ایران و سوریه شش سند همکاری امضا کردند + فیلم


ایران و سوریه شش سند همکاری امضا کردند + فیلم

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه که طی یک سفر رسمی در تهران به سر می برد، شش سند همکاری امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر سوریه 6 سند امضا کردند که شامل موافقتنامه‌های تجارت آزاد، یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های گردشگری، موزه، رسانه و کتابخانه است.
به گزارش این خبرگزاری، معاون اول رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با نخست وزیر سوریه گفت: "ارتباط با سوریه جز راهبردهایی است که مقام معظم رهبری به جد بر آن تاکید دارند و ریاست محترم جمهور نیز بر آن پافشاری جدی دارند."
وی افزود: "در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه گشایش‌های خوبی در روابط دوجانبه ایجاد شد و ما نیز با قوت این توافقات را پیگیری خواهیم کرد."
مخبر خاطرنشان کرد: "پانزدهمین اجلاس کمیته همکاری‌های اقتصادی دو کشور بعد از وقفه طولانی به خوبی برگزار و 6 سند میان طرفین به امضا رسید. از جمله دستاوردهای مهم مذاکرات امروز، ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و میان دو کشور است".
وی عنوان کرد: همچنین سند موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور به امضا رسید که از برکات آن صفر شدن تعرفه تجاری میان دو کشور است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی