی برایش انجام شود.

همزمان با بازداشت متهم، پرونده به دستور قاضی شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. متهم در نخستین بازجویی‌ها گفت: من مقتول را می‌شناسم. مدتی بود با هم اختلاف داشتیم. مقتول مدعی بود که پشت‌ سرش حرف زده‌ام و به همین خاطر سراغم آمد و با هم درگیر شدیم.

به گفته سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون وقت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم از اوباش منطقه نازی‌آباد بود که بارها توسط پلیس امنیت عمومی دستگیر و روانه زندان شده بود. وی تحت مراقبت پلیسی مراحل درمان را طی کرد تا در اداره دهم پلیس آگاهی تحت بازجویی مجدد قرار گیرد.

در روند تحقیقات برای ماموران پلیس و بازپرس جنایی پرونده اینکه قتل عمداً صورت گرفته اثبات شد. بنابراین قرار مجرمیت و کیفرخواستی تحت همین عنوان مجرمانه برای او صادر شد. در ادامه رسیدگی قضایی این متهم پای میز محاکمه ایستاد تا از خود دفاع کند. این در حالی بود که اولیای دم مقتول درخواست قصاص نفس را مطرح کرده بودند. در نهایت نیز قضات دادگاه کیفری استان تهران بر اساس مستندات پرونده، درخواست اولیای دم، کیفرخواست و دفاعیات متهم حکم به قصاص نفس وی دادند.

با صدور حکم، متهم یک مرحله به اعدام نزدیک‌تر شد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت که قضات دیوان هم حکم قصاص را تایید کردند. به این ترتیب پرونده بار دیگر به دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا این بار در شعبه اجرای احکام به جریان بیفتد و متهم منتظر طی شدن آخرین مراحل پرونده تا اجرای حکم قصاصی باشد که برایش صادر شده است. در پایان نیز این حکم پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی اجرای حکم در محوطه زندان به اجرا درآمد و محکوم این پرونده با حلق‌آویزی ‌قصاص شد.


شرور نازی آباد اعدام شد / قتل جوان 22 ساله آخرین خلاف او بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تنها 20 حکم قانون هوای پاک اجرا شده است