آخرین جزئیات از نبرد زمینی در غزه


آخرین جزئیات از نبرد زمینی در غزه

مقاومت فلسطین عصر امروز (شنبه) درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در نوار غزه از انهدام ۱۲ خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و کشته و مجروح شدن شماری از نظامیان این رژیم خبر داد.

آخرین جزئیات از نبرد زمینی در غزه

به گزارش راهبرد معاصر؛ گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این باره اعلام کرد که هشت تانک رژیم صهیونیستی را با راکت‌های الیاسین ۱۰۵ در محله‌های التفاح و الدرج در شهر غزه منهدم کرده است.

گردان‌های القسام همچنین با شلیک خمپاره‌های کالیبر سنگین، تجمعات نظامیان و خودرو‌های دشمن را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: مجاهدان ما توانستنددر منطقه الشیخ عجلین در شهر غزه دو دستگاه جیپ نظامی از نوع هامر را با مواد منفجره هدف قرار دهند و با مسلسل با اعضای آن درگیر شده و آن‌ها را کشته و زخمی کردند.

طبق این بیانیه، یک تانک مرکاوا نیز در منطقه شیخ عجلین با راکت‌های الاسین ۱۰۵ هدف قرار گرفته و منهدم شد.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای گزارش داد: مراکز نظامی دشمن صهیونیستی در شرق رفح را با رگبار خمپاره بمباران کردیم.

گردان‌های القسام نیز با رگبار خمپاره، تجمع سربازان و خودرو‌های رژیم صهیونیستی را در شرق خزاعه در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام ضمن هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا در محور شرقی خان‌یونس، خبر داده که شماری از نیرو‌های پیاده نظام اسرائیلی را به واسطه راکت TBG ضد استحاکامات در یک منزل ناکار کرده است.

القسام همچنین از هدف قرار دادن یک نظامی اسرائیلی توسط تک‌تیرانداز‌های فلسطینی و با استفاده از سلاح کالبیر سنگین خبر داده است.

همزمان از مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی نیز خبر رسیده که شماری موشک از لبنان به سمت مناطقی در الجلیل الاعلی شلیک شده است.

مقاومت فلسطین بعد از ظهر امروز نیز از حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه و انهدام دو دستگاه تانک و یک نفربر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد‌های زمینی در این منطقه خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان