متا با هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به بازار چین برمی‌گردد


متا با هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به بازار چین برمی‌گردد

متا به‌لطف امضای قرارداد با شرکت بزرگ تنسنت، پس از ۱۴ سال به بازار پرسود چین برمی‌گردد. پس از ۱۴ سال عدم فعالیت در چین به دلیل رعایت نکردن قوانین دولت پکن، متا راه بازگشت به این کشور آسیایی را از طریق معامله‌ای تجاری با تنسنت برای فروش...

متا به‌لطف امضای قرارداد با شرکت بزرگ تنسنت، پس از ۱۴ سال به بازار پرسود چین برمی‌گردد.
متا با هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به بازار چین برمی‌گردد
پس از ۱۴ سال عدم فعالیت در چین به دلیل رعایت نکردن قوانین دولت پکن، متا راه بازگشت به این کشور آسیایی را از طریق معامله‌ای تجاری با تنسنت برای فروش هدست واقعیت مجازی جدید و ارزان‌تر، پیدا کرده است.
وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی اعلام کرده که متا با تنسنت، بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدیویی جهان، قراردادی بسته است تا فروش انحصاری هدست‌ واقعیت مجازی متا در چین را به عهده خود بگیرد.
تنسنت سال آینده فروش هدست واقعیت مجازی ارزان‌تری را در چین آغاز می‌کند که دارای لنزهایی ارزان‌تر از متا کوئست ۳ است و با قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود. این نسخه ارزان‌تر با گرافیک پیشرفته‌تری نسبت به متا کوئست ۲ تولید می‌شود.
بر اساس این معامله، متا سهم بیشتری از فروش دستگاه‌ها کسب می‌کند و تنست نیز درآمد بیشتری از محتوا و خدمات، از جمله اشتراک‌های نرم‌افزاری و بازی‌ها را به دست می‌آورد. این هدست همچنین با بازی‌ها و برنامه‌های منتشرشده توسط تنسنت، عرضه می‌شود.
متا با هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به بازار چین برمی‌گردد
به استثنای اپل و تسلا، اکثر شرکت‌های غربی در چین با مشکل مواجه شده‌اند؛ زیرا چین، دیدگاهی مبهم نسبت به نهادهایی دارد که قوانین و مقررات سختگیرانه‌ی این کشور را رعایت نمی‌کنند. پکن بسیاری از وب‌سایت‌ها از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام را مسدود کرده است.
مارک زاکربرگ در چند سال گذشته با انجام کارهایی مثل بازدید از دیوار بزرگ چین تلاش کرده است رابطه‌ی خود را با دولت‌ این کشور تحکیم کند.
از طرفی، رئیس متا باید از امضای این قرارداد با وجود تبلیغات منفی پیرامون آن در چین در اوایل سال جاری، خوشحال باشد. حسابی کاربری وابسته به روزنامه رسمی پکن‌دیلی، مدیرعامل متا را به‌دلیل سخنرانی او در دانشگاه گرنج تاون در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل انتقاد از اپلیکیشن گوشی تیک‌تاک به‌خاطر سانسور معترضان و فعالان در اعتراضات هنگ کنگ، فراخواند. باوجوداین، زاکربرگ همچنین اعلام کرد که دیدگاه چین نسبت به اینترنت را می‌توان در کشورهای دیگر نیز گسترش داد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با این کارت گرافیک جدید Palit نگران گرمای GPU خود نباشید [تماشا کنید]