نگرانی قانونگذاران آمریکایی از دست خالی تل‌آویو در جنگ غزه


نگرانی قانونگذاران آمریکایی از دست خالی  تل‌آویو در جنگ غزه

یک شبکه آمریکایی گزارش داد که قانونگذاران این کشور هشدار دادند که افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه می‌تواند هدف نابودی جنبش حماس را تضعیف کند.

نگرانی قانونگذاران آمریکایی از دست خالی  تل‌آویو در جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر،‌ شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که تعدادی از قانونگذاران دموکرات از رئیس جمهور آمریکا خواستند که تل‌آویو را برای تغییر مسیر عملیات در نوار غزه تحت فشار قرار دهد.

طبق این گزارش، قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند که افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه می‌تواند هدف نابودی جنبش حماس را تضعیف کند.

ان‌بی‌سی همچنین خبر داد که آنها درباره راهبرد نظامی کنونی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه قویاً ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکا و رسانه‌های این کشور با در پیش گرفتن برخی سیاست‌های تبلیغاتی در صدد هستند کاخ سفید را از اتهام همدستی با جنایات اسرائیل تبرئه کنند.

از زمان آغاز عملیات‌های اسرائیل در غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت جو بایدن حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های اسرائیل در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت اسرائیل چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی 13 کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

رفتار بایدن علاوه بر اینکه در حمایت‌های همیشگی آمریکا از اسرائیل ریشه دارد از نگرانی‌های او در خصوص اثرات حمایت از جنایت‌های جنگی اسرائیل بر نظر رأی‌دهندگان آمریکایی نیز نشأت می‌گیرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها