روزانه 750 هزار نفر غربالگری دیابت و فشارخون انجام می دهند


روزانه 750 هزار نفر غربالگری دیابت و فشارخون انجام می دهند

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به تشریح تازه ترین نتایج اجرای طرح پویش ملی سلامت در کشور پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، ظهر شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲، در نشست خبری، با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه دو سال اخیر وزارت بهداشت برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بوده است، گفت: یکی از بخش‌های مهم مرتبط با زندگی امروزی بحث خودمراقبتی است که آموزش خودمراقبتی هم از برنامه‌های بسیار مهم ما است.

وی افزود: پویش ملی سلامت در فاز اول دو عامل مهم دیابت و پرفشاری خون را بررسی می‌کند که بر مرگ و میر و از کار افتادگی افراد تأثیر دارد ولی قابل پیشگیری است. برای اینکه بتوان این سطح از سلامت را افزایش داد باید بر فاکتور دسترسی به مراکز خدمات و ارتباط الکترونیک و مجازی هم کار کنیم تا ارتقای سواد سلامت را شاهد باشیم. این عوامل منجر به افزایش پوشش خدمات سلامت می‌شود تا به عنوان مثال ۱۰ سال دیگر تخت‌های بیمارستانی و نیازهای درمانی و سکته‌های مغزی و قلبی و…، کمتر شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پویش ملی سلامت در فاز اول تا ۱۵ دی ۱۴۰۲ ادامه دارد و از درس آموخته‌های آن برای برنامه‌های بعدی هم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: قصد داریم در این زمینه برنامه‌های مشابه در غربالگری سرطان‌ها هم اجرا کنیم. امروز نصف زمان پویش گذشت؛ هفته اول پویش برای آمادگی و همراهی بود اما در یک هفته اخیر روزی ۷۵۰ هزار نفر غربالگری شدند. اکنون زیر ۳۰ درصد جمعیت هدف را که افراد بالای ۱۸ سال هستند، پوشش دادیم ولی با سرعت پیش خواهیم رفت.

فرشیدی گفت: از دیگر اهداف ما از این پویش شناساندن برنامه سلامت خانواده به مردم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)