افزایش 13.5 درصدی جمعیت قوچ و میش پناهگاه حیات وحش انگوران


افزایش 13.5 درصدی جمعیت قوچ و میش پناهگاه حیات وحش انگوران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: بر اساس سرشماری انجام شده، تعداد جمعیت قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران  ۱۳.۵ درصد افرایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا یافتیان در جمع خبرنگاران با اشاره به سرشماری جدید انجام شده از جمعیت قوچ و میش منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته با مشارکت ۳۵ نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان این سرشماری صورت گرفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، تعداد یک هزارو ۱۷۹ راس قوچ و میش نژاد خالص ارمنی در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران سرشماری شده بود که خوشبختانه طبق سرشماری جدید با افزایش ۱۳.۵ درصدی جمعیت این گونه ارزشمند، تعداد قوچ و میش منطقه به یک هزار و ۳۳۷ رأس افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه قوچ و میش گونه شاخص و غالب منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران شهرستان ماهنشان است، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی محیط بانان و مسئولین منطقه امسال جمیعت قوچ و میش در این منطقه نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش خوبی داشته که بیانگر زحمات همکاران در حفاظت از حیات وحش و حراست از زیستگاه آنها است.

یافتیان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی است، گفت: در این زیستگاه گونه های شاخص جانوری همچون: پازن (کل و بز)، خرس قهوه ای، گراز، گرگ، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه ای، سس، زرده پر و اسبله نیز می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، منطقه حفاظت شده انگوران یکی از قدیمی ترین مناطق ایران با مساحتی برابر با ۹۲ هزار و ۲۹۷ هکتار است که از سال ۱۳۴۹ تحت حفاظت قرار گرفته و یکی از بهترین زیستگاه های قوم و میش نژاد ارمنی کشور محسوب می شود. پناهگاه حیات وحش انگوران نیز که در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده از سال ۱۳۴۹ تحت حفاظت قرار گرفته و از سال ۱۳۵۴ نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت ۲۹ هزار و ۸۳۳ هکتاری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک