50 درصد از مرگ‌های زودرس به خاطر سکته‌های قلبی و مغزی است


50 درصد از مرگ‌های زودرس به خاطر سکته‌های قلبی و مغزی است

ملک‌زاده گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۵ درصد از مردم ایران زیر ۷۰ سال فوت می‌کنند که ۵۰ درصد از مرگ‌های زودرس به خاطر سکته‌های قلبی و مغزی است.

رضا ملک زاده رئیس انجمن گوارش و کبد ایران در نشست خبری گفت: سرطان روده بزرگ با انجام غربالگری و تشخیص به موقع قابل پیشگیری است.

وی بیان کرد: چاقی یک پاندمی خاموش در دنیا محسوب می شود. بررسی ها نشان می دهد که ۷۰ درصد از مردم ایران چاق بوده یا دچار اضافه وزن هستند. چاقی سبب بروز دیابت، سکته های مغزی و ایجاد مرگ های زودرس در بین افراد می شود.

ملک زاده ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۴۵ درصد از مردم ایران زیر ۷۰ سال فوت می کنند. ۵۰ درصد از مرگ های زودرس به خاطر سکته های قلبی و مغزی است.

وی افزود: میزان ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ، ۱۶ در ۱۰۰ هزار است. سالانه ۱۵۰۰۰ مورد سرطان روده بزرگ در کشور داریم که ۲۷۰۰ نفر زیر ۵۰ سال هستند.

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: ۱۴۰ هزار مورد جدید بروز بیماری سرطان در سال داریم که پیش بینی شده این آمار در چند سال آینده به ۱۶۵ هزار مورد جدید در کشور برسد.

وی اضافه کرد: عدم مصرف میوه و سبزی کافی سبب بروز سرطان ها در بین مردم خواهد شد.

وی گفت: کنگره گوارش و کبد با هدف به روز رسانی پزشکان این حوزه برگزار شده است. در این کنگره سرطان های دستگاه گوارش که در سال های اخیر در بین جوانان بیشتر بروز پیدا کرده بررسی می شود و در این میان سرطان روده بزرگ در بین افراد جوان شیوع داشته است.

وی افزود: انجام سزارین و عدم تغذیه نوزاد با شیر مادر، سبب بروز احتمالی بیماری های التهابی خواهد شد. ۵۰ درصد از ایرانیان زیر ۵۰ سال دچار فشار خون به دلیل مصرف بالای نمک هستند. مصرف استاندارد نمک حدود پنج گرم در روز است.

همچنین در ادامه فرهاد واحدی فوق تخصص گوارش گفت: کیفیت علمی کنگره در سال جاری بهتر از سال های قبل خواهد بود. در این کنگره در خصوص چاقی و جراحی های آن بحث و تبادل نظر می شود.

وی ادامه داد: همچنین تکنیک های جدید جراحی های چاقی به همکاران جوان آموزش داده می شود.

50 درصد از مرگ‌های زودرس به خاطر سکته‌های قلبی و مغزی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید