یک سوم برنامه نویسان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند


هوش مصنوعی مولد (AI) و سایر ابزارهای برنامه نویسی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفت کرده‌اند و کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این فناوری به معنی روی کار آمدن ابزارهای کم کد و بدون کد خواهد بود؟ پاسخ این است به این سوال مثبت...

هوش مصنوعی مولد (AI) و سایر ابزارهای برنامه نویسی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفت کرده‌اند و کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این فناوری به معنی روی کار آمدن ابزارهای کم کد و بدون کد خواهد بود؟ پاسخ این است به این سوال مثبت است و به این معنی خواهد بود که هوش مصنوعی مولد می‌تواند روی کار آمدن ابزارهای کم کد یا بدون کد را ممکن کند، ولی ممکن است مدتی طول بکشد تا به پتانسیل کامل این فناوری به عنوان ابزار اصلی توسعه دهندگان نرم افزار پی ببریم.
توسعه دهندگان نرم افزار این روزها به طور ویژه روی فناوری هوش مصنوعی مولد متمرکز شده‌اند. در تازه‌ترین گزارشی که براساس نظرسنجی جدید مرکز O’Reilly منتشر شد یک سوم برنامه نویسان اعلام کردند برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌های خود از محیط‌هایی نظیر GitHub Copilot و ChatGPT استفاده می‌کنند.
«مایک لوکایدس» از مدیران O’Reilly و نویسنده گزارش نهایی این نظرسنجی توضیح داد: «ما بر این باوریم که که اگرچه میزان استفاده از هوش مصنوعی مولد در فرآیند برنامه نویسی افزایش یافته است، ولی در کل میزان استفاده از Copilot کمتر شده است. با این وجود آن دسته از برنامه نویسانی که هنوز به هوش مصنوعی مولد روی نیاورده‌اند هم در حال آزمایش Copilot و ChatGPT در پروژه‌های شخصی خود هستند».
در این نظرسنجی مشخص شد پذیرش کامل و رسمی فناوری هوش مصنوعی مولد در فرآیند برنامه نویسی ممکن است زمان ببرد. کارشناسان دریافتند بزرگترین مشکل برای توسعه دهندگانی که با ابزارهای جدید کار می‌کنند آموزش است و 34 درصد آنها عدم آموزش را مهم‌ترین عامل در عدم به کارگیری کامل هوش مصنوعی مولد اعلام کردند. در این میان 12 درصد دیگر سهولت استفاده را مشکل خود خواندند.
منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز