تازه ترین جزئیات از 25 هزار استخدامی در وزارت بهداشت


تازه ترین جزئیات از 25 هزار استخدامی در وزارت بهداشت

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، به تشریح روند جذب ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز وزارتخانه از طریق آزمون استخدامی پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)سیف الله مرادی، با بیان اینکه آزمون کتبی استخدامی وزارت بهداشت برای به کارگیری ۲۵ هزار نفر، ۲۸ مهر برگزار و یک ماه بعد نتایج اولیه آن اعلام شد، گفت: در یک فرصت ۲۰ روزه، اطلاعات داوطلبان مانند تأهل، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و همچنین امتیاز کرونا، بررسی می‌شود و پس از آن، سه برابر ظرفیت قطعی، برای مصاحبه، دعوت می‌شوند.

وی اظهار داشت: پس از انجام مصاحبه و با احتساب نمره کتبی آزمون، اسامی واجدین شرایط استخدامی اعلام و سایر مراحل اداری و گزینش برای آنها طی می‌شود. تمام تلاش وزارت بهداشت بر این است که تا قبل از پایان سال، این ۲۵ هزار نفر مشغول به کار شوند.

مرادی ادامه داد: با مذاکراتی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته‌ایم، مقرر شد که پس از انجام مرحله اول آزمون، برای دومین مرحله و استخدام ۲۵ هزار نفر دوم از مجموع ۷۵ هزار نفر، با هماهنگی این سازمان، فراخوان داده شود.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به بازنشستگی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای وزارت بهداشت در سه سال گذشته، یادآور شد: در سه سال گذشته به ازای نیروهای بازنشسته، مجوزی برای استخدام به وزارت بهداشت داده نشده البته جایگزین کردن نیرو به جای آنها، نیازی به بحث و نظرات کارشناسی نیست و اطلاعات این افراد، به راحتی از سوی صندوق بازنشستگی و یا سازمان‌های بیمه گر پایه، به سازمان امور استخدامی، قابل ارائه است.

مرادی با بیان اینکه جایگزین کردن نیرو به ازای بازنشستگان وزارت بهداشت، نیاز فعلی مجموعه نظام سلامت است و با اشاره به توسعه بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و بهره برداری از دو هزار پروژه بهداشتی در طول دو سال گذشته، افزود: توسعه زیرساخت‌ها همزمان نیازمند تأمین و استخدام نیرو است که با همکاری مجموعه دولت در حال انجام است.

وی، تعداد کارکنان شرکتی وزارت بهداشت را ۸۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: منتظریم طرح ساماندهی نیروی انسانی، تعیین تکلیف شود و انتظار داریم تصویب و تأیید این طرح، به سرعت انجام و این نیروها مشمول تبدیل وضعیت شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج