هشدار برنامه جهانی غذا به قحطی در غزه: شب سال نو شمارش معکوس تجربه می‌شود


هشدار برنامه جهانی غذا به قحطی در غزه: شب سال نو  شمارش معکوس تجربه می‌شود

برنامه جهانی غذا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در شب سال نو میلادی, شمارش معکوس متفاوتی در غزه تجربه می‌شود. 

هشدار برنامه جهانی غذا به قحطی در غزه: شب سال نو  شمارش معکوس تجربه می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ این نهاد سازمان ملل که با اشاره به بحران غذا در غزه و هشدار در خصوص وقوع قحطی در آن افزود: ما برای جلوگیری از فروپاشی کامل و حتی ابتدایی‌ترین خدمات و گرسنگی میلیون‌ها نفر در غزه با زمان در رقابت هستیم.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد: فقط یک آتش بس طولانی مدت و دسترسی بشردوستانه بدون مانع به غزه می‌تواند به این بحران پایان دهد.

توماس وایت آژانس امدادرسانی و کاریابی ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) روز شنبه با انتشار فیلمی که نشان می‌دهد مردم در شهر غزه درحال دویدن به دنبال کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه هستند، اعلام کرد که مردم ناامیدانه به دنبال غذا هستند.

وی افزود: مردم گرسنه هستند و آن‌ها به غذای بیشتری نیاز دارند و باید به غزه محاصره شده آذوقه بیشتری وارد شود.

این آژانس در بخش دیگری با توضیح شرایط وخیم غذایی غزه اعلام کرد: هر روز در غزه مبارزه برای بقا، یافتن غذا و آب است.

پیش از این رئیس امدادرسانی سازمان ملل ناامیدی از دریافت کمک‌ها به غزه را تشریح کرد و با بیان اینکه بحران شدید گرسنگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت که غزه در «وضعیتی غیرممکن» قرار دارد.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز جمعه به وقت محلی گفت: «این یک وضعیت غیرممکن برای مردم غزه و کسانی است که سعی در کمک به آن‌ها دارند.»

وی چالش‌های ارائه کمک به مردم غزه را «بمباران‌های مداوم، جاده‌های آسیب دیده، تیراندازی به کاروان‌ها و تاخیر در ایست‌های بازرسی» را دانست و گفت: «کمک رسانی به غزه اصلا کار آسانی نیست. سه لایه بازرسی قبل از ورود کامیون‌ها انجام می‌شود.»

آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادی می‌گویند که تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند برای رفع نیاز‌های اولیه مردم کافی نیست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج