سوپربایک یا هایپرکار؟ درگ بوگاتی شیرون با کاوازاکی نینجا و دوکاتی پانیگال


سوپربایک یا هایپرکار؟ درگ بوگاتی شیرون با کاوازاکی نینجا و دوکاتی پانیگال

در یک درگ هیجان‌انگیز و جذاب، شاهد تقابل بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کاوازاکی نینجا H2R و دوکاتی پانیگال SP2 خواهیم بود. بازهم یک مسابقهٔ درگ دیگر بین خودرو و موتورسیکلت و بازهم هیجان و آدرنالین. این بار اما نمایندهٔ خودروها یک حریف بسیار قدرتمند...

در یک درگ هیجان‌انگیز و جذاب، شاهد تقابل بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کاوازاکی نینجا H2R و دوکاتی پانیگال SP2 خواهیم بود.

بازهم یک مسابقهٔ درگ دیگر بین خودرو و موتورسیکلت و بازهم هیجان و آدرنالین. این بار اما نمایندهٔ خودروها یک حریف بسیار قدرتمند است: بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۴ میلیون پوندی. این خودرویی است که با دستیابی به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان لقب گرفت. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت نیروگاه آشنای ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وزن این هیولا هم فقط ۵ کیلوگرم از ۲ تن کمتر است.

سوپربایک یا هایپرکار؟ درگ بوگاتی شیرون با کاوازاکی نینجا و دوکاتی پانیگال

یکی از رقبای دوچرخ شیرون در این درگ، کاوازاکی نینجا H2R است. آخرین باری که این سوپربایک را در مسابقهٔ درگ دیدیم، در رقابت U-Drag ادموندز بود که به مصاف پورشه ۹۱۱ توربو S رفت و شرمنده شد. بااین‌حال هنوز هم هرگز نباید H2R را دست‌کم گرفت زیرا از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای موتورسیکلتی با وزن تنها ۲۱۶ کیلوگرم اعداد فوق‌العاده‌ای هستند. در آخر هم به دوکاتی پانیگال SP2 با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 می‌رسیم که ۲۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سوپربایک با وزن ۱۹۵ کیلوگرم، از رقیب ژاپنی سبک‌تر است.

سوپربایک یا هایپرکار؟ درگ بوگاتی شیرون با کاوازاکی نینجا و دوکاتی پانیگال

حال که شرکت‌کنندگان را معرفی کردیم بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای رقابت آن‌ها برویم. همانطور که انتظار می‌رود، بوگاتی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، در اولین درگ مثل موشک شلیک شد و موتورسیکلت‌ها را در گردوغبار خود رها کرد. در درگ دوم، کاوازاکی شروع بهتری داشت و با تمام توان بوگاتی را به چالش کشید تا پیروز شود اما دوکاتی بازهم نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در درگ سوم شاهد رقابت بسیار نزدیکی بین شیرون و نینجا بودیم که نهایتاً به نفع بوگاتی به پایان رسید تا دو برد به نام تیم چهارچرخ ثبت شود. بوگاتی ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه طی کرد درحالیکه کاوازاکی و دوکاتی این کار را به ترتیب در ۹.۷ و ۱۰.۴ ثانیه انجام‌ دادند.

سوپربایک یا هایپرکار؟ درگ بوگاتی شیرون با کاوازاکی نینجا و دوکاتی پانیگال

پس‌ازاین نوبت به مسابقات رولینگ ۸۰۰ متر رسید جایی که شیرون بازهم پیروز شده و به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در آخر هم آزمایش ترمز بین سه وسیلهٔ نقلیه برگزار شد که این بار هایپرکار بوگاتی نتوانست حریف سوپربایک ژاپنی شود و به جایگاه دوم اکتفا کرد درحالیکه بازهم جایی جز آخر نصیب دوکاتی نشد.

مشخصات فنی

شیرون سوپراسپرت کاوازاکی نینجا H2R دوکاتی پانیگال SP2
پیشرانه ۸ لیتری W16 چهار توربو ۱ لیتری I4 سوپرشارژ ۱.۱ لیتری V4
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار ۲۱۶ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۱۶۵ نیوتن متر ۱۲۴ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم ۲۱۶ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
قیمت ۴ میلیون پوند ۴۱ هزار پوند ۳۳,۴۹۵ پوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی