ائتلاف‌سازی آمریکا و غرب علیه انصارالله یمن


ائتلاف‌سازی آمریکا و غرب علیه انصارالله یمن

خلق تصاویر متعدد از موفقیت‌های صنعا در عرصه میدانی آنها را به صدر اخبار جهان برده است. گستره موفقیت‌ها علاوه بر غرور ملی، موجب تحصیل تجربه میدانی خواهد شد و همه این موضوعات زنگ خطر و هشدارها را برای دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی صنعا به صدا درآورده و سبب شده است دشمنان به فکر طراحی راهبردهای مختلف برای متوقف کردن صنعا بیفتند.

ائتلاف‌سازی آمریکا و غرب علیه انصارالله یمن

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ فعالیت دور از انتظار انصارالله یمن موجب شده است مطالبه گران منطقه ای در سطح بازیگران درون سرزمینی، منطقه ای و بین المللی برای محدود کردن اقدامات دولت نجات ملی در صنعا علیه تل آویو دست به ائتلاف سازی و تشکیل نیروهای واحد بزنند.

در واقع، این اقدامات در قالب گفت وگوهای یکجانبه، دوجانبه و چندجانبه در حال پیگیری است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می یابد که به واسطه هژمونی انصارالله، روند تعلیق ناوبری دریایی در دریای سرخ به وسیله برخی شرکت‌های کشتیرانی (مرسک و هاپاگ لوید) در دستور کار قرار گرفته است.

آنچه از رهاورد میدان داری صنعا حاصل شده، رونمایی از ظرفیت های انصارالله و متعاقب آن، نگرانی ای است که در دل متجاسرین و متجاوزین کاشته شد


آنچه در این زمینه قابل توجه و بیانش ضروری است، انتشار اخبار مرتبط در این رابطه می باشد. اخباری از کنشگری های انصارالله در دریای سرخ و اقدامات موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی در بندر ایلات ‌تا انتشار خبر ایجاد ائتلاف دریایی آمریکا با 40 کشور برای مقابله با تهدیدات دریایی صنعا و خبر درخواست شورای انتقالی برای به رسمیت شناختن آنها به وسیله تل آویو در ازای مقابله با تهدیدات صنعا علیه منافع صهیونیست ها و حفظ امنیت کشتی هایشان که همگی حاکی از روند فعال غربی ها و تجزیه طلبان یمنی برای دفع خطرات صنعا و ترس احتمالی شان از آینده است.


واقعیت این است، آنچه از رهاورد میدان داری صنعا حاصل شده، رونمایی از ظرفیت های انصارالله و متعاقب آن، نگرانی ای است که در دل متجاسرین و متجاوزین کاشته شد. این یعنی صنعا توانست در قامت نیرویی منطقه ای شرایط را تغییر دهد و طرف مقابل نه تنها این موضوع را پذیرفت، بلکه ترس از دست موقعیت ها و منافع نیز دارد؛ ترسی که احتمال می رود با طراحی راهبرد تازه جنگی از سوی صنعا در میدان های نبرد و جبهه های نزدیک تر نبرد در مناطق درون سرزمینی و همجوار شکل بگیرد.


از این رو تمام تلاش غربی ها این است پیش از وقوع تحولی دیگر با طرحی از مشارکت و فعال سازی مکانیسم های مختلف روند پیشدستی و پیشگیری در پیش گیرند تا در وهله نخست غافلگیر نشوند، در وهله بعد اینکه میدان را برای صنعا خالی نکنند و سوم، اینکه فرجام تلخی برایشان رخ ندهد.

صنعا با فعالیت منطقه ای و حضور در آب های آزاد نشان داده دوران هرج و مرج پایان یافته و با ثبات موجود در بستر و حوزه سرزمینی، نگاهشان را به عرصه فرا سرزمینی معطوف کرده است


آنچه انصارالله را به کابوس این روزهای محور متجاوزین، غربی ها، تجزیه طلبان و تل آویو تبدیل کرده است و به دنبال خنثی سازی آن به اشکال مختلف هستند، مشتمل بر چند بخش قابلیت پروری و پرورش توانمندی ها و استفاده از ظرفیت ها برحسب موقعیت هاست؛ به طوری که فارغ شدن ولو محدود انصارالله از جبهه های نبرد داخلی و کم شدن شدت برخوردها، شرایط را برای حضور و کنش وسیع تر آنها در منطقه فراهم کرده است.


صنعا با فعالیت منطقه ای و حضور در آب های آزاد نشان داده دوران هرج و مرج پایان یافته و با ثبات موجود در بستر و حوزه سرزمینی، نگاهشان را به عرصه فرا سرزمینی معطوف کرده است. همین نگاه کلان نگر صنعا به قدرت و اقتدار و استفاده بهینه و بیشینه از تمام ظرفیت ها به شیوه های مختلف بر حسب شرایط و مقتضیات و پیروزی های به دست آمده غیر قابل کتمان، به واسطه راهبردهای در پیش گرفته در مدت اخیر موجب شده است همه دشمنان صنعا برای خنثی سازی حملات انصارالله و متوقف و پاره کردن نوار موفقیت های آن به صف شوند و به دنبال راه چاره باشند.


بهره سخن

خلق تصاویر متعدد از موفقیت های صنعا در عرصه میدانی در مدت اخیر، آنها را به صدر اخبار جهانی برده است. دامنه و گستره موفقیت ها علاوه بر غرور ملی، موجب تحصیل تجربه میدانی نیز خواهد شد و تجارب صنعا را برای آینده در قبال دشمنان غنی تر خواهد کرد.

همه این موضوعات زنگ خطر و هشدارها را برای دشمنان منطقه ای و بین المللی صنعا (صهیونیست ها، غربی ها و ...) به صدا درآورده و این موضوعات سبب شده است اتاق فکر دشمنان به سمت طراحی تاکتیک ها و راهبردهای مختلف برای متوقف کردن صنعا و به تبع آن زیر فشار قرار دادن دولت نجات ملی روی آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی