جریمه 800 میلیاردی مدارس متخلف


جریمه 800 میلیاردی مدارس متخلف

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مدارسی که بیش از حد تعرفه مشخص شده شهریه دریافت کرده بودند، ۸۰۰ میلیارد تومان جریمه شدند و ۴۳ میلیارد تومان هم به اولیا دانش‌آموزان برگردانده شد.

به گزارش مشرق، احمد اصانلو امروز در نشست شورای مدیران سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: اکنون موضوع قیمت شهریه مدارس دغدغه مردم است وزارت آموزش و پرورش دستگاه متولی است اما درگیری بسیاری دارد بنابراین باید سازمان در این خصوص وارد شود. اخذ شهریه مازاد بر تعرفه مصداق گرانفروشی است.

وی افزود: در حوزه شهریه مدارس ورود کردیم و پس از جلسه‌ با سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به این موضوع رسیدگی شد، البته از آموزش و پرورش در این خصوص گله داریم چراکه همکاری خوبی با ما نداشتند و آمار اطلاعات را به ما ندادند بنابراین شعب را به صورت میدانی وارد مدارس کردیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی درباره چالش‌های نظارت بر بازار یادآور شد: چالش‌های نظارت بر بازار از گذشته به ارث رسیده است، وقتی ساختارها و نهادهای لازم بر نظارت بازار ویران شده، نباید انتظار احیای آن در کوتاه مدت را داشت.

اصانلو افزود: وقتی سال ۷۳ سازمان تعزیرات حکومتی و در کنار این سازمان، سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها و ضوابط توزیع و قیمت‌گذاری تشکیل و ۱۵ وظیفه مشخص و روشن از جمله نظارت بر قیمت و بازار برای آن مشخص می‌شود، اما در یک دوره‌ای دولتی معتقد است که بازار را خود بازار تنظیم می‌کند و این سازمان منحل و وظایف به سازمانی محول می‌شود که اساسا برای امر دیگری تشکیل شده و به لحاظ زیرساختی قابلیت را برای انجام وظیفه ندارد، طبیعی است که وضعیت بازار این چنین شود.

وی ادامه داد: پیش از این دولت بیشتر تخلفات مربوط به درج قیمت و در حوزه نظارت‌ بر بازار منحصر به نظارت بر اصناف خرد بوده است، دو سوم پرونده‌ پیشتر عدم درج قیمت بوده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی