کودکانی که بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند


کودکانی که بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند

آنفولانزا می تواند باعث مشکلات شدید تنفسی شود. یک کودک با علائم شدید ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد. آنفولانزا می تواند منجر به عفونت ریه به نام پنومونی شود و حتی در برخی موارد، آنفولانزا می تواند منجر به مرگ شود.

کودکانی که بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند

به گزارش راهبرد معاصر، آنفولانزا یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که راه های هوایی ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. باعث تب بالا، بدن درد، سرفه و علائم دیگر می شود و یکی از شدیدترین و شایع ترین بیماری های ویروسی در فصل زمستان است. اکثر کودکان کمتر از یک هفته به آنفولانزا مبتلا می شوند اما برخی از کودکان بیماری جدی تری دارند و ممکن است نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشند. آنفولانزا همچنین ممکن است منجر به عفونت ریه (پنومونی) یا مرگ شود.


چه چیزی باعث آنفولانزا در کودک می شود؟

آنفولانزا توسط ویروس های آنفولانزا ایجاد می شود. ویروس های آنفولانزا به 3 نوع تقسیم می شوند:

آنفولانزای نوع A و B: این 2 نوع ویروس تقریباً هر زمستان باعث اپیدمی گسترده می شوند. آنها اغلب منجر به این می شوند که افراد بیشتری به بیمارستان مراجعه کنند و افراد بیشتری بر اثر آنفولانزا می میرند. مقامات بهداشت عمومی بر جلوگیری از گسترش انواع A و B تمرکز می کنند. یکی از دلایلی که آنفولانزا همچنان یک مشکل باقی می ماند این است که ویروس ها اغلب تغییر می کنند و جهش می یابند. این بدان معناست که افراد هر ساله در معرض انواع جدیدی از ویروس ها قرار می گیرند.


آنفولانزای نوع C: این نوع ویروس باعث بیماری تنفسی بسیار خفیف و به ندرت باعث اپیدمی می شود. این تاثیر شدید بر سلامت عمومی مانند آنفولانزای نوع A و B ندارد.

ویروس آنفولانزا اغلب از طریق عطسه یا سرفه از کودکی به کودک دیگر منتقل می شود. این ویروس همچنین می تواند برای مدت کوتاهی روی سطوح زنده بماند. این سطوح شامل دستگیره در، اسباب بازی، خودکار یا مداد، صفحه کلید، تلفن و تبلت و میز است. همچنین می توان آن را از طریق ظروف غذاخوری مشترک منتقل کرد. کودک شما می تواند با لمس چیزی که توسط فرد آلوده لمس شده و سپس دست زدن به دهان، بینی یا چشم های او به ویروس آنفولانزا مبتلا شود.

افراد 24 ساعت قبل از شروع علائم بیشتر می توانند آنفولانزا را منتقل می کنند. خطر انتقال آن به دیگران اغلب حدود روز 5 تا 7 بیماری پایان می یابد. از آنجایی که آنفولانزا می تواند قبل از شروع علائم پخش شود، تشخیص ویروس آنفولانزا آسان است. این امر به ویژه در مورد کودکانی که اغلب سطوح زیادی را لمس می کنند و سپس دهان، بینی یا چشمان خود را لمس می کنند، صادق است.

کدام کودکان در معرض خطر آنفولانزا هستند؟

یک کودک در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آنفولانزا است اگر:

اطراف افراد مبتلا به آنفولانزا قرار دارد.
واکسن آنفولانزا نزده است.
پس از تماس با سطوح آلوده دست های خود را نشسته است.

کودکان خردسال و کودکانی که دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در معرض خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان یا عفونت شدید یا پیچیده آنفولانزا هستند.

/ صد آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان