شکایت مک‌دونالد از حامیان فلسطین


شکایت مک‌دونالد از حامیان فلسطین

شعبه مک دونالد در مالزی خواهان دریافت غرامت 6 میلیون رینگیتی (1.3 میلیون دلاری) از جنبش تحریم بابت " اظهارات دروغ و افترا آمیز" علیه مک دونالد و خسارات اقتصادی خود بابت تحریم شعبه های خود در مالزی شده است.

شعبه رستوران های فست فود " مک‌دونالد " مالزی از جنبشی که تحریم‌ها علیه رژیم اسرائیل را ترویج می‌کند به اتهام "اظهارات دروغ و افترا آمیز" شکایت کرده و با اشاره به زیان اقتصادی خود از جنبش تحریم، خواستار دریافت غرامت 6 میلیون رینگیتی (1.3 میلیون دلاری) از جنبش تحریم (BDS) شده است.

به گزارش رویترز، مالزی، کشوری با اکثریت مسلمان، حامی سرسخت فلسطینی ها است و برخی از برندهای فست فود غربی در این کشور، مانند برخی دیگر از کشورهای مسلمان، هدف کمپین های بایکوت به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه قرار گرفته اند.

رستوران‌های Gerbang Alaf (GAR)، که صاحب مجوز مک‌دونالد در مالزی است، از جنبش بایکوت (BDS) در مالزی به دلیل یک سری پست‌های رسانه‌های اجتماعی که ادعا می‌شود این رستوران آمریکایی با اسرائیل مرتبط است، شکایت کرده است.

تحریم کنندگان خواستار بایکوت و عدم خرید محصولات مک دونالد شده اند و می گویند مک دونالد بخشی از غذاهای آماده ارتش اسرائیل را تامین می کند؛ ارتشی که در نزدیک به 3 ماه گذشته مشغول نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی ها در غزه است.

درباره BDS چه می‌دانید؟!

طبق احضاریه مورخ 19 دسامبر که رویترز مشاهده کرده، رستوران‌های Gerbang Alaf ادعا کردند که جنبش تحریم در مالزی، مردم را به تحریم مک‌دونالد مالزی تحریک کرده است، که منجر به از دست دادن سود و کاهش مشاغل، در میان سایر خسارات، به دلیل تعطیلی و کاهش ساعات کار شده است.

شکایت مک‌دونالد از حامیان فلسطین

روز جمعه (29 دسامبر) مک دونالد مالزی در بیانیه ای تایید کرد که شکایت خود را علیه جنبش تحریم در مالزی برای محافظت از "حقوق و منافع" خود تنظیم کرده است.

در پاسخ، جنبش تحریم در مالزی اعلام کرد که بدنام کردن این شرکت فست فود را "قاطعانه رد می کند" و موضوع را به دادگاه واگذار می کند.

جنبش BDS با هدف پایان دادن به حمایت بین المللی از "سرکوب فلسطینیان" از سوی اسرائیل و تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پیروی از قوانین بین المللی است.

این شکایت نشان می دهد جنبش تحریم توانسته اثرگذار باشد و بخش عمده ای از فروش شرکت های مرتبط با اسرائیل یا سرمایه داران حامی اسرائیل را کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه