امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان است


 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان است

رکنا:مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت:43رویداد نمایشگاهی تا پایان سال برنامه ریزی شده است، که ۳۱مورد آن برگزار شده است.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ احمدرضا طحانیان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از خبرنگاران آنها را عضو تیم شرکت نمایشگاه های اصفهان دانست و خطاب به آنان اظهار داشت: ارتباط اصحاب رسانه با شرکت نمایشگاه‌ها به عملکرد بهتر ما کمک می کند، قطعا بی عیب نیستیم اما با کمک شما میتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در بیان عملکرد این شرکت در ماه‌های سپری شده از سال گفت: به نمایش گذاشتن ثمرات و ماه عسل صنایع اصفهان باعث شده تا شرکت نمایشگاههای اصفهان، از ابتدای امسال تاکنون شلوغ ترین زمان خود را داشته باشد و به طور میانگین هر ماه چهار نمایشگاه برگزار کرده ایم.

 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان استمدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: نمایشگاه اصفهان با عمر سی ساله خود از بهترین نمایشگاههای کشور بوده و ما تلاش خود را کرده ایم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

۴۳رویداد نمایشگاهی در سال ۱۴۰۲ برگزار شده است

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تقویم نمایشگاهی که سال گذشته مصوب کردیم، در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ شاهد رشد تعداد بازدیدکنندگان و شرکت های برگزارکننده و همچنین برگزاری نمایشگاههای متنوع بوده ایم، که امید است با برنامه ریزی های جدید عملکرد بهتری در سال آینده داشته باشیم.

طحانیان در بیان رخدادهای صورت گرفته توسط شرکت نمایشگاه‌ها عنوان کرد: ۴۳رویداد نمایشگاهی تا پایان سال برنامه ریزی شده است، که ۳۱مورد آن برگزار شده است همچنین در حوزه بین‌الملل از ظرفیت خواهر خواندگی و روابط با وزارت خارجه بهره برده ایم و توانستیم چند نمایشگاه با حضور تجار شهرهای مختلف دنیا برگزار کنیم.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته به کشورهای روسیه، اسپانیا و ایتالیا هیئت‌هایی را اعزام کرده ایم تا همکاری‌هایی در این زمینه داشته باشیم به همین جهت در حوزه بین‌المللی و خارجی رشد خوبی داشته ایم که امیدواریم در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر این همکاری را مضاعف شود.

 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان استطحانیان ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهمی که از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، برنامه‌ریزی، تهیه استراتژی و ایجاد یک چشم‌اندازی بود که بر اساس آن فعالیت‌های ما شکل بگیرد، همچنین با نگاه نرم افزاری سعی کردیم روی برندینگ، بازبینی و بازنگری این طرح استراتژیک جایگاه خود در بین شرکت های نمایشگاهی کشور را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: در کنار برنامه‌ریزی چشم‌انداز نمایشگاه و بازنگری آن، در موضوع حفظ و نگهداری محیط نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی سعی کرده ایم به بهترین نحو عمل کنیم.

حمل و نقل هوایی یکی از چالش های مهم ما است

 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان استمدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان زیر ساخت حمل و نقل و هتلینگ را برای افزایش تعداد بازدید کنندگان ضروری دانست و بیان داشت: در بحث هتلینگ با توجه به ظرفیتی که در شهر اصفهان وجود دارد کارهای موثری صورت گرفته است اما در زیر ساخت های حمل نقل هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی نبود خطوط اتوبوس برای شرکت نمایشگاههای اصفهان و تخصصی بودن نمایشگاههای برگزاری را از دلایل استقبال کم شهروندان دانست و گفت: برای رفع این مشکلات سعی شده با شرکت اتوبوسرانی و اسنپ و تاکسیرانی هماهنگی های را صورت بدهیم.

طحانیان گفت: شرایط تحریم بسیار شرایط ویژه ای در اصفهان است اما ما با وزارت خارجه، بخش بین الملل شهرداری، اتاق بازرگانی روابط خوبی داریم تا بتوانیم در روابط بین الملل عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از پتانسیل اتاق دوستی و خواهرخواندگی با سایر کشورها بهره می بریم اما یکی از چالش های ما در این زمینه حمل و نقل هوایی است، تعداد پروازهای شهر اصفهان به شدت پایین است و قول های از جانب اتاق بازرگانی داده شده است که تا سال آینده این چالش برطرف شود.

شرکت های خصوصی باید دستورالعمل های ما را رعایت کنند

 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان استمدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با تأکید بر اینکه شرکت نمایشگاههای اصفهان یک تیم متخصص دارد گفت: پتانسیل برگزاری نمایشگاه به عنوان یکی از سیاست های ما است، و شرکت های خصوصی می‌توانند با ما همکاری داشته باشند که بتوانند دستورالعمل های ما را رعایت کنند به عنوان مثال شرکتی می‌تواند در اصفهان نمایشگاه برگزار کند که در چند کلانشهر نمایشگاه برگزار کرده باشد.

وی ادامه داد: از بین نمایشگاههای برگزار شده در اصفهان حدود ۳۴نمایشگاه داخلی و مابقی از بهترین های نمایشگاههای تخصصی کشور هستند، زیرا ما باید برای عملکرد بهتر پاسخگو باشیم.

طحانیان گفت: ساخت فاز سه شروع شده است و ساختمان توسعه تجارت با ۹هزار متر مربع با چهار طبقه با فضای اجتماعات و گالری در اختیار شرکت نمایشگاههای اصفهان قرار می گیرد، که ایرادات بودجه ای دارد اما تمام تلاش خود را کرده ایم تا هزینه های آن را تامین کنیم، همچنین موارد محیط زیستی در بخش فضای سبز، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و تصفیه خانه در ساخت این مجموعه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: توسعه زیر ساخت های عمرانی نمایشگاه بین المللی اصفهان یکی از مهم ترین اقدامات در دست انجام است و در بخش عمرانی نمایشگاه با تمرکز بر طرح های توسعه ای تلاش شده است که به بهبود بسترهای سخت افزاری نمایشگاه کمک شود و با شروع فاز دو توسعه معابر و پارکینگ‌ها و همچنین تجهیزاتی که در فضای نمایشگاهی لازم بوده، تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان و بازدید کنندگان قرارگیرد.

شبکه سازی اطلاعات نیازمند توسعه است

 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان استطحانیان با بیان اینکه شرکت نمایشگاههای از لحاظ شبکه سازی اطلاعات ضعیف عمل کرده است بیان داشت: بیشترین اطلاعات ما از بازدیدکنندگان و برگزار کنندگان از طریق نظر سنجی است به عنوان مثال در ۹۰درصد نمایشگاه های میزان رضایت بالای ۹۰درصد بوده است.

وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات ما همکاری با شرکت های دانش بنیان است، تا بتوانیم آنها را به تجاری سازی نزدیک کنیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان افزود: در حوزه خبرسازی بین‌المللی با وجود اقدامات موثری که صورت گرفته باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، رویداد با عنوان نمایشگاهی متفاوت است گفت: نمایشگاهها به سمت رویداد محوری در حرکت است به عنوان مثال در بعضی نمایشگاهها بیش از چهل رویداد داشته است و در نمایشگاه معمولی حدود ۵رویداد داریم.

کمبود فضای نمایشگاهی بزرگترین مشکل ما است

وی بزرگترین مشکل شرکت نمایشگاههای اصفهان را کمبود فضای نمایشگاهی دانست و گفت: دو سالن پاسخگو نیازهای نمایشگاههای ما نیست اما به طور حتم این مشکلات باعث برونرفت موفقیت آمیز میشود. و اصفهان با اضافه شدن فضای بیشتر به بهترین نمایشگاههای ایران تبدیل خواهد شد.

طحانیان توان سرمایه گذاری در نمایشگاه را زیاد دانست و تصریح کرد: فضاهای توسعه ای ما هزار میلیارد سرمایه نیاز داریم که از پتانسیل شرکت های خصوصی استفاده می کنیم.

وی بحث حجاب و عفاف را قانون کشور دانست و گفت: در عین حال که حجاب و عفاف قانون است اما احترام به بازدیدکنندگان هم مطرح است که این احترام باید متقابل باشد و ما سعی کردیم با مباحث ارشادی در نمایشگاه و همچنین بافت مذهبی اصفهان کمترین مشکل در این زمینه را داشته باشیم.

اصفهان و ازمیر خواهر خوانده می شوند

وی در پایان در خصوص همکاری نمایشگاهی با ازمیر ترکیه اظهار داشت: ازمیر شهر صنعتی است و از لحاظ رشد صنعتی به اصفهان است و ۲۵هزار صنعتگر ایرانی در این شهر فعال هستند و ما با ازمیر تفاهم نامه داریم و اگر بتوانیم از نگاهی که به ایران دارند، استفاده کنیم میتوانیم نتایج خوبی در همکاری با آنها داشته باشیم و بتوانیم خواهر خواندگی اصفهان و ازمیر به نتیجه برسد.

بهمن راعی/ اصفهان


 امسال 43 رویداد نمایشگاهی برگزار کردیم / حمل و نقل هوایی و کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم نمایشگاه اصفهان است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه