دلایل وصل نشدن پلی استیشن 5 به اینترنت


دلایل وصل نشدن پلی استیشن 5 به اینترنت

چطور می‌توان خطای عدم اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت را رفع کرد؟ بررسی رمزعبور وای‌فای یکی از اولین اقدامات برای حل این مشکل است. کاربران پلی استیشن ۵ گاهی با خطاهایی مثل Cannot Connect to the Wi-Fi Network مواجه می‌شوند که نشان از عدم اتصال به...

چطور می‌توان خطای عدم اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت را رفع کرد؟ بررسی رمزعبور وای‌فای یکی از اولین اقدامات برای حل این مشکل است.
کاربران پلی استیشن ۵ گاهی با خطاهایی مثل Cannot Connect to the Wi-Fi Network مواجه می‌شوند که نشان از عدم اتصال به شبکه‌ی وای‌فای دارد و به‌بیان دیگر اعلام می‌کند مشکل ازطرف شما است.
البته عدم اتصال پلی استیشن به شبکه صرفاً به‌معنی قطع بودن اینترنت کاربر نیست و درواقع یعنی کنسول بازی امکان اتصال به مودم را ندارد. در این مقاله روش‌هایی برای رفع مشکل عدم اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت را به شما آموزش می‌دهیم و به بررسی دلایل بروز این خطا می‌پردازیم.
دلیل خطای عدم اتصال پلی‌ استیشن ۵ به اینترنت
خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network روی PS5 به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل نمایش خطای مذکور را مرور می‌کنیم.
دلایل وصل نشدن پلی استیشن 5 به اینترنت
۱. کنسول فاصله‌ی زیادی با روتر دارد.
۲. دستگاه‌های دیگری با سیگنال بی‌سیم اطراف کنسول و مودم وجود دارند.
۳. مشکل از مودم شما است.
۴. مشکل به سخت‌افزار داخلی کنسول PS5 ارتباط دارد.
البته خطاهای دیگری هم وجود دارد که شاید باعث ایجاد مشکل اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت شوند. به‌عنوان مثال اگر پیامی دریافت کردید که نشان می‌دهد کنسول شما امکان اتصال به سرور را ندارد، سرویسی که قصد دارید به آن متصل شوید احتمالاً از کار افتاده است.
نکته‌ی مهم: برای حل مشکل اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت، یکی از بهترین راهکارها، این است که یک سر کابل اترنت را به پورت پشتی این کنسول و سر دیگر کابل را مستقیماً به مودم وصل کنید.
حل خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network پلی استیشن ۵
برای رفع خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network در کنسول بازی پلی استیشن ۵ می‌توانید مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید.
از صحیح بودن و درست تایپ شدن رمز عبور وای‌فای اطمینان حاصل کنید. این مرحله شاید در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر برسد اما دلیل قرار دادن آن در ابتدای مراحل عیب‌یابی این است که در بسیاری از سناریو‌ها اشتباه زدن رمز عبور وای‌فای دلیل اصلی عدم اتصال پلی استیشن به اینترنت است.
پلی استیشن ۵ خود را خاموش و مجدداً راه‌اندازی کنید. در این مرحله مطمئن شوید که دستگاه کاملاً خاموش شده و روی حالت استراحت (Rest Mode) قرار ندارد.
روتر و مودم خود را ری‌استارت کنید. اگر در اتصال PS5 به وای‌فای یا سایر دستگاه‌های خود به مشکل برخوردید، روتر و مودم را مجدداً راه‌اندازی کنید و بار دیگر برای اتصال به اینترنت تلاش کنید.
پلی استیشن ۵ را به روتر بی‌سیم نزدیک‌تر کنید. اگر کنسول شما فاصله‌ی زیادی با روتر داشته باشد شاید سیگنال‌های بی‌سیم به‌طور صحیح به دستگاه نرسند. درصورت امکان، مودم و کنسول پلی استیشن را در نزدیک‌ترین فاصله از یکدیگر قرار دهید و سعی کنید هیچ مانع فیزیکی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.
از ابزار PlayStation Fix and Connect استفاده کنید. با انتخاب اتصال اینترنتی خود به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دهید تا عیب‌یابی انجام و مشکل رفع شود.
فرکانس شبکه‌ی وای‌فای خود را تغییر دهید. این اقدام به جلوگیری از تداخل سایر سیگنال‌های بی‌سیم کمک می کند.
نکته‌ی مهم: اگر با خطای PS5 DNS مواجه شدید، سعی کنید تنظیمات DNS را در PS5 خود تغییر دهید. ما قبلاً آموزش تغییر DNS در پلی استیشن ۵ را منتشر کرده‌ایم که می‌توانید از نکات بسیار کاربردی آن بهره ببرید.
روتر شبکه را بازنشانی کنید. بازنشانی سخت‌افزاری که با عنوان بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز شناخته می‌شود، تنظیمات مودم را به حالت پیش‌فرض بازمی‌گرداند. در این سناریو باید شبکه‌ی وای‌فای خود را مجدداً راه‌اندازی کنید؛ بنابراین درصورتی اینکار را انجام دهید که هیچ یک از دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی و تبلت نیز امکان اتصال به شبکه را ندارند.
پلی استیشن ۵ خود را به حالت کارخانه برگردانید. اگر اطمینان دارید مشکل از کنسول است و نه روتر، با بازنشانی تنظیمات کارخانه‌ی کنسول می‌توان مشکل را رفع کرد. البته انجام اینکار حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را پاک خواهد کرد؛ بنابراین قبل‌از اقدام به بازنشانی، از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.
نکته‌ی مهم: پس‌از بازنشانی پلی استیشن ۵ می‌توانید بازی و برنامه‌هایی که قبلاً از فروشگاه سونی خریداری کرده‌اید را بدون پرداخت مجدد هزینه، دانلود کنید.
اگر هیچ‌یک از راهکارهای فوق تأثیری روی مشکل اتصال پلی استیشن ۵ به اینترنت نداشت، توصیه می‌شود کنسول را به تعمیرکار مجرب نشان دهید. در این شرایط احتمال دارد مشکل عدم اتصال به شبکه، سخت‌افزاری باشد.
دلیل پایین بودن سرعت اتصال وای‌فای به پلی استیشن ۵
برای حل مشکل کندی اتصال وای‌فای به پلی استیشن ۵، اطمینان حاصل کنید مودم و روتر شما با طرح اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید هماهنگ باشد و درصورت امکان، طرح اشتراکتان را به سرعت‌های بالاتر ارتقاء دهید.
برای اتصال پایدارتر و پرسرعت‌تر به اینترنت، همواره توصیه می‌شود از اتصال سیمی استفاده کنید.
اگر پلی استیشن ۵ من روشن نشد چه‌کار کنم؟
اگر PS5 شما روشن نشد، ریست دستی را امتحان کنید. در مرحله‌ی بعدی سعی کنید دیسک بازی را در کنسول قرار دهید و سپس کابل برق را به‌مدت ۳۰ ثانیه جدا و بعد آن را متصل کنید. اگر مشکل همچنان رفع نشد، کابل یا پریز دیگری را امتحان کنید.
به‌عنوان آخرین راهکار، پلی استیشن ۵ خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی و سیستم‌عامل آن را آپدیت یا ریست کنید.
سرعت مناسب برای بازی‌های آنلاین پلی استیشن ۵
سرعت اینترنت ایدئال برای اجرای بازی‌های آنلاین PS5 حداقل ۲۵ مگابیت برثانیه است. اگر چند گیمر در خانه‌ی خود دارید که هم‌زمان بازی آنلاین انجام می‌دهند، باید از بسته‌ی اینترنتی با سرعت ۱۰۰ مگابیت برثانیه استفاده کنید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ که باید تماشا کنید