اظهارات عجیب الهام علی اف درباره سران فرانسه


اظهارات عجیب الهام علی اف درباره سران فرانسه

اقتصادنیوز: ​رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با انتقاد از سران فرانسه گفت: فرانسه نیز باید با وضعیت موجود از جمله قبول میزبانی اجلاس تغییرات اقلیمی از ارمنستان به باکو کنار بیاید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه از سران سیاسی فرانسه انتقاد کرد و گفت که برخی از آنها سعی می کنند ارمنی‌تر از خود ارمنی‌ها باشند.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» علی اف در نشستی در شهر «باکو» گفت:«آنها نیز باید با این وضعیت کنار بیایند.»

علی اف با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی پس از عملیات اخیر در قره باغ در ماه سپتامبر، ادعاهای بی اساس علیه جمهوری آذربایجان مطرح کردند، گفت: «این اتهامات "هیچ مبنایی" ندارد.»

علی‌اف با اشاره به تغییر میزبانی اجلاس مرتبط به آب‌ و هوا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان گفت:«برخی کشورهای غربی، از جمله فرانسه، به طور سنتی این موضوع را تحمل نمی‌کنند. با این حال، جامعه جهانی می‌بیند که حتی ارمنستان نیز با این وضعیت کنار آمده و تصمیم برای برگزاری اجلاس COP29 در باکو گواه دیگری بر آن است.»

علی اف پیش از این از فرانسه به دلیل توافق برای تامین تسلیحات به ارمنستان انتقاد کرده بود. فرانسه اعلام کرده که با قراردادهای جدیدی برای تامین تجهیزات نظامی به ارمنستان موافقت کرده است.

ارمنستان برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف برد کوتاه است. «سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» نیز خریداری خواهد کرد.

رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان اخیرا در نشست خبری مشترک با «عبدال‌لطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در شهر باکو گفت که سیاست استعماری کشورهای جاه طلب در درجه اول مسلمانان جهان را هدف قرار داده است.

وی در خصوص آینده مذاکرات با ایروان نیز گفت:«ارمنستان باید آینده خود را بر اساس منافع ملی برنامه ریزی کند، نه بر اساس جاه طلبی‌های کشورهایی که از منطقه ما دور هستند، به ویژه کشورهایی با گذشته خونین استعماری.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان