استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از شیوع بیماریهای تنفسی 


 استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از شیوع بیماریهای تنفسی 

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همزمان با فصول سرد سال احتمال ابتلا به بیماریهای تنفسی افزایش می یابد از همین رو استفاده از ماسک و دوری از تجمعات به خصوص برای  افراد دارای علائم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

دکتر رزیتا خدا شاهی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه کیت های آزمایشگاهی جدید برای تشخیص بیماریهای تنفسی به خصوص آنفلوانزا در دسترس است، خاطر نشان کرد: بیماری کووید از حالت پاندمی به آندمی تبدیل شده است اما هنوز خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افراد دارای بیماری زمینه ای، سالمندان و مادران باردار وجود دارد.

عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تب شدید، بدن درد و درگیری ریوی از جمله علائم ابتلا به آنفلوانزا است، تصریح کرد: بیماری سرما خوردگی نیز درفصل سرما بروز می کند که بیشتر نواحی فوقانی سیستم تنفسی را درگیر میکند اما بیماری آنفلوانزا و کووید می تواند درگیری عمیق ریوی ایجاد کند.

دکتر خداشاهی با اشاره به اینکه درمان های خود سرانه در بیماری آنفلوانزا و کووید مورد تایید نیست، ابراز کرد: مصرف برخی از داروها می تواند موجب پیچیده تر شدن شرایط بیماری را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه رعایت نکات پیشگیرانه در عدم ابتلا به بیماریهای تنفسی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در هنگام ابتلا به بیماریهای تنفسی ضمن مراجعه به موقع به پزشک معالج، مصرف مایعات، میوه ها و سبزی ها و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی در بهبود شرایط بیمار نقش تعیین کننده ای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟