تولید تخم مرغ به یک میلیون و 300 هزارتن می رسد


تولید تخم مرغ به یک میلیون و 300 هزارتن می رسد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: برآوردها حاکی از آن است‌ که تولید تخم مرغ تا پایان سال با رشد حداقل ۱۰۰ هزارتنی به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ تا ۵۱ هزارتومان بوده که نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است.

او از تولید روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: با ورود گله های جوان به چرخه، تولید تخم مرغ در آبان و آذر افزایش یافته است.

نبی پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش ۱۰۰ هزارتنی به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد که با احتساب سرانه مصرف بالای ۱۴ کیلو حداقل ۱۵۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ تا ۱۰۹ هزارتن تخم مرغ صادر شده است که در صورت صدور مجوز طی ماه های باقی مانده تا پایان سال این میزان به ۱۵۰ هزارتن می رسد.

او درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی گفت: گرچه وضعیت تامین نهاده های دامی تا حدی بهبود یافته است، اما بازهم مشکلاتی در تامین کنجاله سویا داریم.

تولید تخم مرغ به یک میلیون و 300 هزارتن می رسد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید