5 افسانه جنسی که بهتر است فراموش شوند


5 افسانه جنسی که بهتر است فراموش شوند

خوب، ما اینجا هستیم تا به حقایق مربوط به این افسانه ها نگاهی کنیم و آن ها را پست سر بگذاریم.

همه به خصوص در سال های نوجوانی، افسانه های جنسی زیادی را شنیده اند. با این حال، متأسفانه، برخی از افسانه ها ممکن است تا بزرگسالی باقی بمانند و بر نحوه ارتباط ما با زندگی جنسی و حتی شریکمان تأثیر بگذارند. در اینجا، برخی از رایج ترین تصورات غلط در مورد رابطه جنسی را بررسی می کنیم.

«چه زمانی اندام خصوصی ات را پاک کردی؟» «اگر خودارضایی کنی کور می شوی!» آیا این عبارات آشنا به نظر می رسند؟

خوب، ما اینجا هستیم تا به حقایق مربوط به این افسانه ها نگاهی کنیم و آن ها را پست سر بگذاریم.

افسانه ۱: بکارت تضمین می کند که شریکتان رابطه ای نداشته است

این باور قدیمی است که اگر می خواهید بدانید که آیا شریکتان هنوز باکره است، آیا او درگیر مقاربت واژینال بوده است، بکارت مکان خوبی است که باید به آن نگاه کنید.

اگرچه در بسیاری از فرهنگ‌ها به پرده بکارت به‌عنوان نشانگر باکرگی اهمیت زیادی داده می‌شود، حقیقت این است که اغلب اوقات، نمی‌تواند چیز زیادی درباره تاریخچه جنسی یک زن به ما بگوید.

پرده بکارت غشایی است که دهانه واژن را می پوشاند و شکل و اندازه واقعی آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور معمول، بکارت یا هایمن دهانه واژن را به طور کامل نمی پوشاند که کاملاً منطقی است، زیرا در غیر این صورت ترشحات قاعدگی و سایر ترشحات طبیعی واژن نمی توانند از واژن خارج شوند. در واقع، برخی از ما حتی بدون بکارت به دنیا می آییم.

در موارد نادری که پرده بکارت کل دهانه واژن را می پوشاند، این یک بیماری مادرزادی است که پرده بکارت بدون سوراخ نامیده می شود و جراحی برای سوراخ کردن آن و خروج ترشحات واژن از بدن انجام می شود.

در حالی که مقاربت واژینال یا برخی از فعالیت های فیزیکی شدیدتر می تواند باعث پارگی جزئی پرده بکارت شود، بسیاری از زنان هیچ پارگی یا خونریزی را در حین رابطه جنسی تجربه نمی کنند، زیرا پرده بکارت می تواند در حین مقاربت و دخول آلت تناسلی کشیده شود.

همانطور که Nina Dølvik Brochmann و Ellen Støkken Dahl، نویسندگان The Wonder Down Under، در یک سخنرانی TED توضیح می دهند، این غشاء به نوعی الاستیک و انعطاف پذیر است. حتی اگر پارگی رخ دهد، ممکن است گاهی خونریزی نکند و از آنجایی که پرده بکارت می‌تواند شکل‌های بی‌شماری داشته باشد، تشخیص این که آیا این فرورفتگی در غشاء به دلیل یک پارگی جزئی است یا اینکه در تمام مدت وجود داشته است، بسیار دشوار خواهد بود.

افسانه ۲: اگر در طول قاعدگی رابطه داشته باشید باردار نمی شوید

یکی دیگر از افسانه های جنسی است که زنان در صورت داشتن رابطه جنسی در دوران پریود نمی توانند باردار شوند. درست است که این سناریو بسیار بعید است، اما احتمال بارداری به طور کامل از بین نمی رود.

احتمال باردار شدن بعد از رابطه جنسی پریود تا حد زیادی به مدت زمان چرخه قاعدگی شما بستگی دارد. در اکثر زنان، چرخه قاعدگی تقریباً 28 روز طول می کشد. معمولاً 3 تا 5 روز آن توسط دوره قاعدگی آنها گرفته می شود که در طی آن تخمک های بارور نشده و پوشش داخلی رحم از بین می روند.

زنان در مرحله تخمک گذاری چرخه قاعدگی خود، زمانی که تخمک تازه تولید می شود، بیشترین باروری را دارند. تخمک گذاری معمولاً 12 تا 16 روز قبل از شروع دوره بعدی انجام می شود. با این حال، برخی از زنان چرخه های کوتاه تری دارند، به این معنی که مرحله تخمک گذاری آنها نیز زودتر اتفاق می افتد. همراه با این واقعیت که اسپرم ها می توانند تا 5 روز در بدن انسان زندگی کنند، به این معنی است که اگر زمان بندی مناسب باشد، اسپرم می تواند به اندازه کافی در داخل بدن زن مانده و در این دوره زنده بماند و به تخمک تازه نفوذ کند.

بنابراین، اگر قصد دارید این دردهای قاعدگی را با داشتن رابطه جنسی کاهش دهید، ممکن است بخواهید از کاندوم استفاده کنید.

افسانه ۳ :اگر رابطه جنسی واژینال نداشته باشید، به ارگاسم نمی رسید

بسیاری از مردم برای مدت طولانی درگیر این نگرش هستند که ارگاسم یک زن صرفاً با تجربه واژینال اتفاق می افتد و از طریق دخول مکرر به دست می آید.

نگاهی گذرا به اینترنت نشان می دهد که برخی از جستجوهای رایج عبارتند از: «چرا نمی توانم به ارگاسم برسم؟» و «چرا نمی توانم همسرم را به ارگاسم برسانم؟»هیچ دستور العملی برای رسیدن به ارگاسم وجود ندارد و اغلب، زنان برای رسیدن به آن نقطه شیرین، به جای دخول واژینال، به تحریک کلیتورال نیاز دارند.

برای برخی حتی تحریک کلیتورال به تنهایی و بدون دخول راه اصلی رسیدن به ارگاسم است. در واقع، با توجه به Essentials of Obstetrics and Gynaecology، زنانی که به اوج جنسی و ارگاسم می‌رسند: «25 درصد با رابطه جنسی نفوذی به ارگاسم می‌رسند و 75 درصد به تحریک کلیتورال اضافی نیاز دارند». به همین دلیل است که هم مردان و هم زنان بهتر است تا حد امکان درباره بدن خود و شریک زندگی خود بیاموزند و سعی کنند بفهمند چه چیزی باعث می شود که آنها به طور کامل و عالی تحریک شوند.

افسانه ۴: خودارضایی برای شما مضر است

افسانه های زیادی در رابطه با خودارضایی وجود دارد: اینکه می تواند یک مرد را کور کند. می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. و اینکه می تواند باعث اختلال عملکرد جنسی در زنان شود.

بین اندام تناسلی و چشمان شما هیچ ارتباطی وجود ندارد؛ شما با خودارضایی می توانید بدن خود را بهتر بشناسید و فقط با کاوش در قسمت‌های پایینی خود گاهی موهبت بینایی را از دست نخواهید داد.

در واقع، متخصصان استدلال می‌کنند که خودارضایی در واقع فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد، از جمله تنش آزاد شده، کاهش دردهای قاعدگی و ...

برای زنان، این نقشه راه که از طریق خودارضایی آموخته می شود به آنها کمک می کند تا راحت تر به ارگاسم دست یابند. آنها برای جلب توجهی که به بهترین وجه برای آنها مفید است، مجهزتر می شوند.

مورگان در مورد این تصور که خودارضایی مکرر می تواند باعث اختلال نعوظ شود، توضیح داد که این نیز یک نگرانی کاذب است. با این حال، او اضافه کرد که آنچه ممکن است در برخی موارد اتفاق بیفتد این است که ممکن است مرد به اعمال خاصی عادت کند که سپس می تواند در رابطه جنسی شریک نیز با نتایج ناخواسته همراه شود. بنابراین معتاد خودارضایی نشوید.

افسانه ۵: رابطه جنسی بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد

شرکت در فعالیت هایی که ممکن است تا حدودی سخت باشد، مانند رابطه جنسی، استقامت شما را کاهش می دهد، بنابراین احتمالاً نباید قبل از دویدن یا یک ورزش سخت، رابطه جنسی داشته باشید.

سال‌هاست که مدیران و مربیان ورزشکاران برتر ورزشکاران خود را از ترس تضعیف عملکردشان از انجام فعالیت‌های جنسی قبل از رویدادهای مهم منع کرده‌اند. پس از این که بفهمید واقعاً اینطور نیست، خیالتان راحت خواهد شد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک روز قبل از شرکت در یک مسابقه ورزشی بر عملکرد بدنی تأثیر نمی گذارد. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

یک سرمقاله که به سؤال عملکرد ورزشی پس از مقاربت می پردازد، نشان می دهد که بسته به انعطاف پذیری روانی فرد، رابطه جنسی ممکن است وضعیت ذهنی یک ورزشکار را قبل از مسابقه تغییر دهد.

نویسندگان می نویسند: «اگر ورزشکاران شب قبل از یک رویداد بیش از حد مضطرب و بی قرار هستند، پس رابطه جنسی ممکن است به آرامش برسند. اگر آنها در حال حاضر آرام هستند یا مانند برخی از ورزشکاران علاقه چندانی به رابطه جنسی در شب قبل از یک مسابقه بزرگ ندارند، پس یک خواب خوب شبانه تمام چیزی است که آنها نیاز دارند.

فقط یاد بگیرید که چه چیزی برای بدن شما مفید است، همیشه ایمن بمانید و اگر چیزی در مورد رابطه جنسی شنیده یا خوانده اید، واقعیت آن را با یک منبع معتبر بررسی کنید. / سلامت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج