هانتر بایدن پدرش را شرمنده کرد


هانتر بایدن پدرش را شرمنده کرد

خبرگزاری فرانسه نوشت: اتهامات هانتر بایدن درباره خودداری از پرداخت مالیات، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را شرمنده کرده است.

این خبرگزاری نوشت: سکوت بایدن بعد از تعمیق نگرانی‌های قانونی درباره اتهامات پسرش بیانگر همه چیز بود. این اتهامات نشان می دهد هانتر بایدن در حالی که میلیون ها دلار صرف مواد مخدر و خوشگذرانی کرده، از پرداخت مالیات خودداری کرده است.

این رسانه افزود: رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا مدتهاست که از هانتر دفاع می کند هر چند که دومین مجموعه از اتهامات فدرال علیه پسر مشکل دار او تازه‌ترین عامل شرمساری و دستپاچگی وی در آستانه نبردی دشوار برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ است.

هانتر بایدن ۵۳ ساله در مصاحبه ای جدید گفت: جمهوریخواهان تلاش می کنند برای تخریب ریاست جمهوری دموکرات ها «من را نابود کنند». در مقابل، رویکرد بایدن پدر مانع تراشی در برابر پاسخگویی به سوالات بوده است.

بایدن روز گذشته در حالی که عینک آفتابی بر چشم داشت، به خبرنگاران دست تکان داد اما حین سوار شدن بر بالگرد خود در کاخ سفید از پاسخ به پرسش ها خودداری کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که اغلب پرحرف است، حین سوار شدن بر هواپیمای ایر فورس وان برای سفر به لاس وگاس نیز همین حرکت را تکرار کرد. وی در این سفر از سرمایه گذاری ریلی بزرگی رونمایی خواهد کرد زیرا تلاش می کند رای دهندگان مُردد را نسبت به این موضوع قانع کند که سیاست هایش در احیای اقتصادی موثر هستند.

بایدن با رقابت احتمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری مواجه است و تلاش کرده از اقدام جمهوریخواهان برای استیضاح خود به دلیل نفع او در معاملات تجاری پسرش در اوکراین و چین جلوگیری کند.

خبرگزاری فرانسه افزود، کاخ سفید در انتقال این پیام که بایدن پسرش را دوست دارد شفاف بوده است.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران حاضر در هواپیمای بایدن گفت: رئیس جمهور قبلا هم این را گفته و همچنان خواهد گفت که به پسرش عشق می ورزد و از او در حالی که به ساختن دوباره زندگی اش ادامه می دهد، حمایت خواهد کرد.

هانتر بایدن پدرش را شرمنده کرد

هانتر بایدن که یک وکیل آموزش دیده از دانشگاه ییل آمریکا است به چندین اتهام ناشی از فرار از پرداخت مالیات به ارزش دستکم ۱.۴ میلیون دلار بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ متهم شد. این دومین بار است که او توسط بازپرس ویژه ای که درباره معاملات شخصی و تجاری او تحقیق می کند، متهم شده است.

در این اتهامات عنوان شده که هانتر بایدن پول خود را صرف خرید همه چیز از مواد مخدر، هتل های مجلل و اتومبیل های عجیب و غریب تا لباس و سایر اقلام شخصی کرده اما از پرداخت مالیات خودداری کرده است.

در این کیفرخواست آمده است هانتر بایدن در این سالها بیش از ۷ میلیون دلار درآمد داشته است.

وی در اتهامات قبلی در ایالات دلاور، به دروغ گفتن در مورد مصرف مواد مخدر هنگام خرید اسلحه متهم شده است.

اتهامات هانتر بایدن درباره خودداری از پرداخت مالیات به ویژه از این رو برای بایدن شرم آور است که وی اغلب از ثروتمندانی که مالیات کافی پرداخت نمی کنند انتقاد می کند.

بایدن در نظرسنجی ها از ترامپ عقب است و در حالی که گرفتار دو جنگ متحدان آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین است این اتهامات پسرش بهانه تازه ای در اختیار جمهوریخواهان قرار می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی