استقبال واشنگتن از تصمیم سازمان ملل/ یک بام و دو هوای آمریکا در قبال غزه


استقبال واشنگتن از تصمیم سازمان ملل/ یک بام و دو هوای آمریکا در قبال غزه

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا از تمایل واشنگتن برای همکاری با سازمان ملل در توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قطعنامه‌ای که روز جمعه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید گرچه به دلیل تهدید آمریکا بر وتو کردن هر قطعنامه حاوی درخواست استقرار آتش بس در غزه و محکوم کردن اسراییل، عاری از چنین مواردی بود، اما آشکارا خواستار افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شده بود، موضوعی که زیر آتش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی بعید است محقق شود.

خبر مرتبط
واکنش امیرعبداللهیان به وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه/دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان آمریکا، دروغی بیش نیست

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشور در واکنش به وتوی قطعنامه توقف جنگ علیه غیرنظامیان فلسطینی نوشت: دفاع از حقوق بشر و زنان از سوی دولتمردان آمریکا، دروغی بیش نیست.

به گزارش الجزیره، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (چهارشنبه) از منصوب شدن مسئول هماهنگی سازمان ملل جهت تسهیل روند کمک رسانی‌ها به غزه استقبال کرد.

سالیوان در این باره گفت: انتصاب سیگرید کاگ به عنوان هماهنگ کننده ارشد کمک‌های بشردوستانه و بازسازی غزه گامی مهم است. ما به همکاری‌های خود با سازمان ملل به عنوان یک بازیگر حیاتی در ارسال کمک‌های بشردوستانه و توزیع آن در غزه ادامه می‌دهیم.

خبر مرتبط
فرار به جلوی آمریکا درباره وتوی قطعنامه آتش بس غزه؛ حماس مقصر است!

اقتصادنیوز: یک روز پس از انتقادهای گسترده به ایالات متحده درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دلایل مخالفت آمریکا با آتش‌بس در جنگ غزه ارا اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این زمینه خاطر نشان کرد: واشنگتن به شدت از انتصاب خانم کاگ استقبال می‌کند و بی صبرانه منتظر همکاری نزدیک برای افزایش کمک‌های امدادی به غزه است. ما به دنبال اطمینان از امنیت و سلامتی کمک‌های ارسالی و کارکنان امدادی هستیم که کمک‌های بشردوستانه را به نیازمندان در غزه می‌رسانند.

گرچه در قطعنامه اخیر شورای امنیت انتصاب یک هماهنگ کننده جهت تسهیل کمک‌های بشردوستانه و بازسازی غزه مطرح شده است، اما هنوز مشخص نیست سیگرید کاگ چه اختیاراتی برای افزایش کمک رسانی‌ها به این باریکه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی