ری را برقی رونمایی شد، کراس اوور تمام برقی ایران خودرو در راه بازار خودرو + فیلم و عکس


ری را برقی رونمایی شد، کراس اوور تمام برقی ایران خودرو در راه بازار خودرو + فیلم و عکس

روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، رونمایی از خودروی ری را برقی صورت گرفت که به عنوان نسخه برقی اولین کراس اوور ملی معرفی شد.این خودرو از جمله محصولات داخلی بود که از ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد و رونمایی آن همراه با...

روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، رونمایی از خودروی ری را برقی صورت گرفت که به عنوان نسخه برقی اولین کراس اوور ملی معرفی شد.

این خودرو از جمله محصولات داخلی بود که از ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد و رونمایی آن همراه با حاشیه‌های فراوان همراه بود. علاوه بر طراحی نسبتا مدرن و بروز، این خودرو امکانات مناسبی را نیز ارائه می‌دهد و به عنوان اولین کراس اوور ملی شناخته می‌شود. برای ایران خودرو، ری را محصولی ویژه‌ای محسوب می‌شود و به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این شرکت در تلاش است تا بیش از پیش محبوبیت این خودرو را افزایش دهد. امروزه با آزاد شدن واردات خودرو، عرضه خودروهای هیبریدی و برقی و تغییرات در بازارهای جهانی، ایران خودرو تصمیم گرفته است تا نسخه بدون‌سوخت فسیلی و سبز پرچمدار خود، یعنی خودرو ری را برقی را رونمایی کند. در ادامه به مشخصات و امکانات ری را برقی و تغییرات نسبت به نسخه‌های غیر برقی آن پرداخته خواهد شد.

ویدیو معرفی ری را برقی

طراحی ری را برقی

مهم‌ترین تفاوت ری را برقی در بخش ظاهری، مربوط به قسمت جلوی خودرو است. در نسخه برقی، مسیر گردش هوا در قسمت جلو پنجره‌ای بسته شده و به صورت یکپارچه طراحی شده است. همچنین به دلیل حذف موتور بنزینی، خروجی اگزوز در نسخه برقی دیده نمی‌شود.

به غیر از موارد ذکرشده، تغییر عمده دیگری از نظر ظاهر خارجی بین دو نسخه وجود ندارد. طراحی بدنه، شکل چراغ‌ها، آینه‌ها و سایر اجزای بیرونی خودرو در هر دو نسخه یکسان است.

بنابراین می‌توان گفت ری برقی تغییرات چشمگیری در ظاهر خود نسبت به نسخه بنزینی نداشته و تنها تفاوت‌های آن در قسمت جلوپنجره و حذف خروجی اگزوز است که ناشی از جایگزینی موتور برقی به جای بنزینی می‌باشد.

ری را برقی رونمایی شد، کراس اوور تمام برقی ایران خودرو در راه بازار خودرو + فیلم و عکسنمای عقب ری را برقی

مشخصات فنی ری را برقی

نسخه برقی خودروی ری را با استفاده از موتور برقی با حداکثر توان ۱۶۱ اسب بخار (معادل ۱۲۰ کیلووات) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر روانه بازار کرده است. ظرفیت باتری‌های این خودرو ۵۳ کیلووات ساعت اعلام شده که با استفاده از شارژرهای خانگی در مدت زمان حدود ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

یکی از مشخصات مهم در خودروهای برقی، میزان عملکرد آن‌ها با یک‌بار شارژ است. بر اساس استاندارد NEDC، ری را برقی قادر است تا ۴۲۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند که رقم قابل قبولی به‌شمار می‌رود؛ البته باید توجه داشت که این ارقام بر اساس شرایط آزمایشگاهی استاندارد اعلام می‌شوند و عملکرد واقعی خودرو احتمالاً کمتر از این مقدار خواهد بود.

ری را برقی رونمایی شد، کراس اوور تمام برقی ایران خودرو در راه بازار خودرو + فیلم و عکسفضای داخلی ری را برقی

امکانات و تجهیزات ری را

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز دستی الکتریکی، دوربین دید عقب ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچ، سیستم کروز کنترل و محدودکننده سرعت، نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، آینه‌های جانبی برقی، گرمکن صندلی‌ها و ... اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها، ورود نسخه برقی ری را به بازار ایران می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه خودروهای برقی داخلی باشد. هرچند این خودرو هنوز فاصله زیادی با محصولات رقبای خارجی دارد و همچنین از نظر زیرساخت و جایگاه شارژ در حد صفر هستیم.

در حال حاضر نمونه برقی ری را در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.




بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 16 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ