ویزای کار کانادا چند ساله است؟


ویزای کار کانادا چند ساله است؟

کانادا دارای بازار کار بسیار پررونقی است که فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مختلف در آن وجود دارد. وجود فرصت‌های شغلی پرشمار که پتانسیل به دست آوردن درآمد زیادی دارند، یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه ایرانیان برای مهاجرت کاری به کانادا است. به...

کانادا دارای بازار کار بسیار پررونقی است که فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مختلف در آن وجود دارد. وجود فرصت‌های شغلی پرشمار که پتانسیل به دست آوردن درآمد زیادی دارند، یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه ایرانیان برای مهاجرت کاری به کانادا است. به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت کار در کانادا برای مهاجران کاملا مساعد است. دولت کانادا مایل است به افرادی که دارای مهارت، تخصص و سابقه کار مناسب هستند کمک کند تا اقامت این کشور را به دست بیاورند؛ در برابر آن، انتظار دارد که این افراد در رشد و رونق اقتصادی کانادا شریک باشند و به پیشرفت این کشور در حوزه‌ها و صنایع مختلف کمک کنند. نکته مهمی که قبل از اقدام برای مهاجرت کاری به کانادا باید در نظر داشته باشید، لزوم مشورت با یک وکیل یا کارشناس مهاجرتی است که شناخت خوبی نسبت به شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای ایرانیان داشته باشد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب‌دهنده بیزینس و استارت‌آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌‌پور، عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization و مشاور رسمی RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا هستند که سال‌ها تجربه در هدایت و حمایت از صدها بیزینس نوپا از جمله استارت‌آپ‌ها دارد و از طریق همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، می‌تواند دستورالعملی که از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد و تا پایان مسیر موفقیت همراه شما باشد. اگر شما هم متقاضی کار در کانادا هستید، می توانید برای دریافت ویزای کار کانادا با کاناداپاس اقدام کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا چند ساله است؟ این سوال ذهن اکثر متقاضیان ویزای کار در کانادا را به مشغول کرده است. در پاسخ، باید بگوییم ویزای کار کانادا معمولا ۱ تا ۲ سال اعتبار دارد، اما عوامل مختلفی در آن تاثیرگذار هستند و استثنائات زیادی هم وجود دارد. در واقع، آفیسر مرزبانی کانادا یا افسر مهاجرتی نقش اساسی در این موضوع دارد. وی با بررسی عوامل و شرایط مختلف، مدت زمان اعتبار ویزای کار را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، مدت زمان اعتبار ویزای کار نمی‌تواند بیشتر از اعتبار پاسپورت متقاضی یا مجوز LMIA کانادا باشد.

همچنین، اعتبار ویزای کار هیچ‌وقت بیشتر از مدت زمانی که متقاضی اعلام کرده در کانادا می‌ماند، نخواهد بود. تاریخ درج شده برای انجام کار در پیشنهاد کاری یا جاب‌آفر نیز در این امر تاثیرگذار است. بدیهی است که اعتبار ویزای کار نمی‌تواند بیشتر از مدت زمان انجام کار که در جاب‌آفر قیده شده، باشد.

به طور کلی، این موضوع تا حد زیادی به روش یا برنامه مهاجرتی که از طریق آن ویزای کار گرفته‌اید نیز بستگی دارد. برخی از برنامه‌ها ویزای کار ۶ ماهه به شما می‌دهند و برخی دیگر نیز اجازه می‌دهند تا ۲ سال در کانادا بمانید.

شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای ایرانیان

با توجه به بازار پررونق کانادا، وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان بهبود یافته است. اکنون فرصت‌های شغلی بیشتری برای ایرانیان به وجود آمده که فرصت مهاجرت کاری به کانادا را فراهم کرده است. شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای ایرانیان با ساکنین کشورهای دیگر دنیا تفاوت خاصی ندارد.

به طور کلی، برای مهاجرت کاری باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی
  • دریافت مجوز LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) توسط کارفرما. این مجوز، نوعی تاییدیه است که نشان می‌دهد کارفرما پس از جست‌وجوی کافی، از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادا کسی که مناسب انجام این شغل باشد را پیدا نکرده و به همین دلیل، قصد دارد یک نیروی کار خارجی استخدام کند.
  • نشان دادن تمایل به اقامت موقت در کانادا و ترک این کشور پس از اتمام اعتبار ویزای کار
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده به اندازه یک سال زندگی در کانادا (طبق تجربه کارشناسان موسسه کاناداپاس، اگر یک نفر هستید بهتر است حداقل ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار در نظر بگیرید و به ازای هر فرد بیشتر ۳ تا ۴ هزار دلار به آن اضافه کنید).
  • نداشتن مشکل کیفری یا بیماری سخت و پرهزینه (بیماری پرهزینه‌ای که پرداخت هزینه‌های آن به عهده دولت کانادا باشد)
  • معتبر بودن کسب‌وکاری که برای آن جاب‌آفر گرفته‌اید و برخورداری از کلیه مجوزهای لازم

    ویزای کار کانادا چند ساله است؟

بازار کار تورنتو برای ایرانیان

تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا و یکی از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی است. طبق آخرین سرشماری‌ها، حدود ۹۸ هزار ایرانی در این شهر زندگی می‌کنند. بازار کار تورنتو بسیار پررونق است. فرصت‌های شغلی پرشماری در این شهر وجود دارد که ایرانیان نیز با داشتن مهارت کافی می‌توانند آن‌ها را به دست بیاورند.

فناوری، امور مالی و گردشگری مهمترین صنایع تورنتو هستند که می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای افرادی که در این زمینه‌ها مهارت دارند، به همراه داشته باشند. در نظر داشته باشید همانطور که فرصت‌های شغلی زیادی در تورنتو وجود دارد، رقابت برای تصاحب این مشاغل نیز به همین اندازه زیاد است. بنابراین، داشتن تخصص حرف اول را می‌زند.

بازار کار ونکوور برای ایرانیان

ونکوور، به لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شهر کانادا معروف است که بیش از ۴۷ هزار ساکن ایرانی دارد. شرکت‌های بین‌المللی زیادی در این شهر وجود دارد که از این دست می‌توانیم به آمازون، مک‌دونالد، استارباکس، مایکروسافت و اپل اشاره کرد. از سوی دیگر، دانشگاه‌های معتبری هم در این شهر وجود دارد که شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها University of British Columbia و Emily Carr University of Art + Design باشند. بنابراین، نیروهای کاری که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ونکوور وارد بازار کار این شهر می‌شوند، در سطح علمی بالایی قرار دارند. با این اوصاف، می‌توان گفت بازار کار ونکوور برای ایرانیان کاملا رقابتی است و شرایط علمی یا تجربی بسیار خوبی باید داشته باشند تا بتوانند یک شغل خوب در این شهر به دست بیاورند.

بازار کار کلگری برای ایرانیان

کلگری یکی از شهرهای مهم کانادا است که نقش پررنگی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. این شهر در استان آلبرتا واقع شده که قطب صنعت نفت و گاز این کشور محسوب می‌شود و یکی از غنی‌ترین مناطق دنیا از نظر ذخایر نفتی است. بنابراین، فضای بازار کار کلگری کاملا صنعتی است.

البته، صنایع دیگری نظیر کشاورزی، هوافضا و خدمات مالی هم در این شهر فعال هستند. به طور کلی، فرصت‌های زیادی در بازار کار کلگری برای ایرانیان وجود دارد. اگر شما هم سابقه کار یا مهارت و دانش فنی لازم را در اختیار دارید، می‌توانید درآمد زیادی در کلگری داشته باشید.

بازار کار مونترال برای ایرانیان

مونترال یکی از شهرهای دو زبانه کانادا است که زبان رسمی آن هم فرانسوی و هم انگلیسی است. این شهر در استان کبک واقع شده که تنها استان فرانسوی زبان کانادا محسوب می‌شود. همچنین، نزدیک به ۲۴ هزار نفر ایرانی در مونترال ساکن هستند که مشاغل مختلفی را انجام می‌دهند، از مشاغل خدماتی گرفته تا مشاغل کلیدی و مهم. مونترال ترکیبی از تمام شهرهای دیگری است در این مطلب معرفی کردیم.

در واقع مونترال هم یک شهر صنعتی با اقتصاد قدرتمند است و هم یک شهر دانشجوپذیر؛ اما تفاوت بزرگ آن با سایر شهرها این است که هزینه‌های زندگی در آن بسیار کم‌تر است. فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در بازار کار مونترال برای ایرانیان وجود دارد که در ترکیب با هزینه مقرون به صرفه زندگی در این شهر، می‌توانند زندگی آرام و خوبی را برای افراد به ارمغان بیاورند.

کلام آخر

ایرانیان برای دریافت ویزای کار کانادا نیاز به شرایط بیشتری از ساکنین کشورهای دیگر ندارند. فقط باید شرایطی که در این مطلب اشاره کردیم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند ویزای کار این کشور را به دست بیاورند. ایرانیان با دریافت ویزای کار کانادا می‌توانند در شهرهای بزرگ و مهمی نظیر تورنتو، ونکوور، کلگری، ادمونتون و مونترال مشغول به کار شوند.

اگر شما هم قصد دارید ویزای کار کانادا را به دست بیاورید، می‌توانید با کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی درمورد شرایط مهاجرت ایرانیان به کانادا را در اختیارتان قرار دهند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...