مراسم نکوداشت دکتر آذرخش مکری


مراسم نکوداشت دکتر آذرخش مکری همزمان با شب یلدا در پنجمین کنگره انجمن روان درمانی ایران برگزار شد. در این مراسم بزرگانی چون دکتر احمد محیط، دکتر حسن عشایری، دکتر شیوا دولت آبادی حضورداشتند. درابتدای مراسم دکتر حمید یعقوبی دبیر کنگره روان...

مراسم نکوداشت دکتر آذرخش مکری

مراسم نکوداشت دکتر آذرخش مکری همزمان با شب یلدا در پنجمین کنگره انجمن روان درمانی ایران برگزار شد. در این مراسم بزرگانی چون دکتر احمد محیط، دکتر حسن عشایری، دکتر شیوا دولت آبادی حضورداشتند.

درابتدای مراسم دکتر حمید یعقوبی دبیر کنگره روان درمانی به به برجستگی‌های علمی و شخصیتی مکری پرداخت و به نقش بی بدیل دکتر مکری در زمینه درمان اعتیاد اشاره کرد. در دومین سخنرانی، دکتر احمد محیط، سخنرانی خود را با تجلیل از خدمات حرفه‌ای دکتر مکری شروع کرد و به سه ویژگی دانشمند بودن، ابتکار و جامع‌نگری دکتر مکری در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش اشاره کرد سپس حسن دکتر عشایری، مفصل درباره شخصیت علمی ایشان صحبت کرد و نقطه قوت او را در رویکرد چندجانبه‌‌اش به علم روان‌شناسی و روان‌پزشکی دید. همچنین، دکتر عشایری از دکتر مکری در مقام الگویی علمی در بین جمعیت دانشجویی روان‌شناسی یاد کرد.

علاوه بر این دکتر همتی، نایب رئیس انجمن روان‌پزشکی نیز از خدمات شایسته دکتر مکری در حوزه روان‌پزشکی تقدیر کرد. در پایان دکتر مکری به تاثیر محیط در تعیین مسیرهای زندگی اشاره کرد؛ اینکه چقدر تعامل انسان با محیطش در مسیری که او در آینده خواهد پیمود موثر است. به اعتقاد او هر شوق و passion در روان قابل ایجاد و شکل‌گیری است. هر اختلالی با نبود انگیزه همراه است و امروز بیشتر از زمان دیگری احتیاج داریم تا انگیزه‌های‌ مختلف را برای خود رشد دهیم. دکتر مکری یکی از این انگیزه‌ها را در خودشناسی و تشویق‌ افراد به شناخت شیوه‌های‌ رفتارشان معرفی کرد. این روانپزشک همچنین به لزوم تزریق انگیزه برای‌رشد فردی و اجتماعی اشاره کرد و تاکید کرد که مغز انعکاسی از محیط اطرافش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا