جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان


جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

شهر لاهیجان که عروس گیلان هم نامیده می‌شود، یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور است. طبیعت بکر و زیبا، مزارع چای و جاذبه‌های تاریخی معروف لاهیجان را به یکی از پرگردشگرترین شهرهای گیلان تبدیل کرده‌اند. در این مقاله، جاهای دیدنی...

شهر لاهیجان که عروس گیلان هم نامیده می‌شود، یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور است. طبیعت بکر و زیبا، مزارع چای و جاذبه‌های تاریخی معروف لاهیجان را به یکی از پرگردشگرترین شهرهای گیلان تبدیل کرده‌اند. در این مقاله، جاهای دیدنی لاهیجان را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. کوه و آبشار شیطان‌کوه

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

دلیل گذاشتن نام «شیطان‌کوه» روی این کوه صداهای ترسناکی است که با وزش باد ایجاد می‌شوند و از غار نزدیک کوه به گوش می‌رسند. آبشار شیطان کوه جاذبه طبیعی دیگری است که در سفر به لاهیجان نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید. اگر اهل کوه‌نوردی هستید، قدم‌زدن در طبیعت سرسبز شیطان‌کوه تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برایتان خواهد بود. جالب اینکه برای رفتن به شیطان‌کوه نیازی به پیمودن مسافت طولانی نیست و این جاذبه طبیعی زیبا در قلب شهر زیبای لاهیجان قرار گرفته است.

آدرس: لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان‌کوه

۲. بام سبز لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان بام سبز است. بام سبز مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که برای دیدن لاهیجان زیبا از مرتفع‌ترین نقطه از آن بازدید می‌کنند. با رفتن به شیطان‌کوه می‌توانید با یک تیر ۲ نشان بزنید و با پیمودن مسافتی کوتاه، بام سبز لاهیجان را هم ببینید. با رفتن به بام سبز علاوه‌بر دیدن طبیعت زیبای لاهیجان از بالاترین قسمت شهر، می‌توانید از تفریحاتی نظیر شهربازی، کافه، رستوران و تله‌کابین هم لذت ببرید.

آدرس: لاهیجان، قسمت بالایی شیطان‌کوه

۳. استخر لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

در دامنه شیطان‌کوه، جاذبه طبیعی دیگری هم قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این استخر زیبا که از بام سبز هم به‌خوبی دیده می‌شود، جاذبه‌ای طبیعی است که «استخر لاهیجان» نامیده شده است. زیبایی این استخر طبیعی با وجود جزیره‌ای زیبا در وسط آن دوچندان شده است. این جزیره با پلی طولانی به بخش جنوبی استخر متصل می‌شود. استخر لاهیجان وسعتی معادل ۱۷ هکتار و عمقی حدود ۴ متر دارد و در بخش شرقی شهر زیبای لاهیجان قرار گرفته است. در گذشته از آب این استخر برای آبیاری شالیزارهای برنج گیلان استفاده می‌کرده‌اند. اگر می‌خواهید در طبیعتی زیبا و دل‌انگیز قدم بزنید، حتما در فهرست جاهایی که قرار است ببینید نام استخر لاهیجان را هم بنویسید.

آدرس: لاهیجان، خیابان طلای سبز، قسمت پایینی شیطان‌کوه

۴. تله‌کابین لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

تله‌کابین احرار که تله‌کابین بام سبز نیز نامیده می‌شود، یکی از معروف‌ترین تله‌کابین‌های ایران است که خاطره‌ای دلچسب از سفر به شمال کشور برایتان به یادگار می‌گذارد. مسیر تله‌کابین احرار از دامنه شیطان‌کوه آغاز می‌شود و از میان مزارع سرسبز چای عبور می‌کند. در مسیر تله‌کابین می‌توانید مناظر زیبایی همچون باغ‌های چای، استخر لاهیجان و شیروانی‌های زیبا و رنگارنگ را ببینید. امکانات رفاهی کاملی در مجاورت تله‌کابین قرار دارد که این گشت‌وگذار را بسیار دلچسب‌تر می‌کند.

آدرس: لاهیجان، خیابان طلای سبز، بام سبز

۵. تالاب امیر کلایه

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که کمتر معروف است، تالاب زیبای امیر کلایه است. این جاذبه طبیعی زیبا در شمال شهر لاهیجان و در فاصله ۱کیلومتری از دریا قرار دارد. تالاب امیر کلایه «تالاب شیخ علی کل» و «شاله کل» نیز نامیده می‌شود. این تالاب زیبا از ۲ قسمت مجزا تشکیل شده است؛ قسمت شرقی تالاب که نوعی اکوسیستم آبی پهناور است و قسمت غربی آن که منطقه‌ای پوشیده از نیزارها و درختان متعدد است. این جاذبه تالابی با آب شیرین است که فقط از چشمه‌های جوشان زیرزمینی تغذیه می‌کند. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، تالاب امیر کلایه را هم به فهرست جاهای دیدنی لاهیجان اضافه کنید.

آدرس: لاهیجان، بخش رودبنه، دهستان شیر جوپشت، پناهگاه حیات وحش امیر کلایه

۶. تالاب سوستان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

اگر می‌خواهید زیباترین تالاب شمال ایران را ببینید، راهی تالاب سوستان لاهیجان شوید. این تالاب با گل‌های نیلوفر آبی و لاله طبیعتی بسیار دلنشین و زیبا دارد که سوژه منحصربه‌فردی برای عکس‌های شماست. این جاذبه زیبا در نزدیکی روستای سوستان لاهیجان قرار دارد، روستایی کوهستانی که یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت محسوب می‌شود. در کمال تعجب این جاذبه نوعی تالاب طبیعی نیست و اهالی روستا حدود یک قرن پیش برای تأمین آب موردنیاز برای آبیاری شالیزارهایشان آن را حفر کرده‌اند. به‌خاطر نبود امکانات رفاهی، امکان کمپ‌زدن در این منطقه وجود ندارد، اما برای بازدید و گذراندن چندین ساعت در طبیعت بکر بسیار مناسب است. تماشای گل‌های نیلوفر آبی و پرندگان زیبا و ماهیگیری از جمله تفریحات این منطقه است.

آدرس: ۵کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و ۴۹کیلومتری جنوب شرقی رشت

۷. روستای چی‌چی‌نی‌کوتی

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

می‌خواهید با یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی لاهیجان آشنا شوید؟ روستای چی‌چی‌نی‌کوتی بکرترین جاذبه لاهیجان است که حتما باید از آن بازدید کنید. چرا می‌گوییم بکر؟ چون اثری از دخالت‌های انسانی و شکارچی‌های غیرقانونی در آن دیده نمی‌شود. این روستای زیبا در ۳۰کیلومتری لاهیجان و در میان جنگلی انبوه قرار دارد. در سفر به این روستای بکر می‌توانید در کنار لذت‌بردن از طبیعتی سبز و دلنشین، انواع گونه‌های گیاهی طبیعی و گیاهان دارویی را مشاهده کنید.

آدرس: لاهیجان، جاده سیاهکل

۸. بقعه شیخ زاهد گیلانی

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاهایی که در سفر به لاهیجان باید از آن بازدید کنید، بقعه شیخ زاهد گیلانی است. شیخ زاهد از عارفان معروف گیلانی است. مقام و شخصیت شیخ زاهد در میان مردم گیلان باعث شده است این منطقه برای مردم گیلان هم ارزشمند باشد. عمارت این جاذبه تاریخی شامل ۲ اتاق مربع و مستطیل‌شکل است. زیباترین بخش عمارت گنبد هرمی‌شکلش است که با نقش‌ونگارهای سنتی تزئین شده. اگر به آشنایی با تاریخ و فرهنگ مناطق مختلف کشور علاقه‌مندید، از جاذبه تاریخی بقعه شیخ زاهد گیلانی دیدن کنید.

آدرس: ۳۲کیلومتری روستای چی‌چی‌نیکوتی

۹. جنگل تاریک لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

آیا می‌دانید جنگل تاریک لاهیجان کجاست؟ جنگل تاریک یکی از زیباترین جنگل‌ها در ایران است که گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند. این جنگل برخلاف نامش، اصلا ترسناک نیست. سکوتی بی‌نظیر در این جنگل حکم فرماست که ممکن است در ابتدا به‌نظرتان ترسناک بیاید، اما از گشت‌وگذار در دل جنگل به‌قدری لذت‌ خواهید برد که ساعت‌ها در آنجا خواهید ماند. در بازدید از این جنگل زیبا، می‌توانید صدها گونه از درختان سر به آسمان کشیده را مشاهده کنید.

آدرس: جاده لاهیجان لنگرود، حدود ۱۸ کیلومتر بعد از تالش محله

۱۰. منطقه شیخانبر

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

منطقه شیخانبر یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان است. بازدید از این جاذبه طبیعی در هر فصلی لذت خاص خودش را دارد. در فصل بهار گل‌های رنگارنگ آن شکوفا و چشمه‌های آب روان می‌شوند و در پاییز درختان رخت زرد و نارنجی به تن می‌کنند و با برگ‌های خزان‌زده خودنمایی می‌کنند. اگر به‌دنبال تفریحی در طبیعت بکر و چشمه‌های جوشان هستید و می‌خواهید چند ساعتی را از هیاهوی شهر دور باشید، سفر به منطقه شیخانبر فکر بسیار خوبی است. نکته جالب‌ دیگر درباره این جاذبه امکانات رفاهی مناسبی است که برای گردشگران تدارک دیده شده است.

آدرس: جاده لاهیجان‌لنگرود

۱۱. بازار سنتی لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

بازارهای محلی شهرهای شمالی حال‌وهوای دلچسبی دارند. بازار سنتی لاهیجان یکی از جاهایی است که در سفر به لاهیجان حتما باید به آن سر بزنید. انواع مواد غذایی محلی مانند سبزی‌های مخصوص، ماهی، انواع زیتون و تخم‌مرغ محلی در این بازار خوش‌رنگ‌ولعاب دیده می‌شوند. با خرید این محصولات طبیعی و سالم هم به کسب‌وکار دکان‌داران این منطقه رونقی می‌دهید و هم خودتان از طعم بی‌نظیر انواع خوراکی‌های محلی لذت می‌برید.

آدرس: میدان چهارپادشاهان، خیابان کاشف غربی

۱۲. زیپ‌لاین لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

اهل تفریحات مهیج هستید؟ اگر به تجربه انواع تفریحات مهیج علاقه‌مندید، حتما از زیپ‌لاین لاهیجان دیدن کنید. طی این تفریح مهیج مناظری دل‌انگیز از طبیعت و استخر زیبای لاهیجان می‌بینید. مسیر این زیپ‌لاین از بام سبز لاهیجان آغاز و به هتل جهانگردی منتهی می‌شود. ترجیح می‌دهید مسیر رسیدن به زیپ‌لاین را با وسیله نقلیه طی کنید یا با پیاده‌روی از پله‌های شیطان‌کوه به آن برسید؟ مسیر رسیدن به زیپ‌لاین با وسیله نقلیه از جاده‌ای کوهستانی پر از انواع رستوران‌ها و کافه‌ها می‌گذرد.

آدرس: لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز

۱۳. پل کیسُم

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و زیبای لاهیجان پل کیسم است. پل کیسم یکی از سازه‌های خشتی کشور است که نزدیک روستای کیسم قرار دارد. به‌رغم گذشت سال‌ها از ساخت پل، بازسازی نشده و به همان شکل قدیمی خود باقی مانده است. این جاذبه هم جزو مناطق بکری است که کمتر کسی آن را می‌شناسد. گشت‌وگذار در اطراف این پل قدیمی زیبا اوقات خوشی از سفر به لاهیجان برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: استان گیلان، آستانه اشرفیه، نرسیده به روستای کیسم

۱۴. حمام گلشن

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

جاذبه‌های تاریخی بخش مهمی از تاریخ و تمدن هر منطقه محسوب می‌شوند. اگر به دیدن جاذبه‌های تارخی علاقه دارید، بازدید از حمام گلشن لاهیجان را در برنامه سفرتان بگنجانید. حمام تاریخی گلشن در زمان فتحعلی‌شاه قاجار ساخته شد و سال ۱۳۳۴ به‌عنوان اثر ملی ایران ثبت شد. این جاذبه در گذشته حمام عمومی بوده و اکنون یکی از جاذبه‌های تاریخی لاهیجان است که مردم از آن بازدید می‌کنند.

آدرس: لاهیجان، خیابان کاشف غربی

۱۵. موزه تاریخ چای ایران

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

آرامگاه حاج محمد میرزای قوانلو که به موزه تاریخ چای شهرت یافته، از جاذبه‌های تاریخی لاهیجان است. مرحوم حاج محمد میرزای قوانلو ملقب به کاشف‌السلطنه کشت چای را وارد ایران کرد و آن را گسترش داد. موزه تاریخ چای ایران شامل برج، یک سالن اصلی ۲طبقه و ۲ سالن اداری است. اگر دوست دارید اطلاعات جالبی مانند تاریخچه کامل ورود کشت چای به ایران و دستاوردهای ایرانیان در این زمینه کسب کنید، در سفر به لاهیجان از این موزه بازدید کنید.

آدرس: لاهیجان، هاشمی نژاد، میدان معلم، خیابان هاشمی نژاد

۱۶. مسجد اکبریه

جاهای دیدنی لاهیجان؛ 17 جاذبه بی‌نظیر عروس گیلان

یکی از عمارت‌های تاریخی شهر لاهیجان مسجد اکبریه است. طبق سنگ‌نوشته مرمری که بر دیوار عمارت نصب شده است، این بنای تاریخی زیبا در دوران حکومت فتحعلی‌شاه و به‌همت حاج علی اکبر لاهیجانی ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین میراث ملی محسوب می‌شود. این مسجد از ۲ بخش تشکیل شده است؛ مسجد کهنه که آن زمان نیمه‌کاره ساخته شده و مسجد نو که حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده است.

آدرس: لاهیجان، محله گابنه

۱۷. مراکز خرید لاهیجان

یکی از تفریحات دلچسب سفر خریدکردن و گشت‌وگذار در بازارهای شهر است. مرکز خرید ولیعصر، جزیره مجنون، برج نادری و پاساژ شهر سبز از مراکز خرید مدرن شهر لاهیجان‌اند. اگر قصد خرید سوغاتی دارید یا دنبال خرید برای خودتان هستید، در سفر به لاهیجان به این مراکز سر بزنید.

شما بگویید

شما چه تجربه‌ای از سفر به لاهیجان زیبا دارید؟ اگر جاذبه‌ی دیگری از لاهیجان می‌شناسید که جایش در فهرست ما خالی است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper} .chetor__product__box-badge .chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins /*.chetor__product__box a */ .chetor__product__box .image-holder { display: inline-block; position: relative;} .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان