ورود 164 ملیت مختلف برای درمان به ایران


ورود 164 ملیت مختلف برای درمان به ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ورود ۱۶۴ ملیت مختلف در سال ۱۴۰۱ برای درمان به کشور خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)علیرضا زالی، در نشست بررسی روند فعالیت رؤسای بیمارستان‌ها در حوزه IPD با اشاره به اینکه رسیدن به راهبرد اجرایی و چالاک برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه سلامت ضرورت دارد، خواستار همکاری تمام و کمال اجزای دانشگاه خصوصاً در حوزه درمان برای تحقق این مهم شد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۴۷ بیمارستان در کشور دارای مجوز IPD برای جذب گردشگر سلامت هستند، افزود: این آمار بیانگر این است که ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه پزشکی و درمانی است.

زالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با در اختیار داشتن مراکز بهداشتی و درمانی متعدد، مجهز به خوشنام‌ترین مراکز بیمارستانی در کشور است، اضافه کرد: بیمارستان‌های دانشگاه باید به حوزه جذب گردشگر سلامت جدی‌تر ورود کنند این مسئله با رویکرد حفظ و ارتقای منابع برای رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه IPD در کشور در حال تبدیل شدن به صنعتی بزرگ با خدمات متنوع است، از ورود ۱۶۴ ملیت مختلف در سال ۱۴۰۱ برای درمان به کشور خبر داد و گفت: این در شرایطی است که در حوزه توریسم و گردشگری این عدد به شکل قابل توجهی پایین‌تر است.

زالی تاکید کرد: یکی از سنجه‌های مهم در ارزیابی شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد بیمارستان‎‌های دانشگاه، میزان فعالیت هر مرکز در زمینه جذب گردشگر سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اخذ مجوز IPD برای بیمارستان‌ها کار دشواری است، خواستار ارائه نقشه عملیاتی و مدون از سوی رؤسای بیمارستان‌ها برای جذب گردشگر سلامت شد و افزود: بی‌تردید با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه، بین‌المللی سازی بسیاری از مشکلات مراکز درمانی را مرتفع خواهد کرد.

زالی اضافه کرد: بخش مارکتینگ در IPD 16 بخش دارد که رئیس و مدیر بیمارستان باید ضمن تقویت ساختار و چیدمان صحیح نیروی انسانی متخصص در این حوزه، شخصاً در خط اول آن فعالیت کنند.

وی نسبت به هرگونه همکاری مسئولان و معاونان دانشگاه در زمینه تسهیل، برون سپاری و ارتباط مؤثر با شرکت‌های فعال در زمینه ارتقای IPD اعلام آمادگی کرد.

ارائه راهکارهایی عملیاتی برای افزایش تعامل بیمارستان‌ها با شرکت‌های فعال و معتبر در حوزه جذب گردشگران سلامت و ارتقای این حوزه در دانشگاه و کشور از مواردی بود که زالی توضیحات مبسوطی درباره آن ارائه داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟