جلیلی: ایجاد شغل باید در دانشگاه‌ها به برنامه تبدیل شود


جلیلی: ایجاد شغل باید در دانشگاه‌ها به برنامه تبدیل شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر اشتغال را مهم می‌دانیم، باید نقش دانشگاه را در ایجاد شغل تعریف کنیم، گفت: آموزش و مقالات در دانشگاه هم باید برای ایجاد شغل تعریف و باید برخی از ریل‌ها در این مسیر عوض شود.

جلیلی: ایجاد شغل باید در دانشگاه‌ها به برنامه تبدیل شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی «از وضع موجود تا وضع مطلوب» در دانشگاه علم و صنعت، در سخنانی، گفت: الآن اگر شرایط فعالیت بیشتر از زمان جنگ نباشد، کمتر نیست و اگر کار امروز سخت‌تر باشد، ارزشمندتر هم هست

وی افزود:جبهه امروز با جبهه قدیم تفاوت دارد و جبهه امروز شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد؛ در جنگ، هر ابزاری به‌کار گرفته می‌شود، باید متناسب با آن آفند و پدافند داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز بسترهای مناسبی برای فعالیت فراهم هست، گفت: به عنوان مثال همین عرصه فضای مجازی یک عرصه جدی برای فعالیت است.

جلیلی تأکید کرد: گاهی درون یک جامعه ممکن است نقض‌هایی وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکلات شود، دانشجویان می‌توانند نسبت به مشکلات نقش مثبت داشته باشند و هر کسی برای حل مسأله وسعی دارد و می‌تواند، اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت در سایه یک تشکیلات نیست و یک گفتمان است و هرکدام از ما در حد وسعمان باید مسائل کشور را سایه به سایه دنبال کنیم، اظهار کرد: یک جمع جوان دانشجو در حد وسعش باید سعی کند مسأله را دنبال کند و این‌ها به جامعه نشاط می‌دهد و از بی تفاوتی خارج می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: ما در یک محیط اجتماعی و متأثر از افکار عمومی نقش‌آفرینی می‌کنیم و می‌توانیم کمک کنیم که اگر یک نفر در دادگاه محکوم نشده است، در افکار عمومی محکوم شود

جلیلی ادامه داد: نباید با همه چیز، امنیتی برخورد شود و مسأله مهم اقناع افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که الآن در محاکم جزو موضوعات مهم است، مسأله اسناد عادی است، گفت: حجم بالایی از پرونده‌های حقوقی ما مربوط به اسناد عادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: پیگیری مسأله اسناد عادی توسط جمعی از دانشجویان از سال 1392 صورت گرفت و طرح این مسأله حتی با استقبال رهبری مواجه شد. خیلی از افراد در قوه‌قضائیه موافق اسناد عادی بودند و حرف‌های دانشجویان را نمی‌پذیرفتند.

جلیلی اضافه کرد: مسأله اسناد عادی در دستورکار مجمع و در حال بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه دانشجو ده سال از بهترین مقطع زندگی را درس می‌خواند و اول سؤال این است، بعد این زمان چه اتفاقی می‌افتد؟، گفت: درس خواندن دانشجویان باید آثار خودش را در فرد و جامعه داشته‌ باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلبحت نظام تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت باید اشتغال و ارزآوری باشد. اشتغال باید به معنای واقعی انجام شود، نه اینکه یک ساعت کار در هفته را شغل حساب کنیم.

جلیلی با بیان اینکه اگر اشتغال را مهم می‌دانیم، باید نقش دانشگاه را در ایجاد شغل تعریف کنیم، اظهار کرد: آموزش و مقالات در دانشگاه هم باید برای ایجاد شغل تعریف و باید برخی از ریل‌ها در این مسیر عوض شود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه