محلولی که زنان ایرانی با آن کابوس‌شان را جابجا می‌کنند!


گفته شده است که مصرف زعفران باعث آزاد شدن برخی از هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند عضلات رحم را تحریک کنند.

محلولی که زنان ایرانی با آن کابوس‌شان را جابجا می‌کنند!
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اکثر زنان ایرانی گمان می‌کنند که مصرف زعفران در زمان قاعدگی تاثیر دارد؛ در حالی که این گونه نیست!

به گزارش شفا آنلاین:گفته شده است که مصرف زعفران باعث آزاد شدن برخی از هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند عضلات رحم را تحریک کنند. این مسئله باعث ریزش دیواره رحم و آغاز خونریزی خواهد شد. در نتیجه درمان عقب افتادگی پریود با زعفران، در طب سنتی بسیار رواج دارد. حتی در شرایطی که لازم است زمان پریود جلو بیفتد، استفاده از این دمنوش‌ها موثر است.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار توئیتی این گزاره که «چای زعفران برای پریودی خوب است» را زیر سوال برده و گفته است: «مصرف زعفران در دوران قاعدگی نه حتی مفید نیست بلکه ضرر هم دارد!».

کاربری با نام «پری» با انتشار تصویری از یک لیوان حاوی چای زعفران در توئیتر خود با انتقاد از اخلال در زمان قاعدگی خود با کنایه به این تجویز سنتی و قدیمی برای زنان ایرانی نوشت: وقتی ۵ روز عقب افتاده!

محلولی که زنان ایرانی با آن کابوس‌شان را جابجا می‌کنند!

بسیاری از خانم‌های ایرانی قبل از دوره پریودی اقدام به مصرف زعفران می‌کنند اما سوال اصلی این‌جاست آیا بعد از خوردن زعفران پریود می‌شوند؟ در این مقاله با انعکاس نظر برخی کاربران خانم در شبکه‌های اجتماعی قصد داریم پاسخی دقیق و پزشکی به این سوال بدهیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

اکثر افرادی که به یائسگی نرسیده‌اند؛ معمولاً هر 28 روز یکبار پریود می‌شوند و با این حال، یک سیکل قاعدگی سالم از 24 تا 38 روز متغیر است. ضمناً تاخیر در پریود در دو زمان، عادی است؛ اول زمانی که سیکل قاعدگی فرد به تازگی شروع شروع شده است و دوم زمانی که فرآیند یائسگی آغاز می‌شود.

علت تاخیر در پریود چیست؟

تاخیر در پریود همیشه نشانه‌ی بارداری نیست و عوامل مختلفی مانند عدم تعادل هورمونی، استرس و اضطراب، ورزش سنگین، روش‌های پیشگیری از بارداری و سایر موارد در این تاخیر تاثیرگزار هستند که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

محلولی که زنان ایرانی با آن کابوس‌شان را جابجا می‌کنند!

دلایل تاخیر در پریود

1- بارداری

2- استرس و اضطراب

3- افزایش یا کاهش ناگهانی وزن

4- ورزش و فعالیت بدنی زیاد و سنگین

5- ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

6- استفاده از روش‌های ضد بارداری

7- یائسگی

8- نارسایی زودرس تخمدان

9- کم کاری و پرکاری تیروئید

10- بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای

واکنش کاربران خانم در توئیتر به سوال «چای زعفران برای پریودی خوب است؟» را بخوانید:

* مونا از کاربران توئیتر نوشت: چیز جالبی که هست اینه که اگه حامله نباشین و صرفاً پریودتون عقب افتاده باشه و حجم خیلی زیادی زعفرون استفاده کرده باشین، علاوه بر اینکه خونریزیتون خیلی خیلی شدید خواهد بود، احتمال داره دیواره‌ی رحم به صورت یک تکه‌ی بزرگ بریزه و حتی احتمال داره دفع نشه و باعث عفونت شود.

* شراره هم در توئیتی نظر داد: خودتونو گول نزنین، دوستم از بس زعفر‌ون خورد امسال زعفرونش کلاس اوله!

* راضیه هم با کنایه گفت: میان وعده سبک و عادی بنده در صورت داشتن پول همین چای زعفران است.

* سارا هم توصیه کرد که رازیانه خیلی بهتره واسه پریود شدن.

* غزاله راه حل دیگری پیشنهاد کرده است: پیاده‌روی با سرعت یکم بالا مثلا یه ساعت اینا (اگه حوصله‌تون شد بیشتر) بعدم با روغن زیتون یا سیاهدونه شکمتون رو ماساژ بدین یه ربع، همون روز پریود میشین.

* نفیسه هم با رد تاثیر زعفران بر پریود شدن خانم ها هشدار داد: میدونستید ممکنه با خوردن زعفرون خونریزی به غیر پریودی رو تجربه کنید!

* دینا هم توئیت زد: جوشانده رازیانه درست کنید، روزی ۲ بار بخورید. دراز نشست برید و فعالیت فیزیکی داشته باشید.

* باران با یک توصیه پزشکی به خانم ها نوشت: دوستان عزیز؛ زعفرون دم‌کروه برای پریودی فقط برای سقط جنین کاربرد نداره، دلایل زیادی برای عقب افتادن پریودی هست؛ کیست تخمدان،دیابت،تغییر فصول، تغذیه، استرس، تغییر آب وهوایی... که البته به نظر من فایده هم‌نداره چون بدن ما به زعفرون عادت کرده. پس هرکی چای زعفرون خورد، حامله نیست.

توصیه آخر:

علت عقب افتادن پریود برای هر شخص متفاوت بوده و این مشکل به دو شکل دارویی و خانگی قابل درمان است. زمانی که پریودتان عقب می‌افتد، ممکن است به فکر فرو بروید و نگران شوید. چون عقب افتادن چرخه طبیعی قاعدگی به بسیاری از افراد استرس می‌دهد که باردار نباشند یا به بیماری خاصی مبتلا نشده باشند. / برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج