نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید


نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

شرایط ازدواج در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده است. دختران و پسران پیش از ازدواج باید به شناخت نسبتاً خوبی از یکدیگر دست پیدا کنند و با یک سری نکات مهم قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک آشنا شوند. مشاوره...

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

شرایط ازدواج در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده است. دختران و پسران پیش از ازدواج باید به شناخت نسبتاً خوبی از یکدیگر دست پیدا کنند و با یک سری نکات مهم قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک آشنا شوند. مشاوره قبل از ازدواج در این زمینه بسیار مفید است. در ادامه این مطلب از دلتامگ با راهکارهایی که مشاور، پیش از ازدواج به شما ارائه می‌دهد آشنا می‌شوید.

مشاوره قبل از ازدواج چیست و چه راهکارهایی ارائه می‌دهد؟

دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند، بهتر است برای شناخت یکدیگر و داشتن یک ازدواج موفق در آینده به یک مشاور مراجعه کنند. مشاوره پیش از ازدواج نکاتی را مطرح می‌کند که برای آینده زندگی مشترک بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید: این خواستگار را با چنگ و دندان نگه دارید!

کمک برای دستیابی به اهداف مشترک

مشاوره قبل از ازدواج به شما و همسر آینده شما کمک می‌کند که تصویر درستی از آینده مشترک خود در ذهن داشته باشید. دستیابی به اهداف مشترک، راز بقای زندگی زناشویی است. زن و مرد هر دو برای رسیدن به یک هدف خاص تلاش می‌کنند و در مسیر آن با هم همدل می‌شوند.

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

کمک به پشت سر گذاشتن موانع

پیش از ادواج معمولاً زوجین با مشکلات و موانعی روبرو می‌شوند که شروع زندگی مشترک را برای آن‌ها سخت می‌کند. دخالت خانواده‌ها، عدم تفاهم بر روی برخی مسائل و … از جمله مسائلی است که بهتر است در جلسات مشاوره مطرح شود. به این ترتیب زن و مرد بیشتر تمرکز خود را روی حل مشکلات می‌گذارند و با رد شدن از موانع می‌توانند به یک ثبات نسبی برای شروع زندگی مشترک دست پیدا کنند.

کمک به رهایی از اضطراب ازدواج

اضطراب ازدواج مشکلی است که بسیاری از جوانان در سن ازدواج از آن رنج می‌برند. همچنین افرادی که یک ازدواج ناموفق داشته‌اند و در مرحله آِشنایی با فرد دیگری هستند، بیشتر با این مشکل درگیر هستند. جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند که از شر این اضطراب خلاص شوید و زندگی مشترک را با فرد مورد علاقه خود شروع کنید.

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

کمک برای رسیدن به درک متقابل

شناخت خصوصیات اخلاقی و درک یکدیگر از جمله مهم‌ترین مواردی است که به دوام زندگی مشترک کمک می‌کند. در واقع عدم وجود این شناخت و درک متقابل، باعث می‌شود که رابطه شما با شکست مواجه شود. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، زوجین انتظارات و نیازهای خود را به صورت واضح بیان می‌کنند و برای رسیدن به درک متقابل تلاش می‌کنند.

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

کمک به تفهیم اصول ازدواج

اصول ازدواج در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. اما یک سری نکات کلی برای شروع زندگی مشترک اهمیت دارد که عبارتند از:

  • تعهد
  • ارتباط
  • حمایت عاطفی
  • صمیمیت و محبت به یکدیگر
  • سازگاری و انعطاف‌پذیری
  • اعتماد
  • درک متقابل
  • احترام متقابل
  • برابری و شراکت در تمام امور زندگی
  • شناخت ارزش‌ها و اولویت‌های یکدیگر

تمامی این موارد در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح می‌شوند و به شما کمک می‌کنند با دیدی منطقی و عاقلانه، زندگی مشترک خود را شروع کنید.

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

کمک به پیاده‌سازی برنامه‌ریزی دقیق

بی‌هدفی و نداشتن برنامه مشخص برای زندگی مشترک، باعث می‌شود که زوجین مثل دو روح سرگردان، سال‌های اول زندگی مشترک خود را هدر دهند. این موضوع در نهایت به سرد شدن رابطه ختم می‌شود. جلسه مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند که یک چشم‌انداز چندین ساله از زندگی مشترک خود داشته باشید. برای مثال تصمیم بگیرید در سال دوم ازدواج بچه‌دار شوید یا برای خرید خانه سرمایه‌گذاری کنید.

نکات مهمی که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنید

سخن پایانی

زندگی در عصر جدید، چالش‌ها و موانعی را سر راه ما قرار می‌دهد که حل بسیاری از آن‌ها از توان ما خارج است. مشاوران و روانشناسان ماهر می‌توانند در این مواقع به ما کمک کنند که بهترین تصمیمات را اتخاذ کنیم. ازدواج هم یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در طول زندگی خود اتخاذ می‌کنیم و باید نسبت به آن هوشیار و کمی سخت‌گیر باشیم. مشاوره قبل از ازدواج به ما کمک می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی