عین اللهی: فرآیند تغییر نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است


عین اللهی: فرآیند تغییر نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرآیند تغییر نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده و بعد از اینکه نهایی شود، اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بهرام عین اللهی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: به طور معمول در این فصل آنفلوآنزا وجود دارد. باتوجه به اینکه مدارس و دانشگاه فعال هستند، بالاخره در تجمعات اگر یک نفر بیماری داشته باشد به بقیه منتقل خواهد کرد. راه حل آن نیز این است که افرادی که دچار بیماری می شوند تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

وی در ادامه اظهار کرد: الحمدلله اکنون وضعیت شیرخشک باتوجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد تا شیرخشک را فقط به مصرف کننده واقعی با نرخ سابق داده شود، مشکلی ندارد. با ارائه کد ملی و افرادی که زیر دو سال هستند با همان نرخ سابق شیرخشک را دریافت می کنند. مابقی که برای مصارف دیگر از شیرخشک استفاده می کنند با نرخ آزاد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: تعرفه های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی می شود و نرخ آن پیشنهاد شده و به هیات دولت می آید. هیات دولت نیز مصوب می کند. اکنون فرآیند تغییر نرخ تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است و هنوز به نتیجه نرسیده است بعد از اینکه به نتیجه برسد، اعلام می شود.

عین اللهی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای برخورد با اخذ زیرمیزی از سوی پزشکان دارید، بیان کرد: وظیفه وزارت بهداشت نظارت، بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است و این کار در حال انجام است. از طرفی بیمارستان هایی که پزشکان در آن فعال هستند، اگر ثابت شود که پزشک در آنجا زیرمیزی می گیرد، آن بیمارستان نیز مورد مواخذه قرار می گیرد و در اعتبار بخشی بیمارستان و تمدید پروانه آن تاثیر می گذارد. اگر مریضی شکایت کند که از من زیرمیزی گرفتند، بیمارستان مسئول است. بیمارستان ها باید نظارت کنند که پزشک حتما بر اساس نرخ تعرفه عمل را انجام دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما تایید می کنید که در استان های شمالی شیوع سرطان بیشتر است، بیان کرد: آمارهای ما طبق آمارهای علمی است که مراکز دانشگاهی تعیین می کنند. اکنون چنین آماری وجود ندارد. اما به طور کلی ما طرحی را از اواسط آبان شروع کرده ایم به اسم طرح پویش ملی سلامت که بررسی کلی انجام می دهد. ما در حال پایش سلامت مردم هستیم. از سوی دیگر طرحی دیگر به نام سلامت خانواده را از ۵۷ شهرستان شروع کردیم بعد به ۹۳ شهرستان رسید. اکنون به ۱۸۰ شهرستان رسیده است. امیدوار هستیم تا سال آینده بتوانیم همه را شامل این طرح کنیم. در طرح سلامت خانواده همه اطلاعات به صورت الکترونیک جمع آوری می شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که زنگ خطر کمبود پزشک بیهوشی به صدا درآمده است، بیان کرد: برنامه ما کلا افزایش تربیت نیروها در همه رشته ها مانند پرستاری، آزمایشگاهی و تخصصی است. ما بیش از ۵۰ درصد افزایش ظرفیت در این حوزه داشته ایم. حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دستیار می گرفتیم که اکنون به حدود ۵ هزار تا رسیده است در کلیه رشته ها. زمانی که افزایش ظرفیت می دهیم ممکن است در برخی رشته ها تکمیل نشود اما این به معنای خالی ماندن نیست. به اندازه سابق جذب می شود. اکنون برای دانشجوهای نخبه سال آخر سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی این فرصت فراهم شده تا در تکمیل ظرفیت ما شرکت کنند.

وزیر بهداشت افزود: برنامه ما کلا در جهت افزایش نیروی انسانی است. زمانی که افزایش ظرفیت انجام دهیم همه تهدیدها از بین خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی