حکم اعدام برای مرد ثروتمند به جرم تجاوز به دختر جوان


حکم اعدام برای مرد ثروتمند به جرم تجاوز به دختر جوان

مرد میانسالی که دختر جوانی را به خانه‌اش برده و به وی تعرض کرده بود، در انتظار تأیید حکم اعدام خود از سوی دیوان‌ عالی کشور است.

به گزارش مشرق، شهریور سال گذشته دختر جوانی با مراجعه به پلیس از مردی ۵۰‌ ساله به اتهام تجاوز شکایت کرد. وی مدعی شد با آن مرد در یکی از خیابان‌های شمال تهران آشنا شده و از او خواسته شماره تلفنش را بگیرد تا با هم بیشتر آشنا شوند. بعد هم با چرب‌زبانی و جلب‌ اعتماد وی به بهانه رساندن دختر جوان به خانه‌اش او را به خانه لاکچری خودش برده و پس از خوراندن نوشیدنی وی را بیهوش کرده و مورد تجاوز قرار داده است.

پس از این شکایت مرد میانسال دستگیر اما منکر تعرض شد و گفت که این دختر به میل خودش به خانه او رفته است و از آنجا که وی مردی ثروتمند است دختر جوان با این شکایت قصد دارد از او اخاذی کند. اما پس از تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایت، دختر جوان با اثبات موضوع تجاوز از سوی پزشکی قانونی و برگزاری جلسات محاکمه، قضات دادگاه کیفری مرد میانسال را به اعدام محکوم کردند.

در حالی که این حکم هنوز به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور نرسیده است امید ریاضتی، وکیل شاکی پرونده با اعلام خبر صدور حکم اعدام برای متهم پرونده گفت: پرونده‌های تجاوز به عنف همواره یکی از پرتکرارترین جرائم ارتکابی بوده است و متأسفانه در بسیاری از موارد امکان اثبات جرم از سوی شاکی یا وکلا مقدور نبوده است. در این پرونده که در جراید بازتاب‌های مختلفی نیز داشته است باتوجه به شواهد و قرائن بسیار و گزارش پزشکی قانونی و دفاعیات صورت‌گرفته، شعبه رسیدگی‌کننده دو مرتبه تجاوز به عنف را وارد تشخیص داد و متهم را به اعدام محکوم کرد اما بعد از فرجام‌خواهی متهم، هر دو رأی صادره، در دیوان‌ عالی کشور نقض شد.

وی ادامه داد: تا اینکه درنهایت چندی پیش برای سومین‌بار در دادگاه کیفری یک، جلسه رسیدگی با حضور سه تن از قضات عالی‌رتبه، نماینده دادستان، متهم، وکلای ایشان و اصحاب‌رسانه تشکیل شد و بنده به‌ عنوان وکیل دختر جوان به ابهامات مطرح‌شده از سوی وکلای متهم به تفصیل پاسخ داده و در نهایت برای مرتبه سوم دادگاه پس از شور، به صدور رأی مبنی بر اعدام متهم اقدام کرد. متأسفانه در این اثنا بعضی جراید با هدف ایجاد اخبار زرد سعی در خبرسازی با عناوین خلاف واقع مانند اخاذی دختر از مرد ثروتمند تهرانی داشتند که قطعاً این اخبار خلاف واقع، از انصاف به‌دور بوده و با کمی تدقیق در روند پرونده و خصوصاً شرایط روحی نامناسب دختر جوان می‌توان به عمق فاجعه رخ داده پی برد.

وکیل شاکی گفت: بنده به‌عنوان یک وکیل دادگستری که به واسطه تجارب مشابه در پرونده‌های تجاوز به عنف، همیشه در فضای‌ مجازی و واقعی در تلاش برای اطلاع‌رسانی عموم مردم بوده و هستم، یکی از دلایل بروز چنین حوادث تلخی را، ناآگاهی دانسته و معتقد هستم اگر رویه قاطع محاکم و بستر قانونی موجود در کشور و همچنین طرق اثباتی این جرایم اطلاع‌رسانی شود، اشخاصی که پتانسیل انجام چنین جرائمی دارند، با مشاهده فرجام کار، دست به چنین اعمالی نمی‌زنند.

وی افزود: از سوی دیگر، دختران جوان نیز با آگاهی از وقوع جرایم این‌چنینی و فریب‌های متداول، هوشیارتر شده و حتی در صورت بروز چنین حوادثی با آگاهی از حقوق قانونی خود و اطلاع از اقداماتی که بلافاصله پس از حادثه و در جهت اثبات تجاوز باید انجام دهند، می‌توانند از حق خویش دفاع کنند. به یاد داشته باشیم که مردم آگاه، کمتر مورد آسیب و تضییع حقوق خود قرار می‌گیرند.

منبع: روزنامه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !